Közel egy hónap telt el azóta, hogy a Valve kiadta a Dueling Fates-re keresztelt frissítését, melyben 2 új hős; Pangolier és Dark Willow is megtalálható.
Ez azonban csak a jéghegy csúcsa volt, hiszen olyan változásokat is magával hozott az update, ami vérfrissítést jelentett a meta számára, illetve a hosszan tartó 7.06 uralkodását is végre megszakította. Az új tárgyakkal, a javított játékmechanizmussal, és a hősök módosításával új életet leheltek nem csak a játékba, de a professzionális közegbe is! Egy hónap alatt lejátszottak 2 Minor-t ezzel a patchel (AMD Sapphire Dota Pit & Perfect World Masters), illetve a DreamLeague 8. szezonjának selejtezői is ezidőtájt zajlottak. A GosuGamers leginkább ezt a 3 tornát vette alapul a következő kimutatásához.
Melyek voltak a legfontosabb változások, amelyek hatást gyakoroltak a játékra?
- A draft elején 2 helyett 3 ban lehetséges, illetve a sorrenden is módosítottak
- Változott a deny metódusa is (sokkal fontosabb lett leütni a saját creepünket, hiszen ilyenkor csak 25% XP-t kap az ellenfelünk)
- Változott a creepek XP és Gold jutalma (több XP és lóvé hullámonként, és jobb XP eloszlás)
- Az első 15 percben nincs extra creep középen
- A semleges creepek az 1. percnél jelennek csak meg
- A Tier 1 tornyok életereje 1400 helyett 1600-ra nőtt
A GosuGamers szerint a legnagyobb változást a plusz egy mides creep eltávolítása jelenti. A 7.06-ban a mérkőzés elejétől kezdve sok esemény zajlott középen. Ha sikerült ezt biztosítani, és innentől képes volt irányítani a meccset. Ez nagymértékben csökken a kevesebb XP miatt, tehát most már a többi lane-re is nagyobb hangsúlyt fektetnek a csapatok. A 3 liga alatt összesen 170 találkozót bonyolítottak le.
A 25 legtöbbet választott hős a 7.07-ben a 170 meccs alatt (Datdota)
Néhány különös arcot azért lehet látni, akik mostanában mondjuk nem voltak annyira népszerűek. Például a 6.85-ös időkig kell visszamennünk, ha a Gyrocoptert a legmenőbbek között szeretnénk látni. Ekkor nyert vele az OG egy Frankfurt Majort. 2016 tehát elég nyomasztó volt a repülő carry számára. Miután a csapatok a játék korai szakaszában is egyre többet teamfightolnak, ezért a kis helikopter tökéletesen beleillik ezekben a stratégiákba a rengeteg mágikus sebzése miatt.
Az Omni és a Tide magas választási aránya szintén azt mutatja, hogy az együttesek minél hamarabb öten szeretnének harcolni.
Az egyik legnagyobb nyertese azonban a frissítésnek nem más; mint Tiny. Idejét is nehéz megmondani, mikor volt utoljára egyes pozícióban ez a hős. A Tiny Io stratégia egy időben bizonyos csapatoknál rendkívűl sikeres volt, de soha nem került ennyire a középpontba. Most azonban a szintenkénti 0 ági gyarapodás meghozta számára a várva várt áttörést. Pedig sokan úgy gondolták, hogy ez a hero rosszabb, mint valaha ebben a patchben. Az új fa használat miatt, nem csak jobban tud harcolni, de a farmolási sebessége is jelentősen megnőtt.
Medusa az egyetlen anomália a listán. Nem arra lett kitalálva, hogy az elejétől kezdve benne legyen a csetepatékba, mégis a módosításoknak hála bevonható a nagyobb pofozkodásokba is. Fontos a supportok játéka, de ha képesek életben tartani, akkor bárkivel felveszi a harcot. Ő az egyetlen egyébként, akit a pick utolsó fázisában szoktak választani a fentebb megnevezett 25 karakter közül. A fordulópont a Skadi és a plusz 800 manás talent megszerzését követően szokott bekövetkezni. Ha addig túléli, akkor neki is, és csapatának is az esélyei igencsak megnövekedik.
Rendkívűl izgalmas tehát a mostani meta, bár ez a statisztika nem fedi le a teljes valóságot. A ban-ok alakulásától függ, mely hősök ragyoghatnak majd a közeljövőben.
A 10 legtöbbet választott/tiltot hőse a 7.07-ben a 170 meccs alatt (Datdota)
Nightstalker és a Beastmaster nem jelent meg a legtöbbet választott hősök listáján. Hogyan lehetséges ez? Azért, mivel a meccsek több, mint a felén tiltották őket!
Az extra ban miatt, legtöbben az NS, Beast, és a Winter Wyvern trióját szedik ki a leggyorsabban az elején. Mi kapcsolja össze ezt a 3 hőst? Miután kapott egy éjszakai plusz 500 visiont talentben a fagysárkány, csatlakozott az éjjellátók társaságához. Nem ez az elsődleges indok, hogy kiszedik (a lanelés alatt dominálja inkább az ellenfeleket), de ez is belejátszik. A meglepő része a történetnek, hogy ha mégis átjutnak a rostán, akkor sem rendelkeznek valami jó győzelmi aránnyal. Elképzelhető, hogy a jövőben más hősöket tiltanak majd helyettük a kapitányok.
Összességében elmondhatjuk, hogy a régi nagy nevek durván kikoptak. A Bloodseeker, Lycan és Necrophos hármasa szinte teljesen eltűnt.
Érdemes még megemlíteni a trónbitorlók feltűnését, hiszen a Spectre, Naga és a Wraith King egyre többször kerül elő a csapatoknál. Az igazi erejüket azonban még fel kell fedezni, de nem lehetetlenség a jövőre nézve, hogy többet látjuk majd őket.
A játékok hosszának időbeli elosztása - 7.07 (170 meccs)
A játékok hosszának időbeli elosztása - 7.06 (190 meccs)
A 7.07-ben eddig 170 tétmérkőzést játszottak le, mialatt a TI7 (7.06) versenény 190 párharcot rendeztek. Az összehasonlítási alap tehát megvan. A grafikonok nagyjából hasonlóak, de azért néhány különbség megemlíthető. Rövidebbek lettek az összecsapások. A late game tehát kevésbé számít, bár azt nem mondhatjuk, hogy a hardcarryk kiveszőben lennének. Mindenestre az leszűrhető, hogy sokkal pörgősebbé vált a legtöbb esetben a játék. A patch még friss, nem alakultak ki a legnépszerűbb taktikák, de amilyen sok torna lesz a következő időszakban, nem kell tartanunk attól, hogy ez váratni fog magára.