A cikksorozat mostani epizódjában zridex a legendás fegyverekkel foglalkozik.
A Kobolds and Catacombs indulásával párhuzamosan új cikksorozatba kezdtünk, ahol a Homokozó Gaming mesekártyása; zridex járja körbe és értékeli az új kiegészítő lapjait és mechanikáit. Át is adnám neki a szót, következzék a lapelemzés!
- 1: Valószínűleg játszhatatlan
- 2: Elméletben játszható, de nem valószínű, hogy kompetitív lesz
- 3: Erős, kompetitív kártya, ami nem broken
- 4: Meta definiáló kártya
Druid: Twig of the World Tree
.png)
Talán első látásra erősebbnek tűnik ez a fegyver, mint ami valójában. BIG Druidban nem igazán konzisztens, mert nem csak ezt, de utána a fegyver cserélős kártyát is fel kell húzni pontosan ebben a sorrendben. Cserébe játszol a paklidban egy olyan kártyákat, ami nem ramp, vagy nagy minion, és még időt sem nyer neked, amíg felhúzod az előző kettőt. A fegyver egyértelműen a kombó potenciál miatt lett megalkotva, egyelőre viszont nem igazán alakult ki egyetlen konzisztens deck sem köré, lehetett látni ugyan Malygos Druid kezdeményezéseket, de ezek nem állják meg a helyüket a metában. Biztos vagyok benne, hogy a jövőre való tekintettel játszható lesz majd a lap, csak meg kell találni azt az "unikornis" működőképes paklit, ami kompatibilis a metával.
Pont: 2/4
Hunter: Rhok'delar
.png)
A kiegészítő első hetében viszonylag jól teljesített a Spell Hunter, illetve Big Hunter is, amelyekben ez a fegyver rendben van. Az már másik kérdés, hogy ez a két deck hosszútávon is működőképes marad-e, mert úgy gondolom, hogy ezek inkább csak első hetes meta káosznak köszönhetően voltak használhatóak. Alapvetően a kártya ezeken az említett vonalakon jó, de a deck limitáció miatt nem érzem benne a potenciált hosszútávon.
Pont: 2/4
Mage: Aluneth
.png)
Brutálisan erős kártya. Kitölti azt az űrt, amit az agresszív Mage-ből hiányzott eddig. Lassabb paklikban viszont az a probléma vele, hogy drágábbak a kártyáid és nem tudod őket kijátszani olyan sebességgel, hogy ne égetnél, de ettől függetlenül az ilyen típusú listákban is lehet benne fantázia a jövőre nézve.
Pont: 3/4
Paladin: Val'anyr
.png)
Remek kártya agresszív Paladinba. Az effektje jól szinergizál a Charge lényekkel, ezzel is konzisztenciát biztosítva a paklinak. Azokon a meccseken, ahol nem húzol elég chargerekkel teli direkt támadás orientált kezet, alternatív nyerési kondíciót tud szolgáltatni ez a kártya önmagában.
Pont: 3/4
Priest: Dragon Soul
.png)
Nem nagyon lehetett látni paklit, ami alkalmazta volna eddig, de a kártyában mindenképpen látok potenciált. Priestnek az alap setje többségében reakció orientált és eléggé limitáltak a proaktív lehetőségei, a Raza és Anduin kombinációt leszámítva. Azonban egy ilyen kártya konzisztenciát tudna biztosítani a többi Priest archetípusnak, első benyomás alapján a BIG listában látok benne fantáziát, vagy bármi controlosabb verzióban.
Pont: 2,5/4
Rogue: Kingsbane
.png)
Nagyon sokrétű kártya, egyaránt lassabb Miracle Rogue, de fegyver buffolós Pirate Tempo rugóban is megállja a helyét. Láthattunk Miracle Rogue listát Xzireztől, ami kiválóan alkalmazza a fegyvert, rengeteg értéket biztosítva a paklinak. Ez a kártya is kicsit olyan, mint a Hunter fegyver, vagy a BIG Spell Mage, hogy nagyon erősen nyitott a kiegészítőben, majd szépen lassan csökkent a jelentősége, ahogy teltek a napok és visszaálltak a kompetitívebb paklik. A jövőre nézve szerintem viszont megtalálja majd a helyét a kompetitív összeállításokban.
Pont: 3/4
Shaman: The Runespear
.png)
Egyértelműen nem kompetitív kártyának készült a Shaman fegyver. Nem csak lassú, cserébe még hatalmas RNG-vel is rendelkezik, továbbá nem nagyon illik egyik Shaman archetípusba sem. Arénában azért fun lehet.
Pont: 1/4
Warlock: Skull of the Man'ari
.png)
A probléma a kártyával kapcsolatban, hogy nem a kör végén, hanem a felrakás utáni következő kör elején történik az első effekt, így nagyon kicsi tempót generál a kártya, ami probléma agresszívabb paklik ellen. Alapvetően lassabb, control orientált listák engedhetik meg maguknak azt, hogy ötödik körben "ne csináljanak semmit", de ezeknek a pakliknak nem ez az a kártya, amire szükségük van. Tipikus "win-more" kártya.
Pont: 1/4
Warrior: Woecleaver
.png)
BIG Warriorban alapkellék, csak az a kérdés, hogy maga a BIG Warrior mennyire legitim pakli a metában hosszútávon. Láthattunk többféle jól teljesítő listát az elmúlt héten, Ázsia szerveren Rank 1 Legendet is elérte például a pakli, de ezekkel együtt is az az érzésem, hogy nem feltétlenül lesz stabil pont a következő hónapokban.
Pont: 2/4