Ennek a döntésnek a játékosok is megihatják a levét.
Hatalmas vihart kavart az Egyesült Államok Szövetségi Kommunikációs Bizottságának döntése, aminek értelmében eltörölték a netsemlegességet biztosító előírásokat. Tegnap írtuk meg, hogy a Twitch vezérigazgatója már felszólalt az ügyben, most pedig a CLG COO-ja; Nick Allen is kifejtette, hogy ez mennyire negatív hatással lehet a játékiparra és így az esportokra is.
A Twitch kiállt a netsemlegesség mellett
Mivel az Egyesült Államokban eltörölték az erre vonatkozó előírásokat.
A Twitch első emberéhez hasonlóan ő is úgy látja, hogy ha már évekkel ezelőtt bajok lettek volna a netsemlegességgel, akkor közel sem tartanának ott az esportok, ahol ma helyet foglalnak és aminek köszönhetően milliók szeretik és követik őket világszerte, hiszen a szélessávú internetkapcsolat és a szabadon elérhető oldalak mind-mind hozzájárultak ehhez.
Gondoljunk csak bele, ha a szélessávot nem tudták volna már évekkel ezelőtt garantálni az ilyen közvetítések, streamelések esetén, akkor csak akadozó, vagy elképesztően rossz minőségű online műsorok, közvetítések lehetnének, ami hosszabb távon gátolná az iparág fejlődését. Viszont a probléma ott van, hogy innentől kezdve a közeljövőben bármikor előfordulhat, hogy egy mumusnak kikiáltott játékot egyáltalán nem, vagy csak nagyon nehezen tesznek elérhetővé a játékosok számára, de ugyanez igaz a különböző oldalakra is.
Szerinte a netsemlegesség azért is nélkülözhetetlen, mert ez garantálja a fejlődést, az innovációkat, a valódi piacot jellemző versenyhelyzetet, ami jobbnál jobb megoldásokat tud szülni. Ezek a cégek azok, amik minőségi szolgáltatásokkal, okos marketingstratégiával hatalmas felhasználói bázisokat tudnak építeni, akiket ki kell szolgálniuk a lehető legjobb tartalmakkal és egyéb lehetőségekkel -ahogy mondjuk az elmúlt években az Amazon által felvásárolt Twitch is tette.
Nem kell azonban atomfizikusnak lennünk, hogy rájöjjünk, a nagy multigaming csapatoknak nyilvánvaló érdeke, hogy gyakorlatilag bárki elérhesse az interneten a tartalmaikat, de mellette a videójáték iparágát és az esportokat is szívvel-lélekkel kell támogatniuk, mivel ezekből kiemelkedő címekre tudnak saját csapatok létrehozásával ráfeküdni és bevételekre szert tenni. Ráadásul az esportokban továbbra is bődületes pénzmennyiségek forognak, a támogatása már hazai és nemzetközi szinten is kiemelkedő, ezért hiba lenne ennek gátat szabni, pedig mostantól ez gyakorlatilag egy-egy lépés lenne.
A demokrácia biztosítása szempontjából is rendkívül fontos lenne, hogy a videójátékok mindenki számára elérhetőek legyenek és ne lehessen játékostömegek szórakozását egy-egy –akár mondvacsinált– politikai húzással semmissé tenni, például amikor egy tragikus, szörnyű esemény miatt előjön az az előítélet, hogy az "erőszakos játékokat" okolják.
Csak bízni tudunk abban, hogy az amerikai példát látva nem kezdenek el további országok is a netsemlegesség korlátozásában gondolkodni, bár ha abból indulunk ki, amik legutóbb a lootboxos ügyekben történtek, akkor szinte 100%, hogy ez a téma máshol is fel fogja ütni a fejét. Kérdés, hogy milyen következményekkel...