Az Overwatch League biztosa nemrég két podcastban beszélt a versenysorozat részleteiről.
Az Overwatch League irányításával megbízott Nate Nanzer a napokban megjelent a High Noon és az Overview podcastben is, ahol a műsorvezetők számtalan kérdést tettek fel neki a versenysorozattal és az Overwatch e-sport jövőjével kapcsolatban. A több órányi felvételből az OverwatchScore oldala kiválogatta a leglényegesebb témákat, amik a következők.
Merchandise
Nate elég sokat beszélt a liga termékeiről és leszögezte, hogy hosszútávon nem ők, hanem a csapatok fogják majd a termékeket értékesíteni. Kiemelte továbbá azt is, hogy tavasszal, nagyjából Április környékén bővíteni fogják a kínálatot és új pólók, kabátok, pulcsik, zoknik érkeznek majd, ráadásul játékosok számmal és névvel ellátott mezei is, amiket akár majd személyre is szabhatnak a vásárlók.
(A jelenleg elérhető kínálatból hiányzik a testreszabási funkció, ami sok rajongó számára igencsak zavaró - a szerk)
A játékosok szabályozása
Sajnos már Overwatch League főszezonjának kezdete előtt felmerült néhány probléma egyes játékosokkal, gondolunk itt a PH Fusion-ből boostingért felfüggesztett SADO-ra, vagy a meccseldobásért és trollkodásért büntetésére váró xQc-re a Dallas Fuel-ből. A megbízott hivatalosan nem kommentálta ezeket az eseteket, viszont kifejtette véleményét a játékosok viselkedési irányelvével kapcsolatban. Nate elmondása alapján a Liga professzionálisan kezeli a tagjait, viszont el is várja, hogy a játékosok is professzionálisan viselkedjenek.
Ami a büntetéseket illeti, a Liga igyekszik a következetességre és az elkövetett kihágás súlyosságának tekintetében szablyák ki azokat, nem szeretnének továbbá karriereket és életeket romba dönteni velük. A procedúra továbbá figyelembe veszi az elkövetett szabálysértés gyakoriságát is, az elsőért csak figyelmeztetés jár, a másodikért pénzbüntetés, a harmadik alkalomért pedig felfüggesztés.
A főszezon felépítése
Sok kérdés érkezett Nate-hez azzal kapcsolatban is, hogy miért bontották fel a ligát etapokra. Elmondása alapján első körben azért volt erre szükség, hogy nagyobb kontrollt tudjanak gyakorolni a map pool-ra. Ha minden pálya egy időben lenne elérhető a szezon során, a csapatoknak túlságosan sok helyszínt kellene begyakorolniuk, ha viszont egységes lenne az egész szezonra, az idővel túlságosan unalmas lenne. Az etaponként változó map pool viszont reményeik szerint elkerüli ezeket a problémákat.
A második indok leginkább a hosszú távú tervhez kapcsolódik. Ugye a Los Angelesben tartott szezon után minden csapat beköltözik majd az otthonául szolgáló városba, idegenbeli mérkőzéseikhez viszont utazgatniuk kell majd a világ körül. Az etapoknak hála ki tudnak alakítani egy ésszerű utazási logisztikát a résztvevők számára, ami kevésbé lesz megterhelő, mintha minden egyes héten más kontinensre kellene utazniuk.
Overwatch Contenders
A 2018-as Path to Pro részletei ezen a héten kerültek nyilvánosságra és Nate további érdekes információkat árult el a programról. A frissen létrehozott akadémia csapatoknak például nincs bérelt helyük a T2-nek minősülő Contenders tornákon és ha alul teljesítenek, visszaminősítik majd őket. A Contenders helyek viszont eladhatóak lesznek abban az esetben, ha a csapat feloszlik, vagy felkarolja őket egy Overwatch League szervezet.
A nézőszám
Az előszezont sajnos Twitch-en nem, csak a liga saját oldalán és az MLG felületén tudtuk nézni, ám ezek nem rendelkeztek nézőszámlálóval, hivatalos adatokat pedig máig nem közölt a Blizzard. A témáról Nate úgy nyilatkozott, hogy az előszezon csak egy amolyan ruhapróba volt és elsősorban csak a produkcióra koncentráltak, nem pedig rekord nézőszám elérésére. Hozzátette továbbá, hogy nemsokára érkezik egy kis promóciós villámháború, ami miatt különösen izgatott és reméli sikerült majd feltüzelniük a rajongókat.