A Blizzard végre hozzányúl a competitive play alapjaihoz. Kijavítják a rendszert, ami simán összedobott egy gold játékost akár egy diamondossal is.
Tegnap éjjel megjelent a hivatalos Blizzard fórumokon egy bejegyzés, amit Scott Mercer készített, és a várható változások szerepeltek benne az elkövetkezendő nyolcadik ranked szezonra. Most kiderült, hogy a november végi frissítéssel egy rendszer is bekerült a játékba, amiről persze nem volt szó a logokban, de eddig az egész nem került aktiválásra. Bekerült végre valahára az SR limitáló rendszer is.
Az egész nagyjából annyit tesz, hogy egy meccsen belül meghatározza, hogy a leggyengébb és legjobb játékos SR-je között maximum 1000 pontnyi különbség lehet. De ez még nem minden, ez az SR korlátozás akkor is életbe lép, ha valaki a haverokkal akarna nekimenni a rankednek és Bronze-tól Diamondig csak 1000-es eltérést, Master és GM esetében csak 500 SR eltérés esetén enged be a játék.
"Ez az egész főleg a szélsőségeket fogja segíteni, ezzel a felsőbb és alsóbb rétegek játékosai járhatnak jól, mivel ott általában sokkal kevesebben vannak"
Viszont ez még nem a vége a dolgoknak, hiszen belenyúlnak abba is, hogy egy-egy mérkőzés után mennyi SR-t nyerünk avagy bukunk, attól függően, hogy sikerült-e nyerni. Eddig ugye az SR-be beleszámított a saját teljesítményünk a körben. Így lehetett az, hogy egy dps játékos több pontot kapott, mint egy support vagy egy tank, hiszen sokkal több sebzést, fraget, assistot vagyis nyers statot tudott összehozni. Emiatt egyébként sokan lázadoztak, hiszen így az olyan játékosokat büntette a rendszer, akik olyan szerepekbe szorultak, amit sokszor senki nem akart felvállalni. Többen felvetették, hogy ennek fordítva kéne lennie. De ez most megszűnik, de sajnos csak Diamond szint fölött. De lássuk pontosan mit is mondott Mercer:
- Ha valakinek 50% fölött győzelmi aránya van, akkor egy győzelem kevesebb, viszont egy vereség több SR veszteséget eredményez majd.
- Ha valaki kezdi elérni az elméleti küszöböt; az 5000 SR-t, akkor egyre kevesebb SR-t kap, ezért akörül már erősen 50% fölötti győzelmi arány kell, hogy stabilan megmaradjon valakinek az SR szintje
Ezt a saját teljesítményes dolgot egyébként január 2-án kapcsolják majd ki, és van egy olyan érzésem, hogy ha sikeres lesz, akkor majd a lentebbi szintek is megkapják. Nagyjából ennyi az újdonság, az biztos, hogy erre már régóta szükség volt, főleg az első változtatásra. Majd meglátjuk, hogy mire lesz ez elég.