Amelyet egy rajongó gyűjtött össze, aki megelégelte, hogy a Blizzard nem teszi közzé a hivatalos adatokat.
Múlt hét szombaton véget ért az Overwatch League első etapjának második hete és a csapatok ismét 12 mérkőzést játszottak le egymás ellen. A versenysorozatról folyamatosan tudósítunk nektek; ha lemaradtatok volna az utolsó nap mérkőzéseiről, ahonnan a korábbi napokat is el tudjátok érni, az alábbi cikkünkből tudtok kiindulni.
Szédületes meccsekkel zárult az Overwatch League második hete
Sensevida | 18/01/21 18:11 Közép-európai idő szerint szerda éjjel megkezdődött a több millió dollár összdíjazású Overwatch League első etapjának második hete, és a csapatok ismét 12 mérkőzéssel kápráztattak el minket. A harmadik nap történéseiről már beszámoltunk nektek; ha lemaradtatok volna róla, az alábbi cikkünkben tudjátok pótolni.
A liga egyébként bármennyire is képvisel magas minőséget, a Blizzard-nak jócskán van még mit fejlesztenie a produkción. Ott vannak például a statisztikák, amiket ugyan a meccsek közben vagy a szünetekben bevágnak az adásba, utólag nem hozzák őket nyilvánosságra, így csak hozzávetőlegesen lehet megtippelni mondjuk, hogy a mérkőzések hány százalékában van jelen egy adott karakter, vagy melyik hős rendelkezik a legjobb K/D aránnyal, esetleg a játékosok között, milyen képességbeli vagy játékstílusbeli eltérések vannak pontosan. Ezt nemrég egy rajongó; név szerint miber3 megelégelte és úgy határozott, hogy a második hét mérkőzéseiről összegyűjti a közvetítésben megjelenő adatokat és rendszerezi őket táblázatokba. Az információkat szerencsére nem tartotta meg magának, hanem közzétette a Competititve Overwatch Subredditen és ahhoz képest, hogy a Blizzard nem minden karakterről mutatott adatokat és egy lelkes amatőr munkájáról van szó, igencsak jól sikerült az összesítés és releváns képet kaphatunk a profik aktuális metájáról.
Az összesítés alapján így alakul a tankok népszerűsége és az, hogy egy játékban átlagosan hány percet voltak jelen, a további adatoknál miber3 pedig a megszokott, 10 perces rátát használta. Péládul Orisa 10 perc alatt átlagban közel 21 ezer sebzést blokkolt, mindemellett 5262 sebzést osztott ki, 18.22 ellenfelet iktatott ki és 3.27 alkalommal halt meg.
Hős | Minta mérete | Átlagos játékidő | Ultimate gyilkosság | Sebzés Blokkolás | Sebzés | Elimination | Halál |
---|---|---|---|---|---|---|---|
D.Va | 50 pálya | 12.03 perc | 1.23 | 8,179.29 | 7,124.46 | 20.71 | 4.21 |
Winston | 40 páyla | 10.89 perc | 2.51 | 9,950.76 | 5,945.28 | 20.86 | 6.20 |
Orisa | 9 pálya | 7.44 perc | - | 20,999.71 | 5,262.28 | 18.22 | 3.27 |
Roadhog | 7 pálya | 7.23 perc | 3.00 | - | 6,256.27 | 16.02 | 4.07 |
Reinhardt | 2 pálya | 4.51 perc | 3.24 | 14,577.31 | 8,054.97 | 22.93 | 6.78 |
Zarya | 2 pálya | 3.18 perc | 9.18 | 7,106.67 | 9,915.05 | 37.27 | 6.60 |
Az Offense/ Defense karakterek az alábbi statisztikákat produkálták:
Hős | Minta mérete | Átlagos játékidő | Ultimate Gyilkosság | Pontosság | Sebzés | Elimination | Halál |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tracer | 42 pálya | 9.91 perc | 2.01 | 37.64% | 8,294.20 | 21.69 | 6.35 |
Genji | 17 pálya | 8.56 perc | 5.17 | 27.47% | 9,791.11 | 27.56 | 7.17 |
Widowmaker | 17 pálya | 6.05 perc | - | 57.53% (scope) | 8,835.78 | 19.61 | 5.63 |
Junkrat | 15 pálya | 7.77 perc | 4.37 | 13.13% | 9,928.17 | 21.19 | 5.03 |
McCree | 12 pálya | 6.61 perc | 2.52 | 42.67% | 9,946.35 | 22.72 | 5.10 |
Pharah | 12 pálya | 4.40 perc | 4.02 | 27.75% | 10,940.62 | 21.03 | 6.01 |
Soldier 76 | 6 pálya | 6.79 perc | 3.71 | 37.33% | 11,857.42 | 23.50 | 3.81 |
Reaper | 1 pálya | 5.93 perc | 3.37 | 25.00% | 12,202.93 | 30.34 | 6.74 |
Hanzo | 1 pálya | 4.10 perc | 4.88 | 28.00% | 10,629.27 | 19.51 | 7.32 |
Sombra | 1 pálya | 2.88 perc | - | 38.00% | 5,354.98 | 20.81 | 3.47 |
A Support karakterek pedig így teljesítettek:
Hős | Minta mérete | Átlagos játékidő | Ultimate Effekt | Gyógyítás | Sebzés | Elimination | Halál |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mercy | 38 pálya | 12.53 perc | 7.15 újraélesztés | 11,251.72 | - | 0.76 | 3.77 |
Zenyatta | 36 pálya | 11.15 perc | 2,190.20 gyógyítás | 6,447.59 | 5,374.36 | 13.11 | 5.31 |
Lucio | 3 pálya | 7.92 perc | 17.36 barrierelt játékos | 7,419.37 | 4,373.25 | 10.10 | 6.40 |
Moira | 2 pálya | 4.92 perc | 2,301.42 gyógyítás | 16,953.70 | 3,039.42 | 17.16 | 4.07 |
Sajnos Ana, Bastion, Doomfist, Mei, Symmetra, Sombra és Torbjörn nem szerepel a fenti táblázatokban, mivel nem érkezett elég adat hozzájuk. Miber3 szerencsére nem állt itt meg és a rendelkezésre álló információk alapján a játékosokról is készített egy összesítőt, amiből kiderül például, hogy LiNkzr-nek és Effect-nek volt a legmagasabb a fegyver pontossága Tracer-rel (45%), viszont a karakterrel Asher osztotta ki a legnagyobb sebzést (13095) a Gladiators vs Fusion találkozón. A spreadsheet-ben, amit ezen a linken tudtok elérni, további információkat találhattok a pályára lépő játékosokról és játszott hőseikről.
Összességében miber3 kiváló munkát végzett és azt ígérte, hogy amíg a Blizzard nem hajlandó közzétenni az összes hivatalos statisztikát, hétről hétre frissíteni fogja a táblázatot és feltölti majd az összesített eredményeit. Mi pedig reméljük, hogy az ilyen rajongói projektek ráébresztik a stúdiót arra, hogy nem csak az adásban, de utólag is közzé kellene tenniük a játékosok és karakterek teljesítményének adatait.
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!
Cover: Hollywood.com