Proverwatch statisztikák az OWL második hetéről

Proverwatch statisztikák az OWL második hetéről

Amelyet egy rajongó gyűjtött össze, aki megelégelte, hogy a Blizzard nem teszi közzé a hivatalos adatokat.

Múlt hét szombaton véget ért az Overwatch League első etapjának második hete és a csapatok ismét 12 mérkőzést játszottak le egymás ellen. A versenysorozatról folyamatosan tudósítunk nektek; ha lemaradtatok volna az utolsó nap mérkőzéseiről, ahonnan a korábbi napokat is el tudjátok érni, az alábbi cikkünkből tudtok kiindulni.

Szédületes meccsekkel zárult az Overwatch League második hete

Sensevida | 18/01/21 18:11 Közép-európai idő szerint szerda éjjel megkezdődött a több millió dollár összdíjazású Overwatch League első etapjának második hete, és a csapatok ismét 12 mérkőzéssel kápráztattak el minket. A harmadik nap történéseiről már beszámoltunk nektek; ha lemaradtatok volna róla, az alábbi cikkünkben tudjátok pótolni.

A liga egyébként bármennyire is képvisel magas minőséget, a Blizzard-nak jócskán van még mit fejlesztenie a produkción. Ott vannak például a statisztikák, amiket ugyan a meccsek közben vagy a szünetekben bevágnak az adásba, utólag nem hozzák őket nyilvánosságra, így csak hozzávetőlegesen lehet megtippelni mondjuk, hogy a mérkőzések hány százalékában van jelen egy adott karakter, vagy melyik hős rendelkezik a legjobb K/D aránnyal, esetleg a játékosok között, milyen képességbeli vagy játékstílusbeli eltérések vannak pontosan. Ezt nemrég egy rajongó; név szerint miber3 megelégelte és úgy határozott, hogy a második hét mérkőzéseiről összegyűjti a közvetítésben megjelenő adatokat és rendszerezi őket táblázatokba. Az információkat szerencsére nem tartotta meg magának, hanem közzétette a Competititve Overwatch Subredditen és ahhoz képest, hogy a Blizzard nem minden karakterről mutatott adatokat és egy lelkes amatőr munkájáról van szó, igencsak jól sikerült az összesítés és releváns képet kaphatunk a profik aktuális metájáról. 

Az összesítés alapján így alakul a tankok népszerűsége és az, hogy egy játékban átlagosan hány percet voltak jelen, a további adatoknál miber3 pedig a megszokott, 10 perces rátát használta. Péládul Orisa 10 perc alatt átlagban közel 21 ezer sebzést blokkolt, mindemellett 5262 sebzést osztott ki, 18.22 ellenfelet iktatott ki és 3.27 alkalommal halt meg. 

Hős Minta mérete Átlagos játékidő  Ultimate gyilkosság Sebzés Blokkolás Sebzés Elimination Halál
D.Va 50 pálya 12.03 perc 1.23 8,179.29 7,124.46 20.71 4.21
Winston 40 páyla 10.89 perc 2.51 9,950.76 5,945.28 20.86 6.20
Orisa 9 pálya 7.44 perc - 20,999.71 5,262.28 18.22 3.27
Roadhog 7 pálya 7.23 perc 3.00 - 6,256.27 16.02 4.07
Reinhardt 2 pálya 4.51 perc 3.24 14,577.31 8,054.97 22.93 6.78
Zarya 2 pálya 3.18 perc 9.18 7,106.67 9,915.05 37.27 6.60

Az Offense/ Defense karakterek az alábbi statisztikákat produkálták:

Hős Minta mérete Átlagos játékidő  Ultimate Gyilkosság Pontosság Sebzés Elimination Halál
Tracer 42 pálya 9.91 perc 2.01 37.64% 8,294.20 21.69 6.35
Genji 17 pálya 8.56 perc 5.17 27.47% 9,791.11 27.56 7.17
Widowmaker 17 pálya 6.05 perc - 57.53% (scope) 8,835.78 19.61 5.63
Junkrat 15 pálya 7.77 perc 4.37 13.13% 9,928.17 21.19 5.03
McCree 12 pálya 6.61 perc 2.52 42.67% 9,946.35 22.72 5.10
Pharah 12 pálya 4.40 perc 4.02 27.75% 10,940.62 21.03 6.01
Soldier 76 6 pálya 6.79 perc 3.71 37.33% 11,857.42 23.50 3.81
Reaper 1 pálya 5.93 perc 3.37 25.00% 12,202.93 30.34 6.74
Hanzo 1 pálya 4.10 perc 4.88 28.00% 10,629.27 19.51 7.32
Sombra 1 pálya 2.88 perc - 38.00% 5,354.98 20.81 3.47

A Support karakterek pedig így teljesítettek:

Hős Minta mérete Átlagos játékidő  Ultimate Effekt Gyógyítás Sebzés Elimination Halál
Mercy 38 pálya 12.53 perc 7.15 újraélesztés 11,251.72 - 0.76 3.77
Zenyatta 36 pálya 11.15 perc 2,190.20 gyógyítás 6,447.59 5,374.36 13.11 5.31
Lucio 3 pálya 7.92 perc 17.36 barrierelt játékos 7,419.37 4,373.25 10.10 6.40
Moira 2 pálya 4.92 perc 2,301.42 gyógyítás 16,953.70 3,039.42 17.16 4.07

Sajnos Ana, Bastion, Doomfist, Mei, Symmetra, Sombra és Torbjörn nem szerepel a fenti táblázatokban, mivel nem érkezett elég adat hozzájuk. Miber3 szerencsére nem állt itt meg és a rendelkezésre álló információk alapján a játékosokról is készített egy összesítőt, amiből kiderül például, hogy LiNkzr-nek és Effect-nek volt a legmagasabb a fegyver pontossága Tracer-rel (45%), viszont a karakterrel Asher osztotta ki a legnagyobb sebzést (13095) a Gladiators vs Fusion találkozón. A spreadsheet-ben, amit ezen a linken tudtok elérni, további információkat találhattok a pályára lépő játékosokról és játszott hőseikről. 

Összességében miber3 kiváló munkát végzett és azt ígérte, hogy amíg a Blizzard nem hajlandó közzétenni az összes hivatalos statisztikát, hétről hétre frissíteni fogja a táblázatot és feltölti majd az összesített eredményeit. Mi pedig reméljük, hogy az ilyen rajongói projektek ráébresztik a stúdiót arra, hogy nem csak az adásban, de utólag is közzé kellene tenniük a játékosok és karakterek teljesítményének adatait. 

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!


Cover: Hollywood.com

Kövess Minket!



Közvetítések