2 support is a legsikeresebb hősök között az ESL One versenyén

2 support is a legsikeresebb hősök között az ESL One versenyén

Az ESL One Genting az egyik legfurább verseny volt: kezdődött a Facebook közvetítésekkel, aztán a Twitch streamerek tiltásával folytatódott, emellett viszont zseniális mérkőzéseket is lehetett látni, különösen a döntő volt érdekfeszítő.

A Newbee megbosszulta a TI7-es fájó vereségét a Team Liquid ellen, a lebonyolítás és a színvonal is kellőképpen profi volt. Az ESL One Genting minőségre tehát nem lehet panasz.

Nagyon változatos tornát láthatott a közönség. Az összes hős közül mindössze 16-ot nem tiltottak és 20-at nem pickeltek a 60 mérkőzés alatt. A diverzitás nem volt azért a TI7 szintjén, azonban a patch újdonsága miatt túl korai is lenne az összes lehetőséget kiaknázni, szóval várhatunk még taktikai változtatásokat a közeljövőben.

Természetesen, mint minden nagy versenynek, ennek is megvoltak az erős és gyenge karakterei. Nézzük, melyek voltak a statisztikák szerint az ESL One Genting metáját meghatározó hősök.

Legnépszerűbb hősök

A Tiny, Bane, Omniknight és a Phantom Lancer voltak leginkább a figyelem középpontjában a pickek és a bannok tekintetében, hiszen közülük ketten is több, mint 70%-os arányt tudtak felmutatni.

  • Tiny messze a legnépszerűbb karakter volt, a játékok 92%-ban feltűnt, ugyanis 39-szer tiltották és 16-szor kiválasztották a 60 mérkőzés alatt. Nem is olyan régen újradolgozták és már akkor lehetett látni, hogy egész jó pozícióba kerülhet az erősítései miatt. 16-ból 12 meccset megnyertek Tinyval, szóval nem csak az egyik legnépszerűbb, de az egyik legsikeresebb hősként is zárta az ESL tornáját.
  • Az Omniknight ezen a versenyen emelkedett ki megint. Sokszor kritizálták, hogy túl greedy supportként, mivel nagyon XP függő, illetve offlanesként kevésbé tud beleszólni a meccs menetébe. A 7.07-el eléggé megváltozott az offlane, jóval nehezebb farmot és xp-t találni, ez pedig arra kényszeríti a csapatokat, hogy igazi túlélőket válasszanak oda, mint a Tidehunter vagy kevésbé utility (hasznos) karaktereket, akiknek kevesebb zsákmány is elég a lanen. Omni megfelel ennek, hiszen jól elvan 1v1 vagy 1v2 szituációban és nem illetődik meg, ha kevesebb tapasztalati pontot szerez egy 1v3 helyzetben.
  • Aztán ott van a Phantom Lancer. Nehéz igazán hatékonynak nevezni, mivel éppen csak valamivel az átlag felett teljesített. 53 százalékos nyerési arány fölött van 15 játékból, ettől függetlenül a csapatok biztosan vonakodnak ellene játszani. Nem könnyű elkapni, mivel képes elmenekülni és az új Battle Fury miatt elég gyorsan tud farmolni. Egy időzített bombának is nevezhető, a 35 perc után pompás itembuildel már igazi fenyegetést jelent az ellenfélre. Az Anti-Mage-hez képest jobb DPS válhat belőle, köszönhetően a 25. szinten választható Crit Talentnek.

Legsikeresebb hősök

A kimutatás azt hiszem magáért beszél. A legalább 10 mérkőzésen is szereplő hősök közül kiemelkedik a Rubick, Disruptor, Lycan, Naga és a Razor. Közéjük azért beékelődnek olyan karakterek, mint a 4 meccs/75%-os Keeper of the Light vagy a 8 meccs alatt 87,5%-os győzelmi arányt magáénak tudó Viper.

Túlértékelt hősök

Ha egy karakter olyan csapat választja, amelyik veszít végül, az sok mindent nem mutat meg általában. Azonban, ha több csapat, több meccsen keresztül szavaz neki bizalmat és mégsem megy jól, az bizony már árulkodó jel. Ez a helyzet a Witch Doctorral és a Tuskal is. 15-nél is több mérkőzésben vettek részt, de elég gyászosan zárták a versenyt. A kiszámíthatatlan stun és a saját csapattársainkat is megviccelő varázslat miatt, nem sikerült senkinek kiemelkedően teljesíteni ezekkel a karakterekkel. A WD szégyenszemre kétszert nyert a 15 játékából, de a Tusk sem lehet büszke a maga 36.84%-os győzelmi arányával.

A Dota 2 Pro Circuit körforgás lassan kezd egy valódi versenysorozatra hasonlítani és a Valve közleményei szintén sokat segítenek ebben. Egyre jobb lebonyolításokat, több csapatot és élvezetes dotát láthatunk, gyakran már a regionális selejtezőkben. Még mindig előfordulnak hibák és sok kérdést kell megválaszolnia a fejlesztőknek, valamint a szervezőknek. Azonban már látszik az út, méghozzá a helyes iránnyal együtt. Ráadásul a játék is egyre jobbá válik, hiszen egyre több stratégia és stílus rajzolódik ki, ami mindenképpen jót tesz a nézőknek és a rajongóknak.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések