Durva idők járnak, ha valaki mostanában offlaner pozícióban szeret vagy kénytelen játszani a Dota 2-ben. Ez még inkább igaz, amikor pub meccsekben kell helytállnunk a távoli ösvényen.
Nem szoktak készségesen segíteni a társak a mérkőzés elején (lane csere, dual lane opció stb), bármekkora veszéllyel is kell szembenéznünk ezen a lanen, sőt sokszor a supportok támogatása is elmarad a viszontagságos időkben. A trilanek visszatértek a metába és Iron Talon, Poor Man Shield nélkül nehéz, ráadásul még az erdőben megszerezhető XP is csökkent. Legtöbbször itt annyi a szerepünk, hogy ne haljunk meg. Nem nehéz ugye? Vagy mégis? Mindenesetre azért vannak lehetőségeink, hogy könnyebb legyen a helyzetünk és picit többet tudjunk kihozni az elején magunkból.
Nincs feltétlen gond, ha első szintű vagy
Néha jobb elfogadni, hogy egy durva trióval nézel farkasszemet és a játék elején így valószínűleg nem lesz semmilyen ráhatásod a meccsre. Ekkor szokott előjönni az, hogy próbálják kicsikarni az xp gyűjtést a magányos játékosok, szeretnének valamit tenni a jó érdekében, azonban ezek hibákhoz, legtöbb esetben pedig feedeléshez vezetnek. Az a helyzet, hogy nincs semmi probléma, ha kicsit tovább vagyunk első szinten, mint az mi gondolnánk. Nos ilyen esetben, nem kell kétségbe esni, meg kell próbálni erdőzni vagy a karakterünket megvizsgálva eltöprenghetünk a mides ganken is. Az elsődleges cél egyébként az, hogy ne haljunk meg, de ha ez mégis megtörténik, legalább céllal tegyük azt. Legalább egy supportot vigyünk magunkkal, már az is jelent valamit.
Gondolkozzunk, mit is tehetünk egymagunk vergődve a magány "szigetén". Meglepetésként átrotálhatunk középre, ügyeljünk a rúnák folyamatos felvételére, pulloljunk, ha van lehetőség. Esetleg egy kis furfanggal lefoglalhatjuk a supportokat is, elsőre talán nem tűnik annak, de óriási segítség, ha a safelanen tartjuk őket, hiszen nem fogják tudni csesztetni a középső társunkat. Türelmünket aztán előbb utóbb jutalmazza a játék, hiszen úgyis lesz néhány creepwave, abból pedig elkezdhetjük a felzárkózást.
Creep a kulcsa mindennek
A játékosok időnként mindenáron tenni akarnak valamit, de ezek bizony néha többet ártanak, mint használnak. Proaktívként is lehetünk effektívek. Arra kell törekedni, hogy a lehető legbiztonságosabb módon sikerüljön kibillenteni a carry-t a komfortzónájából és a creepek találkozása emiatt egyre inkább a mi tornyunkhoz közeledjen, hiszen akkor járunk a legjobban. Ezt megoldhatjuk rögtön az elején, 0:00-nál is. Nem árt egy kis tapasztalat, de a T1 és T2 között pimaszul felbukkanhatunk és elhúzhatjuk a kis katonákat, akik a megszokott úton rohannának előre beavatkozásunk előtt.
Ha nem érzed úgy, hogy biztonságosan navigálhatsz az ellenséges dzsungelben, anélkül, hogy elkapnának, akkor az egyik megoldás az, hogy blokkolod saját creepjeidet. Ez olyan nagyjából, mint középen, viszont hosszabb ideig lehet csinálni. Mielőtt még a tornyodhoz érnétek, próbáld meg elengedni a távolsági creepet és akkor az ellenfél harcosai pusholni fognak már az elejétől kezdve.
Aztán ott van a ward taktika: ki tudod blokkolni a pull campet és akár a hard-ot mi magunk is ki tudjuk húzni egy kis ügyeskedéssel. Mind a Radiant, mind a Dire offlaneseknek van egy saját pull tábora. Ugyan támadási felületet hagyunk a supportoknak, de ha nem cselekednek, akkor a carry játékosuk veszíthet ezzel.
Pro játékosok
Mind_Control a Team Liquidben játszik és a világ egyik legjobb offlanese
Nincs nagyon mit ragozni, ha offlanen akarunk fejlődni, elengedhetetlen, hogy ellessünk a legjobbaktól is néhány fogást. SumaiL, AdmiralBulldog, Mind_Control, Fata és s4 mind tökéletes példa, ha egy igazán kiváló játékostól szeretnénk tanulni.
Kommunikálj
Ne legyél silencelve!
Néha csak az offlaner tudja, milyen nehéz az offlane. Kommunikálj a csapattal, hogy mit tapasztalsz az adott meccsben. Nincs szükség arra, hogy károgjunk az első perctől: "AM free farm, gg". Koncentrálj inkább a játékodra. Jelezd, ha eltűntek a supportok a térképről, de ha nem hiányoznak, ezt is említsd meg a csapatnak. Légy proaktív, pozitív, és türelmes. Ne hagyd, hogy az első 10 perc inaktivitása vagy hibái befolyásolják a játék többi részét.