Hogyan lehetne jobb a profi CS:GO 2018-ban?

Hogyan lehetne jobb a profi CS:GO 2018-ban?

Bármennyire is szeretjük a legjobbakat látni versenyezni, azért nem hibátlan a mostani rendszer.

Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy a legtöbb profi e-sport akciót egy évben a CS:GO világ nyújtja a rajongók számára. Versenyek egymás hegyén-hátán, örömteli vagy éppen csalódást keltő pillanatok, és persze a folyamatos nyüzsgés a profi világ körül -ezek azok, amelyek miatt oly sokan szeretjük az e-sport legnépszerűbb FPS-ének minden pillanatát. Persze ez csak az édes máz egy egyébként kőkemény világban, hiszen több olyan dolog is volt az elmúlt hónapokban, években, ami nem tetszett, vagy a mai napig nem tetszik a profi játékosoknak, pedig lehet, hogy tényleg jobbá tenné a versenyszerű CS:GO-t. Ezekből szedtünk össze most néhányat.

Egységesítsék, szabályozzák a versenyformátumot

Ahány verseny, annyi formátum, de úgy tűnik, a tökéletes képletet még mindig nem találták meg. Tény, hogy a formátumot számos tényező befolyásolja (csapatok létszáma, rendelkezésre álló idő, színpad vagy színpadok), de ugyanezen paraméterek alapján, simán lehetne egy sávozott rendszert felállítani, amely egyből beszabályozná, hogy a nagy díjazású versenyek milyen formátummal mehetnek.

A Bo1 esetén tök jó story, ha a kiscsapat legyőzi a nagyot, de túl sok a random faktor benne, a profi játékosok szerint egy map kb. csak bemelegítésre elég. Egyedül talán a svájci rendszer az, ahol elfogadható a Best-of-one. A versenyekre minimum Bo2, Bo3 rendszert kéne alkalmazni, a résztvevő csapatok száma, valamint a rendelkezésre álló színpadi idő alapján pedig be lehet lőni, hogy hány meccset lehet lejátszani egy adott napon.

 Az IEM Katowice CS:GO versenyének lebonyolítása - forrás: IEM

Tegyék végre rendbe a versenynaptárat

Egészen brutálisak azok a profi storyk, amikkel néha találkozunk: LAN verseny, majd este a hotelből másik versenyre online selejtező és így tovább, nem véletlen, hogy sok pro gyakran szenved kiégéstől. Az egyes versenyszervező cégeknek össze kellene fogniuk és legalább a nagy versenyeket selejtezőkkel, offline döntővel, mindenestül meg kellene osztaniuk egymással, hogy elkerüljék az ütközéseket. Ha van egy ilyen, legalább félévet átívelő versenynaptár, a profi csapatok is könnyebben tudnak tervezni, készülni, hogy mire mennek el, és mit mondanak vissza inkább.

AWPara

Ez már inkább játékbeli módosítás, de tény: ha nem vagy valami isten AWP-s, mint mondjuk kennyS, elég nagy a rizikófaktor abban, hogy AWP-t veszel. Korábban az volt a baj vele, hogy nagyon lassú lett a karakter mozgása tőle, és bár ehhez mára hozzászoktak a pro-k, anyagi szempontból ma egyáltalán nem éri meg, hiszen 100$ jár azért, ha megölsz vele valakit, így a legtöbb, amit (nyert kör bónusszal együtt) kihúzhatsz belőle, az 3750 dollár körönként. Tekintve az AWP 4750$-os árt, gazdaságilag ez egyáltalán nem egy gyümölcsöző kapcsolat.

Rendszerezett és időzített pályafrissítések

Bár a felújított Dust2-n már hónapok óta edzhetjük magunkat, a kompetitív map poolba még mindig nem került be, és tekintve, hogy két hét múlva Major, nem most lenne a megfelelő pillanat arra, hogy a Valve betegye. Viszont semmilyen kommunikáció sincs arról, hogy mikor vesznek ki vagy tesznek be egy pályát, így a csapatoknak is ad hoc kell alkalmazkodniuk a változásokhoz. A felkészülés szempontjából sokkal jobb lenne, ha pontosan lehetne tudni, mikor jön olyan volumenű változtatás a játékba, mint egy pályacsere. Azt még nem tudni, hogy D2 melyik pályával cserél majd helyet, de azt tudjuk, hogy Nuke miatt nagyon sokan panaszkodnak. Viszont nem sok az esély arra, hogy "ismét" kiveszik a játékból, hiszen nemrég lett frissítve.

Mi lesz veled Nuke?

Több profi játékos szerint is kellene kezdeni valamit ezzel a pályával, ugyanis valami nagyon nincs rendben.

Nemzetközileg elfogadott szabályrendszer

Ott lehet az edző a színpadon? Meddig tart egy technikai szünet? Legyen kötelező doppingteszt a nagy versenyek előtt a játékosok felé? Milyen feladatai vannak egy LAN szervezőnek és milyen kötelezettségei egy játékosnak vagy csapatnak? Mi legyen azokkal a játékosokkal, akik korábban el voltak tiltva? Ahány versenyszervező, annyi szabály, ezeket pedig nem könnyű megjegyezni, pláne nem betartani. A LAN-t tervezők és a játékosok, gárdák felé is hasznos lenne egy olyan, nemzetközileg elfogadott szabályrendszer, ami többek között a fenti kérdésekre, –de számos más kérdésre is– egységes választ ad.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Borítókép: HLTV

Kövess Minket!



Közvetítések