A Blizzard még 2018-ban új csapatokat szeretne hozzáadni az Overwatch League-hez

A Blizzard még 2018-ban új csapatokat szeretne hozzáadni az Overwatch League-hez

Az új résztvevők a következő szezontól kezdve szállhatnak majd versenybe, a belépési ár viszont növekedni fog.

Múlthét szombaton rendezték az Overwatch League első etapjának utolsó versenynapját és rájátszását is, véget vetve ezzel az öt héten át tartó küzdelemsorozatnak. A mérkőzésekről már beszámoltunk nektek; -ha lemaradtatok volna, az alábbi cikkünkben minden infót megtaláltok.

Szédületes meccsekkel zárult az Overwatch League első etapja

Sensevida | 18/02/11 20:30 Néhány napos szünet után szerda éjjel visszatért az Overwatch League és az első etap utolsó hetében nem csak a szokásos 12 mérkőzésnek, hanem a rájátszásnak is szemtanúi lehettünk. A harmadik nap történéseiről már beszámoltunk nektek; -ha lemaradtatok volna a meccsekről, az alábbi cikkünkben tudjátok pótolni.

Ugyan még csak az első etappal végeztünk a nyár közepéig tartó első szezonból, a Blizzard már a jövőbe tekint és az elmúlt néhány napban szivárogni kezdtek az információk arról, hogy a stúdió és a versenysorozat már a második szezonra készül és új csapatokat szeretnének bevonni. Elsőként az Overwatch League biztosa, Nate Nanzer nyilatkozott arról, hogy számításaik alapján van elég tehetség a kompetitív játékosok piacán ahhoz, hogy a liga kényelmesen fejlődhessen. Nemsokkal ezután az Activision Blizzard megerősítette, hogy valóban szeretnének terjeszkedni, azonban a belépő ár növekedni fog a jövőben, és a korábbi 20 millió dollár helyett az összeg élérheti a 35 és 60 millió közti összeget, továbbá a stúdió elsődleges célpontja a második szezonra Európa és Ázsia lesznek. 

Sokan most joggal kérdezhetik, miért növekedik hirtelen az ár, ráadásul minek köszönhető az ekkora tempó? Nos a Blizzard körüli források szerint a versenysorozat négyszer akkora értéket vonzott be, mint első körben számítottak rá, és a nézettségi adatok is felülmúlták a várakozásokat. Ha emlékeztek még, a stúdió és a Twitch 90 millió dolláros exkluzív közvetítési szerződést kötött még januárban, továbbá az ESPN forrásai szerint a HP Omen márkája 17, míg az Intel 10 millió dollárért vásárolt magának reklámjogokat. Ezeken a partnereken kívül időközben megjelent a T-Mobile, a Toyota és a Sour Patch Kids édességgyártó vállalat, továbbá egyre több csapat rendelkezik saját szponzorral is. 

A számok tehát meggyőzőek, azonban az Overwatch League terjeszkedése különösen nehéz feladat lesz, ugyanis rengeteg esport szervezet már a 20 milliós árat és a rebranding-et is túlzásnak tartotta. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a Blizzard az Ázsiai és Európai piacon szeretne magának csapatokat találni, akkor a helyzet még inkább bonyolódik, mivel ezen régiók számára egyelőre idegen a Franchise formátum, továbbá a megnövekedett vételárat sem biztos, hogy ki tudják vagy ki akarják fizetni. Érdemes hozzá venni azt is, hogy a jelenlegi 12 csapatból a Shanghai Dragons kivételével mind amerikai tulajdonban van, továbbá a híresztelések alapján a Milwaukee Bucks társtulajdonosa, Wesley Edens és FlyQuest már az első szezon előtt is érdeklődött az OWL iránt és 2019-re mindenféleképpen szeretne belépni. 

Ezek után, hogy kik lehetnek a lehetséges jelöltek Ázsiában és Európában? Nos úgy hisszük, Kínával nem lesz gond, ugyanis az ország termeli ki az esport nézők több mint 50%-át, továbbá a játék Koreában is rendkívül népszerű és a versenysorozat legjobb csapatait is ők adják. Az öreg kontinens már lényegesen keményebb dió és csodálkoznánk rajta, ha bármelyik helyi esport szervezet ennyit áldozna a versenysorozatra, szóval valószínű, hogy akárcsak a London Spitfire esetében, itt is tengerentúli befektető veheti meg a jogokat. 

Ti mit gondoltok, egészségesen fejlődik a versenysorozat, vagy a magas ár ellehetetleníti az esetleges érdeklődőket? 

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Images source: Robert Paul

Kövess Minket!