Japán módosította a

Japán módosította a "Yakuza törvényt", szabad az út az e-sportnak

A törvényhozók felismerték a problémát, és megtették a szükséges lépéseket, hogy az e-sportolóik esélyt kapjanak egy profi karrier kiépítésére.

Korábban már írtunk a most már megoldott problémának számító "Yakuza törvényről", amely hatalmas mértékben gátolta bárminemű professzionális videójáték terjedését az országban.

Japánban a szerencsejáték szabályok ellen bevezetik a pro e-sport licenceket

Ugyanis az ország a 30 éve történteknek issza még ma is a levét, hiszen a Yakuza tiltott üzelmeinek köszönhetően a kormány egy kalap alá vette a szerencse- és videojátékokat.

Ez a törvény ugyanis még a 80-as években került megalkotásra, amikor a Yakuzák videó pókerből gigantikus vagyonokat szedtek össze, és mivel a videó póker egyesítette a szerencsejátékot a digitális játékokkal, a törvény mind a két területet nagyban korlátozta. Ez azt jelentette, hogy 100.000 jennél, azaz kb 900 dollárnál nagyobb nyereményalap nem lehetett az ilyen versenyeken, ez az összeg pedig ma már maximum egy nagyobb helyi, vagy kisebb regionális verseny díjaként fogható föl, ahhoz kevés, hogy komoly iparággá fejlessze az e-sportot Japánban is.

Ami egy nagyon érdekes paradoxon, ugyanis Japán élen jár a verekedős játékok piacán, rengeteg világverő játékosuk van. Viszont a törvénymódosítás alkalmából nem is tétlenkedtek sokáig, a múlthétvégén meg is rendezték a Game Party Japan 2018 nevű rendezvényt Chiba városában, ahol a nyereményalap nem kevesebb, mint 300.000 dollárt számlált. Rendesen rákontráztak arra a 900 dollárra, ebből pedig a legnagyobb egy főnek jutó összeg 73.000 dollár volt. Sokféle játékot felsorakoztattak, CoD: WWII, Tekken 7, Street Fighter 5, Puzzle & Dragons és Monster Strike várta a látogatókat.

Ami viszont még a pénznyereményeknél is fontosabb, hogy a rendezvény legjobbjainak megkezdődtek a profi e-sportolói licencek kiadásai a Japán Esport Egyesület (JeSPA) által. A szervezet alelnöke, Hirokazu Hamamura így nyilatkozott:

"Ez volt az első nagy lépés! A mozgalom számára nagyon fontos, hogy játékosaink csillagokká válhassanak, és azt hiszem, ez végre teljesülhet!"

Egy visszatartó törvény miatt Japán elég későn csatlakozhatott be az e-sport iparba, ám a fejlődésük előreláthatóan bődületes lesz, és az egyelőre solo konzolos játékokat preferáló közösség rövid időn belül egyre szélesebb körben fog majd nyitni a különféle platformok és játékok felé.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések