Egy napot késett, de megérkezett végre a legújabb Gwent patch

Egy napot késett, de megérkezett végre a legújabb Gwent patch

Technikai okok miatt egy kicsit megcsúszott a frissítés. A mai napon a fontosabb nerfekkel foglalkozunk, holnap pedig folytatjuk a buffokkal és az apróbb részletekkel!

Megkésve bár, de remélhetőleg törve nem, itt a legújabb Gwent patch, ami igyekszik a Mid-Winter patch utáni káoszt megszüntetni. Sokan panaszkodtak a mostani metára, sőt egyesek úgy vélekednek, hogy a Gwent legnagyobb rákfenéjét a Dorfok jelentették, illetve a Ciri: Nova is sok gondot okozott, hiszen last say mellett egy bitang erős gold lap. Nézzük, mit sikerült végül belesűríteni ebbe az igencsak tartalmas patch-be.

Burza összefoglalta a lényeget a Topdeck streamről

Aioween | 18/02/02 16:09 Burza streamjén sok mindent kiveséztek, ám akik lemaradtak volna róla, azoknak összeszedte a lényeget. Szó esett a lapváltozásokról, szezonzárásról és sok minden másról. Elég sok az elégedetlenség a Gwent közösségen belül. Ez talán annak is köszönhető, hogy a mid- winter patch előtt minden csodás és idilli volt, illetve a CDPR-nek sikerült egy igazán kiegyensúlyozott környezetet összehozni.

Az alapvető célja az volt a fejlesztőgárdának, hogy az egyensúlyt helyrebillentsék. Emellett egészen február 13-ig fél áron lehet majd prémium kártyákat transzmutálni, illetve részletesen leírtak minden egyes kártyaváltozást. Kezdjük a fontosabbakkal: a mai napon fókuszban a nerfek, vagy gyengítések.

Nerfek


Commander's
Horn: "Boostolj 5 egymás melletti szövetséges egységet 4-gyel" helyett "Boostolj 5 egymás melletti szövetséges egységet 3-mal". Ez a lap szinte minden egyes paklinak a részét képezte, így kezdeni kellett vele valamit. Egyszerűen túl jó volt, hogy kimaradjon szinte bárhonnan is. A többi silver laphoz képest a szinte fix 20 pont nagyon sok volt, a nettó 5-ös csökkenés után már nem biztos, hogy ennyire kívánatos lesz mindenki számára. Korábban Burza beszámolt arról, hogy gondolkodtak egy 6x3-as verzión is, úgy csak 2 pontos csökkenésről beszéltünk volna, végül az 5 mellett döntöttek.

Bone
Talisman: "Válassz egyet: Támassz fel egy Bronze Beast-et, vagy Svalblod egységet és boostold kettővel; vagy gyógyíts fel egy szövetséges egységet és erősítsd 3-mal" helyett "Válassz egyet: Támassz fel egy Bronze Beastet, vagy Cultist egységet, vagy gyógyíts egy szövetséges egységet és erősítsd 3-mal." Tárgyként a Clan Protectorok könnyedén ki tudták használni és bronz kártyaként sok értéket generáltak, általában 15-öt (Protector 2 + Talisman 2 + Bear 11), a boost nélkül ez már csak 13 lesz. Ezzel máris közelebb került a bronz lapok átlagos értékéhez.

Aglaïs
: az ereje 9-ről 8-ra csökkent. "Támassz fel egy Bronze vagy Silver special kártyát az ellenfél temetőjéből" helyett "Támassz fel egy Bronze vagy Silver special kártyát az ellenfél temetőjéből, majd utána száműzd ezt a lapot." Mivel a Commander's Horn és a különféle Runestone-ok nagy sikernek örvendtek, így Aglaïs-nak mindig volt mit célozni az ellenfélnél, ezért sok Scoia'tael pakliba jól mutatott. Régebben azért lett 9-es, mivel kevesebb célpontja volt, de most annyira sok lehetősége van, hogy ezt csökkenteni kellett.

Iorveth:
Meditation: "Kényszeríts két egységet párbajra." helyett "Kényszeríts két ellenséges egységet azonos sorban párbajra". Egészen eddig nagyon nagy erőt képviselt ez a kártya, mert semmilyen korlátozás nem volt a használatára nézve, mondhatni kötelező volt majd minden Scoia'tael pakliba. Az egyedi képességét nem akarták elvenni, de a limitációk hiánya teljesen elvette az ellenfél számára körbejátszás lehetőségét, ellentében például Geralt: Ignivel, amire azért lehet válaszolni egy ideig.

Slyzard
: az ereje 3-ról 2-re csökkent. Ez a kártya a top 4 között szerepel nem csak a Consume paklikban, de úgy általában a Monsterek között. Emiatt csökkentették az erejét eggyel, ezzel is kicsit visszafogva a lapot.

Monster
Nest: "Spawnolj egy Bronze Necrophage vagy Insectoid egységet és boostold 3-mal" helyett "Spawnolj egy Bronze Necrophage vagy Insectoid egységet és boostold 1-gyel." Szintén egy általánosan erős Monster lap, paklitípustól függetlenül, még a boostot is leszámítva. Emiatt úgy érezték, hogy a spawn, mint erő, önmagában is elég, de hogy ne legyen túl nagy a nerf, a boostot egyre csökkentették a megszüntetés helyett.

Slave Driver: az ereje 2-ről 1-re csökkent. Emellett a kártya már nem biztosít három egyedi egységet, lehetnek duplikációk. A fejlesztők szerint ez az egyik legerősebb bronze lap az egész játékban. Az igazi erejét ez a mechanika adta, hogy mindig egyedi lapokat mutatott, vagyis megkereste a laptípusokat az ellenfél paklijában és abból választott három különbözőt. Így most egy kicsit nagyobb lesz az RNG, hogy miből is választhatunk, valamint az egy pont mínusz talán kordában tartja a kordában tartó rabszolgahajcsárt.

Summoning Circle: "Spawnold a legutóbb használt Bronze vagy Silver egység másolatát és játszd ki" helyett "Spawnold a legutóbb használt Bronze vagy Silver, nem kém egység másolatát és játszd ki" Azt hiszem ezt nem kell nagyon magyarázni, mindannyian láttunk már második körös spy fiestát 13 pontosokból, nagyon csúnyán nézett ki belőlük akár 3-4 is belőle.

Shani: az ereje 5-ről 4-re csökkent. Az NR paklik első számú goldja. Sok esetben túl sok pontot hozott, ezért inkább csökkentették egy ponttal az értékét. Elsőre nem tűnik nagy változásnak, de hosszú távon segíteni fog az egyensúlyban.

Hym: Az ereje 4-ről 3-ra csökkent. Összességében a Create képességgel rendelkező kártyák erejét szerették volna csökkenteni, így a Hym sem maradhatott ki a mókából. A Skellige paklik nagyon szeretik a Hymet, így Shani mellett ő volt a másik hasonlóan egy ponttal csökkentett lap a patch során.

Dwarven Skirmisher: "Okozz 3 sebzést egy ellenséges egységnek. Ha az az egység nem pusztult el, erősítsd magad 3-mal." helyett "Okozz 3 sebzést egy ellenséges egységnek. Ha az az egység nem pusztult el, boostold magad 3-mal." A dorf paklik egyik építőköve a Skirmisher. Paulie-val együtt harmadik körre nagyon nagy erőt képviselt, hiszen a hármas erősítés a temetőből is visszacsorgott a pályára, ráadásul még ott volt Hattori, Decoy, értitek a kombót. Teljesen nem akarták elvenni a dorf paklik egyik legjobb fegyverét, de valamit kezdeni kellett ezzel a második-harmadik körös erővel, így legalább ugyanúgy 6-os erővel lehet őket visszahozni, amire jöhet a boost.

Stammelford's
Tremor: "Okozz egy sebzést minden ellenséges egységnek. Ha bármelyik elpusztult, spwanolj egy Lesser Guardiant." helyett "Okozz egy sebzést minden ellenséges egységnek." Az Ithlinne féle Tremors kombó sok fejfájást okozott mindenkinek, hiszen megfelelő körülmények között nagyon alsó hangon is 14 pontot jelentett már akkor, ha csak egy 2-es meg egy 1-es egységet öltünk meg vele. A helyzet természetesen ennél általában sokkal rosszabb volt, akár 30-40 pontról is beszélhettünk. Ithlinne-nel nagyon nem lehetett mit kezdeni, így is 2 pontos gold volt, így maradt a másik verzió, vagyis a Tremors gyengítése.

Következő oldalon folytatódik a cikk további Scoia'tael és Nova nerfekkel.


Dwarven
Agitator: az ereje 2-ről 1-re csökkent. Hatalmas tempo előnyhöz juttatta a törpöket, főleg ha Skirmisherekkel és Guardokkal volt párosítva. Emiatt az egyetlen nerfelési lehetőséget használták ki, vagyis levitték 1 pontra.

Mahakam
Guard: az ereje 9-ről 4-re csökkent. "Boostolj egy szövetséges egységet 3-mal." helyett "Boostolj egy szövetséges egységet 7-tel." Ezzel az egység talán egy picit kezelhetőbb lesz, de hogy a pontokat mégse bukjuk el, ezért inkább a boost részébe kapta meg őket, igaz nettó értékben eggyel csökkent, de kellett is.

Elven Scout: az ereje csökkent 2-ről 1-re. Az egyik legsikeresebb Socia'tael egység és egyben az RNG istennője az én szememben. Hasonlóan az Agitatorokhoz, az ő erejét is levitték egyre.

Doppler: az Organic jelző eltűnt a kártyáról. Leginkább olyanok használták, akik createlni tudtak, viszont az Organic jelző elvételével kevésbé lesz elérhető.

Ciri: Nova: "Ha minden bronze lapból pontosan kettő van a paklidban, akkor Strengthen 25-re." helyett "Ha minden bronze lapból pontosan kettő van a paklidban, akkor Strengthen 22-re." Megint egy olyan kártya, aminek erejével szerintem már mindenki találkozott. Főleg befejező lapként könnyen meg tudja fordítani egy-egy mérkőzés menetét, a 25 pont pedig egy gold lapnak is túl sok önmagában. A 22 pont az a pont, amitől még mindig erős és célozható jó eséllyel Scorch-csal vagy Schirrúval.

Berserker Marauder: nem fog kétszer aktiválódni a képessége, ha egy egység sebzett és Cursed is egyben. Túl sok volt a kétszeri aktiválás, emiatt változott a működése.

Slave Infantry: a spawnolt egységek cursed jelzőt kapnak. Eredetileg minden egység cursed lett volna. Ezzel a mechanikával meg lehet végre akadályozni a végeláthatatlan feltámasztást olyan lapokkal; mint Ointment, és így a temetőben sem lesz túlnépesedés egy idő után.

Half-Elf Hunter: a spawnolt egység doomed jelzőt kap. Hasonló a helyzet, mint a Slave Infantry esetében.

Restore: a feltámasztott egység doomed jelzőt kap. A Restore és a Sigrdrifa nagyjából minden Skellige pakliban megtalálható jelenleg. Ezek ketten elég sok borsot tudnak törni az ellenfél orra alá, és úgy érezhettük, hogy sosem lesz vége a visszatérő egységeknek. 

Ointment: "Válassz egyet: gyógyíts fel egy szövetséges egységet és ossz szét véletlenszerűen 5 pontnyi boostot az szövetséges egységeid között" helyett " Támassz fel egy Bronze egységet, akinek az ereje 5, vagy kevesebb." Elsősorban az NG Alchemy volt szem előtt ennél a változtatásnál. Azáltal, hogy már csak egy opció szerepel a kártyán, az ereje már nem annyira elnyomó, míg korábban már csak a boost miatt megérte. A másik probléma pedig az volt, hogy bronze kártya létére két olyan hatással rendelkezett, amik külön-külön is elég erősek lettek volna.

Tuirseach Veteran: a korábbi support jelzőt visszakapta, míg a soldier jelzőt elvesztette. Ennek az oka, hogy buffolni szerették volna a Clan Veteranokat és Eist. Azonban a PTR tesztek során hamar kiderült, hogy a Soldier jelző megmaradása túl erőssé tenné a Veteranokat. Ez most amolyan ideiglenes update, később még visszatérnek rá.

Avallac'h: doomed jelzőt kapott. A mill egy nagyon fun deck, annak aki játssza. A másik félnek már kevésbé. A kettő között meg valahol ott van Avallac'h, amit előszeretettel használtak fel akár kétszer is a Renew lapnak köszönhetően. Ezt elkerülendő, így már nem lehet visszahozni.

Impera Enforcers: "Okozz két sebzést minden egyes kémkedő ellenséges egység után. Okoz két sebzést minden alkalommal, amikor egy ellenséges kémkedő egység megjelenik." helyett "Okozz két sebzést egy ellenfélnek. Minden egyes ellenséges kémkedő egység után, ami a te körödben jelent meg, okozz annyiszor két sebzést a kör végén." A visszamenőleges sebzés egy kicsit túl sok volt, az amúgy is erős NG kémeknek. Így most legalább annyit kockáztatnunk kell, hogy bizony kijátsszuk az Enforcereket még a kémek előtt.

Ezek lettek volna tehát a nagyobb nerfek. A pontos következményeket nehéz lenne levonni már ebből rögtön, de talán a dorfok láttán nem fog mindenki sírva kifutni a világból.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések