Golf és Battle Royale közvetítések? Nagyobb köztük a kapcsolat, mint azt gondolnánk

Golf és Battle Royale közvetítések? Nagyobb köztük a kapcsolat, mint azt gondolnánk

Meglepő helyről meríthetnének ihletet a Battle Royale versenyek szervezői, hogy követhetőbb, élhetőbb közvetítéseket csinálhassanak.

A Battle Royale játékok, elsősorban a PUBG és a Fortnite szinte a semmiből megjelenve ugrottak a nézettségi listák élére, letaszítva, de minimum megostromolva olyan klasszikusokat, mint például a League of Legends. Két héttel ezelőtt a Fortnite nagyon erősen megközelítette a LoL-t, korábban pedig a PUBG tette ugyanezt a Twitch nézettségi adatai szerint. Erről az alábbi cikkben olvashattok részletesebben.

Hiába volt PUBG verseny, a Fortnite-ot majdnem kétszer annyit nézték

Az előző hetet a LoL uralta még, de a Fortnite elég közel került hozzá.

Viszont ez a mértékű nézettség felvet bizonyos kérdéseket a kompetitív játékkal kapcsolatban. Olyan kérdéseket, amelyek már a legelső PUBG kupa bejelentésekor felröppentek. A Battle Royale versenyek közvetítése meglehetősen kaotikus. Hogyan lehet közvetíteni egy olyan versenyt, amelyben 100 ember kiugrik egy hatalmas pályára, és a leérkezéstől kezdve ezernyi, nehezen megjósolható akció indul útjára? Hát nagyon körülményesen, de a válasz talán a golfban rejlik.

Hogy néz ki egy ilyen közvetítés ma? Két caster, akik egyidejűleg observerek is, bújják a térképet, és keresik azokat a pontokat, ahol látványos vagy fontos harcok alakulhatnak ki, amellett, hogy folyamatosan kommentálják a történéseket, hogy a közönség naprakész legyen. Ez egyáltalán nem egyszerű feladat, sok esetben lemaradhatnak történésekről, hányszor hallottuk már azt, hogy "Valahol "elhagyta" duo partnerét!" egész egyszerűen azért, mert maguk a casterek sem vették észre, hogy a csapat egyik tagja kidőlt, a sok más történés közepette. Aztán eljön egyszer csak az az idő, amikor meg semmi nem történik. Miután lecsengtek az első komoly harcok, az életben maradottak lootolgatnak vagy szaladnak a körbe, tehát passzív dolgokat csinálnak, viszont itt is lehetnek olyan történések, amikről nem árt beszélni. Például, hogy egy játékos, aki világi jó sniper, talál egy mesterlövész puskát.

A másik oldalon a golf némileg hasonló elven működik. Egy professzionális versenyen rengeteg játékos vesz részt, akik értelemszerűen szintén egyszerre játszanak a pályán, ez pedig szintén rengeteg interakciót jelent, amit a közvetítőknek le kell tudniuk követni. Természetesen ide már kialakult egy összetett rendszer. Itt ugyan nem a casterek irányítják a képet, de a battle royalokhoz hasonlóan az idő előrehaladtával itt is egyre jobban szűkül a mezőny, de addig is ki kell szűrni a fontos történéseket. Ehhez egy több főből álló megfigyelőgárda áll rendelkezésre, egy lyukat, vagy lyuk szakaszt külön-külön álló közvetítők figyelnek, miközben a két fő kommentátor hangot adva mindennek elhozza a közönségnek. Eleinte a legnépszerűbb játékosokra fókuszálnak leginkább, de aligha történik közben olyan dolog, amiről ne tudnának. A mezőny szűkülésével előtérbe kerülnek a vezető pozícióban álló játékosok, de időnként bevágnak a közvetítésbe olyan lökéseket is, amelyek nemrég valósultak meg, és lényegesek, viszont az adott pillanatban nem kerülhettek képernyőre, mert valami még fontosabb foglalt ott éppen helyet. 

Hasonló dolgot figyelhetünk meg egyébként a Forma 1-ben is. Ott se mutatnak meg nekünk minden pillanatot, mert egyszerűen képtelenség. Ha például épp egy fontos párbajt figyelhetünk meg az élmezőnyben a jobb pozícióért, értelemszerűen nem fogják kirakni még kis ablakban sem a középmezőny egy koccanását vagy defektjét. Ezeket rendszerint csak visszajátszásként tekinthetjük meg, már csak azért is, mert ezek nem várt események. Amelyek egyébként szintén érzékeny pontjai a battle royal műsoroknak, de erről részletesebben lejjebb.

Tehát hogyan is tudnának javítani a battle royal közvetítők az adás élhetőségén? Szedjük össze 5 pontban!

1. Csapatbővítés a golf közvetítések mintájára. Legyen egy főcaster páros, ám az ő munkájukba segítsen be minél több megfigyelő. A League of Legends-ben is így működik, erről ebben a cikkünkben írtunk részletesen.

2. Ne próbáljanak meg minden akciót követni! A műsor sztorivonalát a nagy esélyesek, a címvédők, a legnépszerűbb játékosok/csapatok köré érdemes első körben felépíteni. Minden másra ott a visszajátszás, amelyet gyönyörűen megtudna oldani a háttérbrigád.

3. A nyugalmas időszakok tökéletes alkalmat nyújtanak az ilyen visszajátszásokra, hogy a közönség minél több gyilkosságról értesüljön, és jobban átlássa a mezőny állását.

4. Ezt tovább tudná fokozni egy az alsó sávban folyamatosan futó lista, a még életben lévő játékosokról és pontjaikról, továbbá a teljes képernyőn is meglehetne jeleníteni időnként az összefoglaló táblázatot.

5. Végül pedig egy olyan változtatás, ami könnyen képezhetné melegágyát a bundabotrányoknak, DE az összes közül ez volna az, amelyik a legjobban segítené a közvetítések minőségét is. A droppok és körszűkülésék, esetleg a minőségibb lootok helyzetének megosztása a casterekkel. Ezeknek az információknak a tudatában ők fel tudnának vázolni maguknak egy nagyjából működőképes irányvonalat arra vonatkozóan, hogy mely területek lesznek a lényegesebbek, mire számítsanak majd, ezzel ők maguk is egy könnyebben emészthető műsort tudnának gyártani.

Ez természetesen egy meglehetősen érzékeny pont lenne, hiszen az a játékos, aki a szerencséjét kimaxolva leérkezik a totális aranybányára, és még akár nyer is, a rosszmájú emberektől minden bizonnyal hamar kapná, hogy bunda volt az egész, ám biztosan ki lehetne találni erre is egy olyan rendszert, ami a csalások lehetőségét kizárja.

Jó eséllyel nem a legtökéletesebb koncepció az, amit most felvázoltunk, viszont a drasztikus figyelmet igénylő versenyek, néha drasztikus lépéseket is megkívánnak a fejlődés érdekében.

Ti szoktatok követni battle royal versenyeket? Mik a tapasztalataitok? Segítenének szerintetek a fent felsorolt dolgok?

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!