Létezik-e olyan rendszer, ami hiteles képes fest egy játékos teljesítményéről?
Többek közt erre kereste a választ egy kimutatás, melyben a reális szezonális ranglista értékeit vizsgálták több, mint 5 millió játékos statisztikáit alapul véve. Az MMR medállal való számítása egy becslés és folyamatosan igazodik a rendszerhez. Sokan kételkednek a Valve által implementált struktúrában és a nem tetszésüknek hangot is adnak. Mivel a kiadó semmilyen hivatalos információt nem tett közzé miként működik a rendszer, ezért a közösségen belül néhányan azon ügyeskednek, hogy megfelelő válasszal szolgálhassanak a többségnek. A következő táblázat azért készült, hogy elfogadható MMR elosztást ábrázoljon a rengeteg begyűjtött adat után. Sajnos a játékosok statisztikáinak egy része nem áll rendelkezésre, mivel nem lehet mindegyik Dota 2-es profilból begyűjteni őket. Mégis, több mint 4,5 millió playert sikerült megvizsgálni és ezt az eloszlást elég realisztikusnak mondhatjuk.
Március 2018
E statisztikák szerint az átlagos játékosok Archon 1 szinten helyezkednek el, míg egy Archon 5 már jóval meghaladja ezt, amely a 69 százalékos értéket mutat.
A közösség csak egy kis töredéke érte el a legmagasabb rangot, hozzátéve, hogy hatalmas képességbeli különbség van ugyanezen a rankon belül a csillagokat tekintve. Az Ancient 1 és a Divine 5+ között mindössze a játékosok 6 százaléka található, ráadásul a Divine a 98,6 százalékos érték fölött kezdődik. Sok magas rangú játékos gyakran panaszkodik a meccs aktuális szintjére. Kevesebb mint 1,5 százalékos Divine eloszlással, pláne, hogy különböző szerverekre különülnek el, nem egyszerű a hasonló skillel rendelkező társak összesorsolása. A játékosok 0,04 százaléka van a top Divine 5 rangon. Tehát a pro játékosok egy korlátozott elit csoportot alkotnak. Nem meglepő a hosszú várakozási idő és, hogy a kevésbé képzett játékosokkal rakja őket össze a játék.
Február 2018
MMR elosztás Medállal
A régi MMR-nek az új medálokhoz való viszonyítása nehezebb feladat, mint gondolnánk. Ismét csak nincs információ a pontos meghatározásukról. Persze van hozzáférésünk a becsült MMR elosztáshoz a plecsnik bevezetése előttől, de őszintén szólva az adatoknak szinte nem igazán van így értékük.
Két hónappal ezelőtti, frissített statisztikai MMR-eloszlást használhatunk a pontosítához, melyet clarinetEX munkáját dícséri. Felmérést végzett a több, mint ezer Dota 2 játékos kalibrációs mérkőzéseinek adataiból, a régi MMR-ből és a kapott medálokból. Az alábbiakban látható a végeredmény:
- Herald: 1 - 839
- Guardian: 840 - 1709
- Crusader: 1710 - 2579
- Archon: 2580 - 3449
- Legend: 3450 - 4319
- Ancient: 4320 - 5189
- Divine: 5190 - 6055+
Nem árt észre vennünk, hogy a medálok az elmúlt hónapokban megváltoztak, még akkor is, ha nem szereztél például MMR-t, illetve néha akkor is, ha veszítettél! Úgy vélik, hogy a Valve ezen idő alatt is folyamatosan finomította a rendszert, hogy kiegyensúlyozottabb felosztást kínáljon. Valószínűleg a medálok nem szigorú MMR-re épülnek, hanem százalékosan működnek: Ha egy Legend vagy és stabilan a szinteden maradsz, míg a legtöbb Legend játékos elveszíti az övét, akkor te jobbat érdemelsz a későbbiekben. Ez persze csak egy elmélet.
A Dota 2 Gamepedia némileg eltérő eloszlást mutat, de mindkettő csak durva becslésen alapul, mivel csak a Valve rendelkezik hozzáféréssel az összes játékos adatához.
- Herald: 1 - 700
- Guardian: 840-1550
- Crusader: 1680-2380
- Archon: 2520-3220
- Legend: 3360 - 4060
- Ancient: 4200 - 4900
- Divine: 5040-5740
Melyikben kellene megbíznunk? Egyikben sem. Hasznosak abban, hogy nagyjából rálátást adnak az aktuális rangunkról és a hozzávetőleges MMR-ről, illetve láthatjuk mennyi kell még a következő szinthez, de összességében mindegyiknek van egy hibahatára, tehát nem működik egyik sem pontosan.