Egy mindenkiért, mindenki egyért! Ez azonban még hiányzik a Overwatch-ból.
Bizton állítható, hogy sokan szeretik az Overwatchot, viszont egyre többen adnak hangot véleményüknek, miszerint egy Clan/Guild rendszer hiányzik még belőle. Klánokat vagy Guildokat már több FPS játékban is lehet kreálni, amely sokban hozzájárul a közösség fejlődéséhez, azonban ez egyelőre nem található még meg a Blizzard alkotásában. Sokan a Discordot használják, hiszen ott ki lehet alakítani egy külön csatornát erre, viszont ezt kevesen ismerik, illetve még mindig nem in-game feature-ről beszélhetünk.
Ennek apropóján többen is felvázolták már az elképzelésüket és igyekeztek figyelemfelkeltő fórum posztokban ezt a Blizzard felé is tolmácsolni.
Pontosan hogyan épülne fel?
Először is egy klán vagy közösség ilyenkor egy szervezett csoportot alkot, amely rendszeresen együtt játszhat és gyakorolhat. Több más játékban ezek a kezdeményezések a baráti társaságoktól egészen a 4000-fős szervezetekig terjedhetnek, tehát sok embert érintenek, illetve külön célokkal és saját strukturált felépítéssel is rendelkezhetnek.
Alapvetően egy klán vagy guild létrehozása lehetővé teszi, hogy könnyebben játszhasson egy személy olyan csoportokkal, akikkel megtalálja a közös hangot (nyelv, játékstílus, hobbi stb.). Természetesen nem lenne teljes az élmény a testreszabási beállítások nélkül (színsémák, emblémák), amelyekkel ezek a társaságok egyedülállóvá válnak, így meg tudják őket különböztetni a többiektől. Ráadásul a klánok között általában egyfajta egészséges rivalizáció is kialakul ki, amely szintén jót tehet a közösségek számára.
Az elképzeléseket a következőképpen ültetnék át a gyakorlatba:
- Lehetőséged van saját guild létrehozására vagy csatlakozni egy már meglévőhöz
- Egy csoportban maximum 100 játékos vehet részt
- Annak érdekében, hogy elkerüljék a spammelést, egy klán létrehozása 1000 goldba kerülne vagy a már létezőt kellene kell feloszlatni, ha újba szeretnél belépni (ha te vagy a vezető)
- Hozzá tartozna egy guild chat, ahol üzeneteket írhatnak az emberek. Miközben játékban van valaki, meg tudná nyitni ugyanezt a csevegőablakot (ugyanúgy, ahogy válogat a team és az all chat között)
Rangsor is lehetne a klánon belül:
- Recruit (az újonnan belépő játékosok szintje, túl sok joguk nem lenne)
- Guardian (előléptetés az újonc szintről és meg lenne a lehetősége a recruitok kirúgására)
- Commander (ez amolyan adminisztrároi szinten lenne)
- Leader (csak 1 lehet egy)
Sokkal több társadalmi és csapat-alapú tapasztalatot szereznének ezáltal az OW játékosok, hiszen masszív együttműködésre van általában szükség a minél jobb teljesítmény érdekében. A klánrendszer sokkal egyszerűbbé tenné a játszópajtások megtalálását és könnyítené a saját csapattársaink kiválasztási folyamatát is. Persze ez is azt jelentené, hogy ezekben a csoportokban egy kicsit többen lennének, mint hatan, illetve nem csak az egyéni SR-jüket szeretnék magasabb szintre emelni az emberek, hanem egymásért is dolgoznának.
Nem mellesleg a toxikus játékosok ellen is védelmet és részben megoldást is jelenthetne. Sokkal könnyebb egy klánt felügyelni és adminisztrálni, mint a fejlesztőknek a 30 millió felhasználót. Egy csoporton belüli szabályozás nagyban kiszűrhetné a trollokat, otp és leaver játékosokat, ezáltal a játékélmény is növekedne.
A klán jutalmak és dropok pedig az eseményeken túli gyűjtögetést is lehetővé tennék az itemek tekintetében. Sokan ugyebár a legújabb skineket, emote-okat vagy highlight introkat igyekeznek megszerezni minél hamarabb, további céljuk azonban nem feltétlenül van a játékban. Mi lenne mondjuk, ha a fegyverekre egy guild szimbólum is felkerülhetne például?
Vajon a Blizzard átgondolja-e a Clan/Guild System bevezetését vagy egyelőre hanyagolni fogják? Nektek tetszene ez a dolog?
A borítókép forrása: medium.com