7.13: Felborulhat a meta? Eljött a Strengthes hősök ideje

7.13: Felborulhat a meta? Eljött a Strengthes hősök ideje

Új hét, új frissítés: a Dota 2 7.13 egy kísérleti patchnek tűnik és majdnem biztos, hogy nagy hatást gyakorol a metára és a hősök teljesítményére is.

A leírást tekintve két külön részre bonthatjuk a patchet: az egyik a gazdaságot, a másik a hősök alap értékeit érinti.

Térkép, Gazdaság és az Épületek változásai

Az első felét meglehetősen könnyű megérteni. A Tier 1/2/3/4 tornyok most 100/400/300/200-al kevesebbet hoznak a csapatnak arany szempontjából, míg a Shrineokat és a Melee Barrackokat sokkal nehezebb elpusztítani. A közelharci laktanyáknak további 600 HP-ja van, míg az erdőkben található síroknak a plusz 500 HP mellé extra regenerálódása is van.

Ezzel a korai push meggyengült, illetve a hamar ledöntött tornyok után sem indul be a snowball effektus, a high groundot támadni hosszabb ideig tart és kockázatosabb. Ráadásul a külső szentélyeket egy lépésben kell megsemmisíteni és hosszabb időbe telik, az ellenfél így képes erre könnyebben reagálni, ami fontos a map control szempontjából. Elméletileg ez hosszabb és intenzívebb játékokat eredményezhet, melyeknél a lanelési szakasz kissé kevésbé fontos.

Ne felejtsük el a leheletnyi bevétel csökkenést, hiszen a ranged creep átlagosan kevesebbet ad, aztán hosszabb ideig tart a Glyph és alacsonyabb szinteken hamarabb élednek valamivel a halott hősök. Az early game így nem lesz annyira durva és könnyebben fel is lehet zárkózni hátrányból.

Attribútum változások

Régi Strength:

  • 20 Életerő
  • 0.71% HP Regeneráció
  • 0.15% Status Resistance (ellenállás)

Új Strength:

  • 18 Életerő (+25% str hősöknek: 22.5)
  • 0.55% HP Regen (+25% str hősöknek: 0.68%)
  • +0.08% Mágia ellenállás (+25% str hősöknek: 0.1%)

Régi Intelligence:

  • 12 Mana
  • 2% Mana Regen
  • 0.07% Spell Amplication (varázslatból származó sebzés erősítése)
  • +0.15% Mágia ellenállás

Új Intelligence:

  • 12 Mana (+25% int hősöknek: 15)
  • 1.8% Mana Regen (+25% int hősöknek: 2.25)
  • 0.07% Spell Amplication (+25% int hősöknek: 0.087%)

Régi Agility:

  • 0.17 Armor (pajzs)
  • 1 Attack Speed (támadási sebesség)
  • 0.06% Movement Speed (mozgási sebesség)

Új Agility:

  • 0.16 Armor (+25% agi hősöknek: 0.2)
  • 1 Attack Speed (+25% agi hősöknek: 1.25)
  • 0.05% Movement Speed (+25% agi hősöknek: 0.062%)

Egy Reddit felhasználó, név szerint Tofa7 összeállított egy listát arról, hogy a változások miként hatottak az összes hősre az Életerő, a Páncélzat és egyéb statisztikák tekintetében és ha érdekel titeket a kicsit szárazabb adathalmaz, akkor egy kattintással itt megtaláljátok. A legújabb tapasz azt lehet mondani, hogy leginkább az STR és INT hősöket befolyásolta.

A STR karakterek elvesztették a Status Resistance bónuszt, helyette extra mágikus ellenálló képességük lett. A legtöbb ilyen hős átlagosan plusz 10-20%-os Magic Resistance-et kap, persze attól függően, hogy valaki milyen buildet választ. A STR elsődleges attribútum extra életereje miatt minden erő alapú hősnek lényegesen magasabb lett az Effektív HP-ja. Átlagosan a fizikai sérülések ellen HP-juk közel 10, míg a mágikus hatásokkal szemben 20 százalékkal nőtt. Ugyanakkor az alap életerdő regenerálódást globálisan nerfelték ezzel, sőt az erőhősök is alacsonyabb értékkel rendelkeznek, annak ellenére, hogy 25% -kal többet kapnak az elsődleges attribútumuk alapján.

Az INT hősök egy cseppet gyengültek a túlélés szempontjából, a már előbb taglalt Effektív HP-t tekintve mindegyikük 10-20%-ot vesztett. Ennek kompenzálására magasabb manapoolt kaptak beleértve az 1. szintet is. Például Crystal Maiden 48-al több manával kezd, így mostantól mindkét spelljét el tudja használni egyszerre a játék elejétől kezdve.

A meccsek korai szakaszát érintő move speed is módosításokon esett át. Az extra mozgási sebesség korábban csak az Agility hősöknek volt elérhető a statok alapján. Nos mostantól a legtöbb hős ugyanolyan MS-vel kezd, mint ők, szóval nehezebb dolguk lesz lefutni bárkit is.

Ez papíron azt jelenti, hogy STR hősök még inkább erősödtek. Az Agility karakterek elveszítették a csipetnyi MS előnyüket. Az INT csoportnak pedig meg kell küzdeniük a túlélésért, azonban a plusz mana mindenképp segíthet az első percektől kezdve.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések