Új hét, új frissítés: a Dota 2 7.13 egy kísérleti patchnek tűnik és majdnem biztos, hogy nagy hatást gyakorol a metára és a hősök teljesítményére is.
A leírást tekintve két külön részre bonthatjuk a patchet: az egyik a gazdaságot, a másik a hősök alap értékeit érinti.
Térkép, Gazdaság és az Épületek változásai
Az első felét meglehetősen könnyű megérteni. A Tier 1/2/3/4 tornyok most 100/400/300/200-al kevesebbet hoznak a csapatnak arany szempontjából, míg a Shrineokat és a Melee Barrackokat sokkal nehezebb elpusztítani. A közelharci laktanyáknak további 600 HP-ja van, míg az erdőkben található síroknak a plusz 500 HP mellé extra regenerálódása is van.
Ezzel a korai push meggyengült, illetve a hamar ledöntött tornyok után sem indul be a snowball effektus, a high groundot támadni hosszabb ideig tart és kockázatosabb. Ráadásul a külső szentélyeket egy lépésben kell megsemmisíteni és hosszabb időbe telik, az ellenfél így képes erre könnyebben reagálni, ami fontos a map control szempontjából. Elméletileg ez hosszabb és intenzívebb játékokat eredményezhet, melyeknél a lanelési szakasz kissé kevésbé fontos.
Ne felejtsük el a leheletnyi bevétel csökkenést, hiszen a ranged creep átlagosan kevesebbet ad, aztán hosszabb ideig tart a Glyph és alacsonyabb szinteken hamarabb élednek valamivel a halott hősök. Az early game így nem lesz annyira durva és könnyebben fel is lehet zárkózni hátrányból.
Attribútum változások
Régi Strength:
- 20 Életerő
- 0.71% HP Regeneráció
- 0.15% Status Resistance (ellenállás)
Új Strength:
- 18 Életerő (+25% str hősöknek: 22.5)
- 0.55% HP Regen (+25% str hősöknek: 0.68%)
- +0.08% Mágia ellenállás (+25% str hősöknek: 0.1%)
Régi Intelligence:
- 12 Mana
- 2% Mana Regen
- 0.07% Spell Amplication (varázslatból származó sebzés erősítése)
- +0.15% Mágia ellenállás
Új Intelligence:
- 12 Mana (+25% int hősöknek: 15)
- 1.8% Mana Regen (+25% int hősöknek: 2.25)
- 0.07% Spell Amplication (+25% int hősöknek: 0.087%)
Régi Agility:
- 0.17 Armor (pajzs)
- 1 Attack Speed (támadási sebesség)
- 0.06% Movement Speed (mozgási sebesség)
Új Agility:
- 0.16 Armor (+25% agi hősöknek: 0.2)
- 1 Attack Speed (+25% agi hősöknek: 1.25)
- 0.05% Movement Speed (+25% agi hősöknek: 0.062%)
Egy Reddit felhasználó, név szerint Tofa7 összeállított egy listát arról, hogy a változások miként hatottak az összes hősre az Életerő, a Páncélzat és egyéb statisztikák tekintetében és ha érdekel titeket a kicsit szárazabb adathalmaz, akkor egy kattintással itt megtaláljátok. A legújabb tapasz azt lehet mondani, hogy leginkább az STR és INT hősöket befolyásolta.
A STR karakterek elvesztették a Status Resistance bónuszt, helyette extra mágikus ellenálló képességük lett. A legtöbb ilyen hős átlagosan plusz 10-20%-os Magic Resistance-et kap, persze attól függően, hogy valaki milyen buildet választ. A STR elsődleges attribútum extra életereje miatt minden erő alapú hősnek lényegesen magasabb lett az Effektív HP-ja. Átlagosan a fizikai sérülések ellen HP-juk közel 10, míg a mágikus hatásokkal szemben 20 százalékkal nőtt. Ugyanakkor az alap életerdő regenerálódást globálisan nerfelték ezzel, sőt az erőhősök is alacsonyabb értékkel rendelkeznek, annak ellenére, hogy 25% -kal többet kapnak az elsődleges attribútumuk alapján.
Az INT hősök egy cseppet gyengültek a túlélés szempontjából, a már előbb taglalt Effektív HP-t tekintve mindegyikük 10-20%-ot vesztett. Ennek kompenzálására magasabb manapoolt kaptak beleértve az 1. szintet is. Például Crystal Maiden 48-al több manával kezd, így mostantól mindkét spelljét el tudja használni egyszerre a játék elejétől kezdve.
A meccsek korai szakaszát érintő move speed is módosításokon esett át. Az extra mozgási sebesség korábban csak az Agility hősöknek volt elérhető a statok alapján. Nos mostantól a legtöbb hős ugyanolyan MS-vel kezd, mint ők, szóval nehezebb dolguk lesz lefutni bárkit is.
Ez papíron azt jelenti, hogy STR hősök még inkább erősödtek. Az Agility karakterek elveszítették a csipetnyi MS előnyüket. Az INT csoportnak pedig meg kell küzdeniük a túlélésért, azonban a plusz mana mindenképp segíthet az első percektől kezdve.