Riki előbújt az árnyékból és idegesítőbb, mint valaha

Riki előbújt az árnyékból és idegesítőbb, mint valaha

Egy-két kisebb módosítás és újra elkezdték felfedezni az árnyat.

Riki, csak úgy, mint a Cloak and Dagger képessége által, egyszer hol feltűnik, aztán nem is olyan sokkal később el is tűnik a metát vizslató szemünk elől. Nagyjából az elmúlt fél-egy évben bármelyik másik roamer hős jobb választásnak tűnt tőle. Azt pedig már remegő kezekkel írom le, hogy core pozícióba ki az, aki kipróbálná őt. Egészen a 7.12-ig tartott ez az állapot, hiszen mostanában újra elkezdtek vele kísérletezgetni.

A közösség első reakciója a Tricks of the Trade módosításokra leginkább negatív hangvételű volt. Legtöbben nerfként fogták fel, mely indokolatlan volt, aztán a norvég tudósok mélyebb vizsgálatai kimutatták, hogy nincs ilyesmiről szó. Sőt, összességében ez egy erősítés. De miért is változott meg ez a vélemény?

Jelenlegi Statisztika

Ha azt mondom, hogy Rikkancs egy kivételesen jó pick az alsóbb szintű pubokban, akkor sokan legyintenek és csak hozzáteszik: "láthatatlanság egyenlő halhatatlanság". Természetesen a láthatatlanságot nehezebb kezelni az újabb játékosoknak, mivel sokuk szimplán csak teljesen figyelmen kívül hagyja a Gem of True Sightot vagy a Sentry Wardokat (Mennyivel jobb egyébként supportként valami királyabb itemre költeni nem? -a szerk.). Tehát a Riki játékosok örülnek, mint majom a farkának, ez pedig azt eredményezi, hogy a győzelmi aránya igencsak megindult felfelé, 4K alatt ez nagyjából egy 57%-ot jelent. Hozzáteszem az összes skill szinten 50% felett diadalmaskodnak ezzel a hőssel, ami viszont már korántsem rossz egy éppen visszatérni vágyó karakternek. Sok erőforrást igényel a supportoktól, hogy megállítsák őt, újabban pedig egyre jobb a gankelésekben; a kevesebb hp-val rendelkező egyéneket egymaga is hatástalanítani tudja.

Item és Talent Build

Az egyik dolog, amellyel szinte minden játékos egyetért, hogy Riki először a Cloak and Dagger képességét maxolja ki. Nemcsak, hogy jelentősen növeli a sebzését, hanem könnyebben tudunk kiszámíthatatlanabbak lenni, pláne a játék korai szakaszában. Érdekes módon, bár ez a legmegfelelőbb döntés mind a support, mind az offlane Riki számára, mégsem ez a legsikeresebb megoldás: a Blink Strike maxolása az átlaghoz képest valamivel több dicsőséget eredményez, hiszen a jóval rövidebb cooldown mind támadó, mind defenzív módon jól használható. A Cloak and Dagger az Agility-vel skálázódik, de igazi extra DPS-t majd csak a játék későbbi szakaszában nyerünk belőle, míg a Blink Strike bizony előnyben részesíti a játékosokat. A szerepkörtől függetlenül, hacsak nem egy hiper-specifikus pozícióban csücsül egy Riki, minden játékos legalább egy pontot pakol a Smoke Screen-re 6. szint előtt. Egyszerűen minden helyzetben kell a lassítás és a silence. Amikor a tárgyak megvásárlásáról van szó, akkor megint azt lehet látni, hogy a játékosok nagy része egyetért a következővel: Phase Boots után jöhet a Diffusal Balde, közé beékelődhet tetszés szerint egy Ring of Aquila. A Phase Boots kérdéses lehet a Power Treadsel szemben az Agi miatt, azonban a legtöbb sebzést az Ultija osztja majd ki, így mindegy az Attack Speed. A támadási sebzésének maximalizálása tehát a legjobb módja Riki kihasználásnak. Ráadásul a hősnek a leglassabb a mozgási sebessége –275–, de a Phase Boots lehetővé teszi, hogy kicsit javuljon ebben a mutatóban. A Diffu sem lehet meglepetés. Ez az egyike a legjobb ár/sebzés arányú tárgyaknak a játékban, miközben egy plusz lassítást is biztosít.

Végül vannak a Talentek. Gyakorlatilag bármelyiket választjuk, nem nagyon lőhetünk mellé. A 15-ös szinten található Critical Strike elméletileg nem növeli sokkal a hős sebzését, de gyakran a különbséget jelentheti az ellenfél a likvidálása és az elmenekülése között.

Az is érdekes, hogy a +900 Blink Strike-ot többen választják a 0.2 Backstab Multiplier-el szemben 20. szinten. Azonban a vizsgálat után világossá válik, hogy ez utóbbi csak mintegy 10% -kal növeli a kiosztott sebzésünket, miközben az előbbi több, mint kétszeresével bővíti az ugrásunk távolságát.

Végül a 25. szinten van egy +400 Tricks of the Trade AoE lehetőség, amelyet sok játékos a rework után értelmetlennek tartott. Sokan úgy érezték, hogy ez a képesség ellentmondásos, és csak egy tovább nerf, de ez nem így van. A nagyobb AoE lehetővé teszi a Riki számára, hogy kevésbé aggódjon a Force Staff vagy az ellenség által használt más eszközök miatt. Ez a Talent majdnem megduplázza Riki Ultimate-jének hatósugarának, szóval nem csak a sebzése sokkal jobb ezáltal, de egy remek counter-initation is egyben. Kikapcsolhatja a blinkeket és a Fog of Warban tartózkodó enemyt is eléri.

Zárógondolat

A Riki a Bounty Hunter közvetlen ellentéte, annak ellenére, hogy nagyon hasonló játékstílussal rendelkezik. Míg az utóbbi gyorsabbá teszi csapatát, és általában nem akarja, hogy a játék a late game-ig fajuljon, ahol az aranyelőny kevésbé releváns, addig az előbbi az egyik leggreedybb support vagy offlane hős.

A közösség jelenleg az egyik legidegesítőbb hősként gondol Rikire és gyakran összekeverik azzal, hogy a meta egyik legerősebb hőse. Vajon tényleg eljött újra az ő ideje?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!