A versenyeken élesedik a rendszer, de Custom játékokon mi is tolhatjuk majd így. A tiltási rendszer más játékokban már jól bevált, vélhetően itt is jól jön majd.
Pár hónappal ezelőtt, a Six Invitational keretein belül bejelentették, hogy nemsokára változhat az Operátorok választása és a versenyformátum, annak érdekében, hogy a kompetitív játék stratégiákat picit felrázzák, egy kis frissességet vigyenek az egészbe. Ez most már valósággá is válik, mert az idei 2. szezon kezdetével bekerül a Pick and Ban. Ez elsősorban a Rainbow Six Pro League sajátja lesz, de mindenki kipróbálhatja, ha Custom módban indít játékot. Persze a funkció már egy ideje elérhető a teszt szerveren, de azért lássuk élesben miről is van szó.
A tiltási rendszerben alapból két fontos dolog kapott helyet. Egyik oldalról mindkét csapat megszabadulhat két Operátortól a játék idejére. A csapatok egy védekező és egy támadó karaktert dobhatnak ki. A másik fontos dolog azt engedélyezi, hogy a két oldal egy hatodik Operátort is beválaszthat, amire lecserélhetik egy másik, előbb választott Operátorukat, a pick fázis végén, mikor látják az ellenfél választásait. Az egész nagyszerűen hangzik, hiszen a tiltásokkal már alapból jön egy stratégiai fázis, amiben kompozíciót és szinergiákat lehet építeni. A hatodik pick viszont mindent a feje tetejére állíthat, lehet változtatni a dolgokon, -de persze blöffnek sem utolsó.
A rendszer
A versenyeken nyilván ezt követik majd, de persze Custom játékban mi is tolhatjuk majd. Annyi a lényeg, hogy a Settings-en belül be kell állítani, hogy menjen a pick/ban. Ezen kívül be kell pipálni a hatodik választást és persze az objective rotát is. De lássuk miként is megy majd a tiltási sorrend:
- Védekező csapat: bannol egy Támadót
- Támadó csapat: bannol egy Támdót
- Támadó csapat: bannol egy Védőt
- Védekező csapat: bannol egy Védőt
Az persze bőven benne van a pakliban, hogy Hibana és Therimte egyszerre kerül a kispadra, ebben az esetben persze nincs Metal Breach. Viszont, ha így döntenek a csapatok, akkor bizony egyik oldalnak sem lesz elérhető a két operátor, ezzel a stratégiák bizony rendesen beszűkülnek.
Miután a tiltás végigmegy, a Támadók megválasztják a spawn helyüket, illetve a Védők kijelölik a site-ot. Ezek után lehet összerakni a csapatot és itt lesz nagy szerepe a hatodik választott karakternek. Miután a két csapat felfedte a kompozícióját, még valaki cserélhet, ha pedig a csere végbemegy, akkor az ellenfél nem tud majd róla.
Oldalváltások
Mostantól nem változik körönként, hogy ki támad és ki védekezik. Az egyik csapat öt kört támad, majd utána ötöt védekezik, míg a másik csapat pont fordítva. Az győz, aki elsőként megnyer hat kört, ami azt jelenti, hogy muszáj mindkét oldalon játszani, még akkor is, ha valaki behúzta az első öt kört. Ezt egyébként főleg a nézők kedvéért hozták be, így talán nem lesz olyan zavaró a folyamatos váltogatás. Illetve láthatjuk, hogy ez működik a CS:GO esetében, akkor vélhetően itt sem lesz gond.
Objective rota
Itt is történik némi változás. Ha az egyik csapat objective alapú győzelmet húz be, akkor bizonyos számú körnek el kell telnie, mire újra azon az objective-en pontot szerezhetnek. A 'befagyasztott' objective nem nyílik meg, -ha egy másikon veszít a csapat, ez nem ettől függ.