7.15 Gazdasági elemzés: Miként módosul a pénztárcánk egy meccsben?

7.15 Gazdasági elemzés: Miként módosul a pénztárcánk egy meccsben?

Lehet, hogy sokan csak legyintenek ezekre a reformokra, de bizony rányomják a bélyegüket a meccsekre.

A gazdaságot érintő patchek mindig érdekesek. A játékosok többségére az aranyat és a bevételt érintő kis módosítások csak ritkán vannak látható hatással, azonban a 7.15-ben megtalálható változásokat nem szabad figyelmen kívül hagyni. Végtére is azt mondhatjuk, hogy egy negyedik célt is adtak a pályán a csapatoknak.

Új Célok

  • A Bounty Rúnák 5 percenként jelennek meg
  • A Bounty Rúnák már az összes játékosnak adnak aranyat (40 + 3/perc)

Az új Bounty Rúna minden bizonnyal a legnagyobb hatást gyakorolja a meccsekre. Ezzel az újítással rendkívül fontos lett a map control és a BR-ek megszerzése. Simán összevethetjük az ezekből járó bevételt a tornyok lebontása utáni pénzzel. Legutóbb ugye az épületekért járó összeget csökkentették.

Egy Bounty Rúna a 20. percben ugyanannyi aranyat ad, mintha leütnénk egy Tier 1-es tornyot. A 45. percet elhagyva pedig egyszerűen dől a lóvé a rúnákból, többek kapunk, mintha lerombolnánk a Melee Barrackokat. Ezek miatt a játék elejétől kezdve fontos a jó látás (wardolás, supportok mozgása) és, hogy mi kontrolláljuk a pályát. A 20. perc környékén három BR a négyből szinte egy ezres Net Worth különbséget is jelenthet a javunkra. Tekintettel a fontosságukra, mostantól ez extra célt jelent a csapatoknak.

Ha vezetünk, akkor a rúnák ellenőrzése a fightok és a pushok között erősen ajánlott. Az utóbbi években egyébként is egyre elfogadotabb taktikává vált az ellenfél bázisra való beszorítása és "megfojtása", ez pedig az új rendszernek köszönhetően még kifizetődőbb.

Ha hátrányban vagyunk, használjuk előnyként a rúna pontokat. Egy időben elhasznált smoke után elcsíphetünk a környékén egy-egy ellenfelet. Tehát a turtle (védekező és bunker stílus) taktika nem igazán kifizetődő.

Új Gazdaság

  • A Melee Creep fejpénze 2 arannyal csökkent
  • A Ranged Creep fejpénze 1 arannyal csökkent

Első ránézésre nem nagy durranás, azonban ez minden creep hullámból származó bevételt 14 arannyal csökkent. A legtöbb játékosnak vagy hősnek ez lehet, hogy meg sem kottyan, de pl. a Battlefury farmereknek sokat jelent. A 15. percre ez mínusz 210 arany - hozzátéve, hogy ez a tökéletes last hit aránynál jelenti a különbséget. A timing mindig is számított ennél a tárgynál, ráadásul az extra 300-ba kerülő recept szintén megnehezíti a begyűjtését.

A torony deny után nem kap aranyat az ellenfél

Az ellenségtől simán elvehetünk akár 5-600 aranyat is a saját T1 és T2-es tornyaink leütésével. Sokszor csak nagy erőfeszítés árán tudják amúgy is lebontani, ilyenkor pláne sokat érhet, ha mi visszük be az épületekre az utolsó csapást és nullázzuk az erőlködésüket. A saját tornyaink megvédése fontos, ezért a lane pusher supportok egyelőre nagyon jól illeszkednek a mostani metába.

A földön futó Courier fejpénze 175-ről 125-re csökkent

A futárok leölése ugyanolyan hatásos, mint korábban, hiszen ha kiszedjük az elején az itemekkel akkor nagy kárt okozhatunk, de legalább az így nyert pénzből kevésbé indul el a Snowball effektus.

A Neutral Campek stackeléséből a support 20 helyett 25%-ban részesül


Természetesen a képen látott stackelés nem működik:)

Ezen a ponton már nehéz figyelmen kívül hagyni ezt a bónuszt, hiszen akár 80-nál is több plusz aranyat szerezhet egy support egy tripla ancient campből. Ez egy ingyenes ward vagy smoke-ot jelent. De több ilyen akcióval egy fontosabb tárgyat is idő előtt szerezhet be.

Reálisan nézve ez a patch sokkal akciódúsabbá tette a Dota 2-t. Nektek mi a véleményetek?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!