Az FPS Limiter talán megoldhatja ezt a problémát, –ettől függetlenül már dolgoznak az ügyön, és remélhetőleg a Para Bellum frissítéssel minden rendben lesz.
Az Ubisoft nem kertel: valóban létezik a processzor túlterheltséget okozó bug, ezért segítségképpen leírták miként lehet aktiválni az FPS Limiter funkciót, illetve még mindig szeretnének információt gyűjteni azoktól a játékosoktól, akiknél fennáll a probléma.
CPU LOAD BALANCING
A Rainbow Six úgy lett kialakítva, hogy a legtöbbet kihozza a többmagos processzorokból. A folyamat alatt minden frame (képkocka) alatt az összes a rendelkezésre álló rendszermagot igénybe veszi. Amikor a v-sync engedélyezve van, a Rainbow Six gyorsabban fejezi be ezeknek a feldolgozását és megvárja a következőt, ezért a játék lemond a további CPU magokról, így azok egyidejűleg más programokra is használhatók (pl.: Zenelejátszó, teamspeak stb.). Ha letiltja valaki a v-sync funkciót, lényegében arra kéri a Rainbow Six-et, hogy a lehető leggyorsabban fusson a PC-n és kihasználja a rendelkezésre álló összes erőforrást. Ez azt jelenti, hogy nincs várakozási idő a frame-k között, mert a következő keret feldolgozása akkor indul el, ha az aktuális befejeződik, hacsak a játéknak nem kell megvárnia a GPU-t a ciklus befejezéséhez. Nos, ebben a esetben az eredmény egy (közel) 100% -os CPU használatot jelent.
A Windows továbbra is időről-időre ellenőrzi a PC-det, hogy más programok is futhassanak a háttérben, –azonban a Rainbow Six nem hagyja abba a vezérlést.
Egyes játékosok arról számoltak be, hogy súlyos input lagot, frame dropot vagy csak szimplán rossz teljesítményt tapasztalnak, amikor ez megtörténik. A kiadó természetesen még mindig dolgozik azon, hogy meghatározzák ennek a viselkedésnek a pontos okait, mivel nem tudták egyelőre tökéletesen megfigyelni és reprodukálni ezt a problémát. Ha az előbb leírt gondokat tapasztaljátok, akkor érdemes elolvasni a cikk végén lévő sorokat.
Továbbá ez néha összeakadást is eredményez olyan háttérben futó CPU-intenzív programokkal, mint például videó streaming. Éppen ezért is vizsgálják az FPS Limitert a Para Bellum tesztszerverén.
FPS LIMITER
Jelenleg is tesztelik tehát, hogy ez milyen hatást gyakorol e rendellenességre. Azok számára, akik teljesítményproblémákat tapasztalnak, miközben a CPU 100%-os használatban van, az FPS Limiter engedélyezése az .ini fájlban megakadályozza a Rainbow Six: Siege-et abban, hogy további magokat használjon azon túl, mint amire szüksége van ahhoz, hogy elérje a beállított határt.
Engedélyezhetjük az FPS Limiter-t, ha belépünk a gamesettings.ini fájlba a telepítési könyvtárban, és a következő sort átszerkesztjük:
[DISPLAY]
;FPSLimit => Korlátozza a játék fps-ét. Minimum 30 kép / másodperc. Az alább felsorolt lehetőségek letiltják az fps-korlátot.
FPSLimit=60
Visszajelzések
Itt tudjátok jelezni a Ubisoft felé, ha ti is ilyen gonddal küszködtök!
- Gamesettings.ini és a teljes DxDiag
- Kell egy kép a feladatkezelő ablakról a probléma bekövetkezésekor
- Futtasd le a benchmark tesztet (többször is, amikor csak lehetséges), és küldd el nekik a következő információkat:
- A tesztek videofelvétele
- A kapott benchmark ini fájlok a My Documents \ My Games \ Rainbow Six vagy a C: \ Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\Games\ Tom Clancy Rainbow Six Siege alatt találhatók)
- Egér DPI
- Az egered polling rate-je (milyen gyakran küld infot a periféria a gépnek)
- Be van kapcsolva a V-Sync (és a G-Sync, ha támogatott)?
- Van-e megnyitott második alkalmazás a játék során (streaming, felvétel, chat stb.)?
- Egyes pályák vagy Operátorok esetében jelentkezik a probléma?
- Különleges események előtt vagy után történik meg a hiba?
- Vannak-e olyan konkrét térképek vagy opciók, amelyeknél a probléma gyakrabban fordul elő?