Az e-sport címek közül a Rainbow Six: Siege járta be az egyik legkülönlegesebb utat a siker ösvényén.
Ahelyett, hogy egy nagyra nőtt lufiként nem sokkal később kidurrant volna, egy közepes start után szépen lassan egy igazán sikeres játékká vált. Az Ubisoft törődése egy acélosan feltörekvő e-sport címmé kovácsolta az R6S-t.
Mennyire népszerű a Rainbow Six: Siege?
A top játékok évek óta viszonylag stabilak, hiszen az elsők között ott van a League of Legends, a Dota 2, a CS:GO és a Hearthstone is. Egyedül az Overwatch, PUBG és a Fortnite tudott betörni a legjobbak közé az elmúlt 2 évben kiadott játékok közül. Az R6S nem szokott rendszeresen a top 10-ben végezni a Twitchen, azonban lassan, de biztosan folyamatosan növekszik. 2017 májusában a 21. volt ezen a listán a nézett órák számát tekintve, viszont egy évre rá már a 11. pozícióban találtuk.
Szóval honnan származik ez a növekedés?
Sokan azt gondolják, hogy a Rainbow Six Siege fellendülése 2017 februárjában az Ubisoft első Rainbow Six Invitational megrendezése után indult meg. A torna előtt igazából egy kisebb e-sport közössége volt mindössze a játéknak, azonban ez a rendezvény jelentette azt, hogy szélesebb körben is ismert lett a cím. Az esemény öt napig tartott, ez idő alatt 643,5 ezer (ezentúl K-val jelölöm) órányi nézettséget produkált, és átlagosan 19,3K egyidejű nézőt vonzott. Azonban mégsem váltotta be igazán ez a bajnokság a hozzá fűzött reményeket, ugyanis gyorsan lankadt a játékkal kapcsolatos felhajtás.
Ezek után a Rainbow Six Siege Pro League második éves 1. szezonjának döntőjét 2017 májusában bonyolították le. A TEO Audience Insights által rögzített adatok szerint, a játék második leggyengébb hónapja volt, átlagosan napi 120K órás nézettséggel. Ez mégis fordulópontot jelentett, mivel a verseny után éledezni látszott a nagyközönség és egyre inkább játszani kezdtek az R6S-el.
Az Ubisoft képes volt ezt a figyelmet a javára fordítani. A második évad 2. és 3. szezonjának döntője - amely 2017 augusztusában és novemberében zajlott le - az 1. évad döntő sikerére épült, és a rajongók jobban részt vettek az események sűrejében. Ezek az alkalmak megváltoztatták a Rainbow Six Siege megítélését, a hanyatlásból pedig virágzó szoftver született. Aztán a 2018-as Rainbow Six Invitational ezt még egy fokkal meg tudta fejelni és rekordokat döntött a korábbiakhoz képest. 3,5 millió órányi megtekintési időt és átlagosan 72,1K egyidejű nézőt vonzott, amely az előzőek tudatában 4,4-szer több nézett órát és 2,7-szer több nézőt jelentett.
Az eseményt követő 6 hétben átlagosan napi 77%-kal többet figyelték a streameket, mint az azt megelőző időszakban. Itt még nem áll meg a sztori, hiszen a májusi finálé további 64%-os emelkedést hozott az átlagosan nézett órák számában.
A versenyek miatt történt ez a növekedés?
A havi nézett órák összesítésénél feltételezhető, hogy a megtekintett órák idejének növekedése kizárólag egyetlen versenyre vagy eseményre vezethető vissza. Bár az e-sportok kulcsfontosságúak lehetnek a Twitchen minden játék sikerességében, érdemes megvizsgálni milyen hatása lehet ezeknek a versenyeknek az e-sporton kívüli piacra is.
A heti átlagos nézettségi időből, ha levonjuk a versenyek hetét, akkor láthatjuk a Rainbow Six Siege igazi növekedését.
Tavaly például az e-sport nélkül heti 3,3 ezer extra nézett órát jelentett ez a grafikon alapján.
Ez a diagram pedig azt mutatja, hogy a 2. év első szezonjának döntője előtt naponta 7.8K nézett órát veszített átlagosan naponta a játék.
Végül fontos megjegyezni a Rainbow Six Siege játékos bázisának növekedése a SteamSpy szerint a 2,5-szeresére nőtt 2017. június 1. és 2018. április 26. között. A SteamCharts azt is felfedi előttünk, hogy a Rainbow Six Siege a Steam negyedik legnépszerűbb címe lett 2018. április 29. és 2018. május 29. között. Nem olyan régen maga a Ubisoft is közzétette, hogy az R6S elérte a 30 milliomodik regisztrált játékosát is.