Az egyik leglátványosabb és legizgalmasabb pályát pakolták be az Overwatch legújabb frissítésével.
A Retribution esemény izgalmát követően a Overwatch világa látszólag visszatér a normális kerékvágásba, -de már nem marad semmi sem ugyanaz, mint volt. Kaptunk ugyanis egy új térképet Rialto néven, és minden bizonnyal ez az egyik legérdekesebb map, amit az elmúlt időszakban láthattunk. Papíron úgy tűnik, mintha egy szimpla payload map lenne, de ha egyszer elkezdesz megismerkedni vele, akkor veszed észre a különböző útvonalakat és a rejtett dolgokat.
Egy kis érdekességet megemlítenék hozzá: a Rialto híd egyike a négy hídnak, amelyek a Canal Grande felett ívelnek át, Velence városában. A négy híd közül ez a legidősebb és minden bizonnyal a leghíresebb is.
Ez a pálya is meglepő módon Olaszországban található, egy olyan városban, amely nagyban hasonlít Velencére, köszönhetően a vízi utaknak. A város többi része szép olasz reneszánsz építészetet és sok érdekes háztetőt tartalmaz, amelyek például a Pharah játékosoknak okozhatnak örömet. A központi csatorna közepén van egy érdekes csomópont, hiszen egyetlen híd keresztezi a folyót, a víz pedig halálos a karakterekre nézve.
Néhány különlegesség az olasz pályával kapcsolatban, melyek jól jöhetnek majd a küzdelmek során:
Kelj át a kanálison a gondolákkal
A jó öreg csatorna - melyen át kell mennünk a csapatunkkal -, néhány hős számára lehet, hogy cseppet nehezebb, mint gondolnánk. Persze Pharahval simán átrepülünk, Widowmakerrel pedig könnyedén átlendülünk az egyik oldalról a másikra, de McCree vagy Zenyatta számára úgy tűnik, hogy csak egy út vezet át, -és a híd bizony elég veszélyes lehet.
Szerencsére van azért egy másik lehetőség, ugyanis néhány jól időzített ugrással a vízben közlekedő csónakok segítségével át lehet kelni a másik partra, nagyrészt anélkül, hogy felfednénk magunkat.
Kezdhetjük... jobb vagy bal oldal?
Rialto-t már egy ideje ki lehetett próbálni PTR-en. Ami talán feltűnik, hogy rettentő sok lehetőség van oldalba vagy hátba kapni az ellenfelünket. Két oldalra is ki tudunk törni ilyenkor; -azonban bal oldalt vigyázni kell, több helyen is a vízbe eshetünk, és hamarabb kiszúrhatnak minket fentről, míg a jobb oldalt választva több opciónk lesz az ellenség likvidálására.
Védők szempontjából az első két oldalsó erkély nem biztos, hogy ideális pont a védelem felállítására, de az egyel mögöttük lévő már megfelelő hely lehet.
A nagy mobilitás kulcsfontosságú
Ezen a pályán úgy érzezheti az ember, hogy az olyan hősök, amelyek sokat mozognak vagy ugrándoznak - alapvetően a dive meta karakterei - igazán jól érezhetik magukat. Vannak olyan területek és rövidítésék, melyekhez csak azok férhetnek hozzá, akik tudnak egy kicsit repülni. Persze mint mindig, szinte minden kompozíció működhet, de néhány nagy mobilitású hős egy csöppet jobban teljesíthet itt.
Ez a terület lehet a kedvenc az első pont védői számára?
Bár az első pontról a payload tovább cipelése nem biztos, hogy egyszerű dolog, itt még az első szakasz végéhez jutás is bonyolult lehet, hiszen a védők jó látószögekkel és nagy területtel rendelkeznek, és a spawn szobájuk is jó helyen van. Azonban a folyó másik oldalán egy mesterlövész komoly károkat okozhat a soraikban. Pláne az újraéledést követően lehet kiszedni a védőket néhány jól irányzott lövéssel.
A Roadhog horgászat nem olyan jó itt, mint gondolják
A környezeti veszélyek azt jelenthetnék, hogy Roadhog istenkirálycsászár lehetne itt. Ellenben Rialto-nál a sok víz jelenléte hiába kecsegtető, hogy belehúzzuk az ellenségeinket vele nem olyan egyszerű, hiszen nem igazán van ilyan pozíció erre az esetre. Csomó dolog akadályoz minket ebben a próbálkozásban, persze azért ez a hős sem egy rossz választás ide, csak ne akarjunk mindenáron valakit a folyóba húzni.
Itt a nyár, lehet táborozni
Ez sokkal látványosabb volt a térkép első verziójában, hiszen csak egy ajtón lehetett kilépni a spawn pontról, így a campelés nagyon egyszerű volt. Ennek apropóján a Blizzard egy második kijáratot is odabiggyesztett, de valójában olyan sokat ez sem számít. Egy jól koordinált csapat még mindig letáborozhat a környéken. Az egyetlen valódi lehetőség a támadók számára, hogy összehangolják a mozgásukat és együtt lépjék át a küszöböt egy tank mögött. Talán a játék legrosszabb spawn pontjáról beszélhetünk.
Flankeljünk mindenhol
Vessünk egy pillantást Junkertownra, és máris nyilvánvalóvá válik, hogy az összes mellékútat már az első néhány meccsben megtalálja az ember, de rengeteg órára van szükség, hogy kitapasztaljuk hol tud egy D.Va vagy Hanzo manőverezni. Közel a védők első spawn pontjához a falon átugorva mindenki mögé kerülhettünk azon a pályán ugyebár. Bár ez elég extrém eset, Rialton is sok mellékút van és ez eléggé megnehezíti a Reinhardt vagy az Orisa pajzs hatékony használatát. Szóval Olaszországban mindig figyeljünk a hátunk mögé.
Egy bővebb pályaszemlét meg is nézhettek az alábbi videóban: