"Azt hiszitek, hogy minden kiszámítható lesz és csak ismételünk, akkor csak várjátok ki a végét!"

A Pre-Patch történetében rengetegen csalódtak, de Ion és John szerint mindenki belesétált az írók csapdájába.

Nem könnyű egy olyan szériának folytatni a történetét, amiért több mint 15 év után is millióan rajonganak. Sokszor olyan döntéseket kell hozni, amik már repetitívnek tűnhetnek, ezt pedig a legtöbb játékos egyből ki is szúrja. A Pre-Patch alkalmával pedig meg is történt a dráma, –hiszen azzal, hogy Sylvanas felgyújtotta Teldrassilt, mindenki azt érezhette, hogy csak egy újabb Garrosh-t kapunk, és megint a Horde lesz a rossz fiú, míg az Allit ezúttal is piedesztálra emeli a Blizzard. A másik oldalról nézve viszont ugyanúgy érkeztek a panaszok, hiszen Allis vizeken mindenki úgy érezte, hogy már megint a Hordáé a főszerep, és csak biodíszletként viselkednek egy olyan történetben, ami teljesen a másik oldalról szól.

Az új Sylvanas kisfilm miatt a közösség nagy része rendesen kiakadt

A Warbringers 2. epizódja nem csak háborút, de haragot is hozott.

Ebben természetesen van némi igazság, de Ion Hazzikostas és John Hight a PCGamernek elárulta, hogy szerintük pont ez volt az írók célja, –és hatalmas meglepetésben lesz részünk, ha azt hisszük, hogy újra elővesznek egy régi történetet számunkra. A teljes interjút ITT olvashatjátok, de az alábbiakban pár érdekes választ magyarul is láthattok. Az interjúban egyébként azt is elmondték, hogy nagyon jól mulattak a kollégákkal, amikor látták a hatalmas drámát Sylvanas Warbringer videójánál, majd pár nappal később megérkezett az Old Soldier Cinematic és hirtelen mindenki újra megszerette őket.

Milyen érzés volt végigkövetni a Sylvanas-os Warbringer videó után a kritikákat és a kibontakozó drámát, amikor pontosan tudtátok, hogy néhány nappal később megérkezik az Old Soldier és kontextusba teszi az egész történetet?

Hazzikostas: "Szerintem rengeteg játékosnak azért voltak ilyen reakciói, mert Sylvanas egy régi és elképesztően fontos karakter az univerzumban, akihez már régóta hozzánőhettek a rajongók, hiszen idősebb a története, mint maga a WoW széria. Az egyik nagy kérdés a fejekben az volt, hogy: "Ez elég gonosznak tűnik. Most ez az egész hordát jelképezi? Engem is megbéklyóz azért, mert egy horda játékos vagyok?

Szerencsére hamar jött erre a kérdésre a válasz, hiszen az Old Soldierben láthattuk, hogy egy cselekedet nem jellemzi a hordát, hiszen annál sokkal nagyszerűbb, hogy csak egy cselekedet döntsön a frakcióról. Még rengeteg történetet tartogatunk, ami kicsit jobban elmagyarázza, hogy ezt miért is mondtam."

Frusztráló volt látni a rengeteg kritikát, amit felétek dobáltak a Warbringer videó után?

Hazzikostas: "Egy picit frusztráló volt, de ez teljesen érthető és természetes, plusz még számítottunk is rá. Teljesen emberi. Az érzéseink nem racionálisak. Amikor haragot vagy gyászt érzel, akkor sokszor máson vezetheted le, de tudjuk mi történt például a Game of Thrones, Red Wedding című része után. Rengeteg ember azt mondta, hogy többet rá se néz a sorozatra és el se hitték, hogy ezt tették az írók. Ezeket pont azért mondták, mert már érzelmileg kötődtek a megölt szereplőkhöz. Ez a jó történetmesélés egyik része. Természetesen nem csinálhatod mindig ezt, de vannak szép és csúnya pillanatok is a történetben, amik kiegyenlítik egymást. Ez a két dolog kell, ahhoz, hogy összefüggően és effektíven tudjuk elmesélni a történetet."

Hight: "A WoW egyik legszórakoztatóbb része, hogy tényleg epizódokat mondunk el csak a történetből. Nem kidobjuk az egész történetet és akkor mindenki rájöhet a spoilerekből, hogy mi is történt pontosan. Nagyon könnyen átverhetünk titeket. Ha azt hiszitek, hogy valami borzasztóan egyértelmű dolgot csinálunk és a történet megismétli önmagát, akkor készüljetek fel, mert nagy valószínűséggel meglepünk majd."

Apropó átverés, az egyik nagyon érdekes része ennek a drámának az volt, hogy sokan vártak egy komoly csavart arról, hogy ki is égette le igazából a fát, de amikor visszanéztem régi Q&A-et vagy interjúkat, sehol sem láttam azt, hogy tényleg valami csavarra készültök, de a játékosok mégis ezt várták tőletek. Mi történt itt pontosan?

Hazzikostas: "Az interneten, ami igazából egy hatalmas telefonos játék, a dolgok hirtelen saját maguktól életre kelhetnek. A 2017-es Blizzconon Alex Afrasiabi megkérdezte tőlünk, hogy melyik volt előbb Teldrassil leégetése vagy Loarderon megtámadása? De ez még alfa előtt volt. Pontosan akkor volt, amikor először megmutattuk a BfA-t. Ahogy a játék verziója szépen előrehaladt, úgy az események is tisztábbak lettek a játék tartalmának köszönhetően."

Rengeteg küzdelem árán sikerült tökéletesen megcsinálni a stat squish-t, pedig a játékosoknak semmi haszna nem válik belőle, csak kisebbek lettek a számok. Később pedig azt is láthattuk, hogy a fejlődés is komoly problémákba ütközött miatta, ezt végül sikerült teljesen megoldani és megtalálni a problémát?

Hazzikostas: "Úgy érezzük, hogy igen, teljesen sikerült megoldani, mivel a javítás nem csak egy sebtapasz volt. Sokáig teszteltünk és gondolkoztunk, mire rájöttünk, hogy tényleg 60-80 között kell változtatni. Ez egyébként nem egy kódolási bug volt. Csak rengeteg komoly matematika. A Squish alatt pár dologra kellett figyelnünk, hiszen az alap statok mellett, a játékosok képességeit és a páncélt is figyelnünk kellett, ami mellett az Artifact fegyvert is elvesztették a játékosok. Végül be kellett ismernünk, hogy kicsit elszámoltuk magunkat és az Artifact fegyverek fontosabbak voltak, mint mi azt gondoltuk. Szóval amikor megtörtént a stat squish és szinte megöltük az Artifact fegyvereket, kicsit kevesebbet kompenzáltunk, mint kellett volna, a játékosok pedig gyengébbek lettek, mint előtte voltak."

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!