Boomsday lapelemzés Zridexszel - Fókuszban az új Omega kártyák!

Boomsday lapelemzés Zridexszel - Fókuszban az új Omega kártyák!

Az érkező kiegészítő számos egyedi mechanikával dobja fel a Hearthstone-t, az Omega kártyák megértéséhez ismét Zridex nyújtott segítséget!

Az „Omega” mechanika azért tetszik, mert csökkenti a draw RNG szerepét. Sokszor van az, hogy túl proaktív, vagy túl reaktív kezet húzunk, -ezért vagy túl korán meghalunk, vagy pont, hogy mindenre van megoldásunk-, de a kulcs proaktív lapjaink a deck alján csücsülnek és szépen lassan elveszítjük a value gamet. Ezt lehet egyensúlyozgatni az early game/late game lapok számának variálásával, és itt jönnek be a képbe az Omega lapok. Úgy tud egyszerre late game kártyaként operálni, hogy early game is ki lehet üresben rakni legrosszabb esetben, ha a matchup megkívánja. Így kisebb az esélye, hogy teljesen használhatatlan kártyákat húzunk, mert ha mást nem is, de minimum időt tudnak adni nekünk. Sajnos a kártyák összességében elég gyengének tűnnek, de koncepció/kártyadesign szinten ez egy nagy piros pont a Blizzardnak!

Omega Agent

Lassabb archetípusú Warlockoknak nincsen problémája a value, kártyahúzás, leszedésekkel, amivel problémája tud lenni igazán, az a tempo. Persze itt rögtön Bloodreaver Gul’Dan és Skull of Man’ari felvetődik, de a fegyvert fegyverleszedéssel meg lehet válaszolni, Gul’Dan meg nem mindig érkezik időben, ezért sokszor beragadsz leszedésekkel teli kézzel, viszonylag sok életerőn, de egyszerűen nem tudsz elég gyorsan visszajönni a boardra. Az ilyen szintű variancián segíthet ez a lap, mivel rengeteg tempot generál, ha túléljük a 10. körig.

Pontszám: 3/5

Omega Medic

Priestnek egyik sem nagyon a gyógyulással volt a problémája, rengeteg core class kártya segíti ebben. Sokkal nagyobb problémai vannak pl. a tempo/value/kártyahúzás kapcsán, ezért sem érzem ezt a kártyát túlságosan hasznosnak, nem hiszem, hogy ne lehetne értelmesebb kártyát találni a helyére, de azért nem írom le még teljesen

Pontszám: 2/5

Omega Mind

Shamannal is ezt érzem, hogy nem a gyógyulással van a problémája elsősorban. Elég hatékony gyógyulási és túlélési lehetőségei vannak, elkezdeni teli pakolni a decket még több healinggel nem feltétlenül eredményez jobb túlélési kapacitást. A kártyával ezen felül elég nehéz, azt a szituációt megtalálni ahol igazán hasznosnak tud bizonyulni. Nagyon meglepődnék, ha helyet találna magának a lassabb Shaman paklikban.

Pontszám: 1/5

Omega Assembly

Miért játszanál szimplán jó kártyák helyett olyan kártyákat, amelyeknek van esélye jó kártyát adni, meg néha egy kis pluszt még. Átlagban a discoverelt Mechek nem adnak olyan nagy játékmeghatározó value-t, ezért azt érzem, hogy nem akar late game discover varianciára hagyatkozni. Early game nyilván nem éri meg egy darab Mechért, late game pedig az extra érték összességében nem indokolja a használatát, mondjuk egy garantált erős late game kártyával szemben. 

Pontszám: 1/5

Omega Defender

Ennek a kártyának játékdinamikai szinten egyedül Druidban lenne értelme a gyors ramp miatt, de a Druidnak annyi archetípusa van, hogy nincs igazán rászorulva erre a kártyára. Úgy közelíteném meg, hogy kevés az a meccsszám, ahol egyrészt nem egy natúr 2/6-os tauntként üzemelne, másrészt, ha 10 manán is kerül ki, mi az esély arra, hogy az ellenfél ne tudná effektíven lereagálni a játék ilyen kései szakaszában? A válasz az, hogy valószínűleg borzalmas kevés meccsen, -ezért arénán túl nem látok fantáziát benne.

Pontszám: 1/5

Ti hogyan látjátok az Omega mechanikát és a kártyákat? Lehet rá építeni a jövő kiegészítőiben is?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések