Az év eleje óta egy teljes Netflixet bukott el a Tencent.
Van egy elég nagy probléma Kínában, ami hatással van a játékiparra is: mégpedig az, hogy a kínai lakosság közel 1/3-a rövidlátásban szenved. A rossz látás kb. 450 millió embert (ez 45 darab Magyarországnak felel meg) érint, és az egyik fő okozója –legalábbis a kínai kormány szerint– a videojátékokban, pontosabban a mobiljátékokban keresendő. Az Oktatási Minisztérium Kínában emiatt több olyan szabályozást léptetett életbe nemrég, amely hátrányos helyzetbe hozza a kiadókat.
Az első ilyen idén áprilisban volt, amikor bejelentették, hogy nem jelenhet meg újabb játék a piacon a kínai kormány jóváhagyása nélkül. Az utolsó, jóváhagyott játék a Capcom Monster Hunter: World-je volt, de az eladások elapadtak azt követően, hogy az új szabályozás életbe lépett. A kínai kormány szerint a látásbeli sérülések fő okozói a sok tanulás, a mobiltelefonok, más elektronikai eszközök és a szabadtéri aktivitások hiánya. A minisztérium célja egy olyan, új szabályozás bevezetése, amely egyrészt életkorhoz, másrészt játszott időhöz kötné azt, hogy mennyi videojátékoznak a kínai fiatalok.
Az új szabályozás legnagyobb vesztese egyértelműen a Tencent: a világ legnagyobb játékipari vállalata január óta 160 milliárd dollárt (átszámítva 44.800 milliárd Forintot) bukott piaci értékéből. Csak összehasonlításképp: ez nagyjából a duplája a teljes magyar államadósságnak, de kb. ennyit ér a Netflix teljes egészében. A mostani, "mindössze" 20 milliárdos bukta egyetlen nap alatt annak tudható be, hogy a kormány nem engedte, hogy pénzt csináljon a Tencent a PUBG mobilos verziójából.
Mi lesz veletek, mobiljátékok?
A Tencent egyik fő bevételi forrása a mobiljátékokból van: Arena of Valor, Honor of Kings, Clash Royale, –csak hogy néhány ismertebb játékot említsünk–, és akkor ott van még a fent említett PUBG mobile, amiből az új szabályozás miatt képtelen pénzt csinálni a kínai óriás. Az övék a kínai mobilos játékpiac 42%-a a 2017-es statisztikák alapján, érthető, hogy fáj nekik az minisztérium döntése, pláne, hogy övék a kínai Facebook, a WeChat is, aminek szintén milliárd fölötti felhasználója van és főként mobilon pörög. Ismerve a kínai politikai helyzetet, a legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy valamilyen merev szabályozást hoznak be (ilyen lehet például a már fent említett időkorlát), amihez majd a játékfejlesztőknek és kiadóknak alkalmazkodniuk kell.
Spórol a Riot a kommentátorokon, csak a vb döntőre utaznak majd
Hodi | 18/08/28 17:40 Egyre több, arra utaló jel van, hogy a Riot Games komoly költségcsökkentésbe kezdett az e-sport kiadásai kapcsán. Kisebb-nagyobb, erre utaló jelek már bőven voltak az idei évben, de csak most -a világbajnoki hajrá közeledtével, és az egyik LCS kommentátor egy elejtett mondatának következtében- realizálódott, hogy ez egy hosszú távú folyamat már sokadik lépése.
Azért persze a Tencent még így se izzad, hiszen a cég maga a zuhanás ellenére is bőven 400 milliárd dollárt ér. Az már megint más kérdés, hogy az ilyen zuhanások vajon milyen hatással vannak olyan játékokra, mint a League of Legends, ahol például az elmúlt napokban jelentettek be komolyabb költségcsökkentést.
KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!
Borítókép: TNW