Elegendő volt-e a 7.19b nerfkalapácsa? 3 top hős nem így vélekedik!

Elegendő volt-e a 7.19b nerfkalapácsa? 3 top hős nem így vélekedik!

Finomabban igyekezett IceFrog bánni a nerfhammerrel, –de úgy tűnik, hogy egy picit túlfinomkodta a dolgot.

Azt hiszem bátran leírható, hogy a The International 8 volt az egyik legizgalmasabb vb a Dota 2 történetében, és a balansz most van az egyik legjobb állapotban. Bár volt egy kisebb TI utáni patch (7.19b), az igazán nagy frissítésre még várnunk kell. Azonban a világbajnokságon látott taktikák és bizonyos hősök talán erősnek találtattak és ezt hivatott orvosolni a Valve a kis update-el. A Dotabuff megvizsgálta, hogy mennyit is jelentett számunkra ez a tapasz, hisz azért néhány hero, különösen talán 3, a közösség ideigein kezdett táncolni. Lássuk változott-e valamit a helyzet velük kapcsolatban.

Clinkz

Rögtön meglátszott a karakter teljesítményén ez az apró módosítás. Mindössze 2 Strength-et vesztett, ami 36 életerőpontot jelent a gyakorlatban, ezáltal mégis a legkevesebb alap HP-val rendelkező hőssé vált. Picivel több, mint 1 százalékot bukott a győzelmi arányt illetően, szóval továbbra is hatékony, a lanelés alatt viszont már nem lehetünk annyira agresszívek, mint ezelőtt. Még így is a meccseinek több, mint a felét megnyeri; aggodalomra olyan nagy ok egyelőre így nincs.


Enchantress

Nem sűrűn veszít egy hős 15 Movement Speedet, pláne nem akkor, ha ez a jellemzője kritikusan fontos. A játék minden elemében gyengítette őt IceFrog ezzel a lépéssel. Persze maga a karakter "csak" 2 százalékos csökkenést tapasztalhat a gyözelmi rátájában, azonban hiába hagyják figyelmen kívül ezt a módosítást, nagy hatással van rá. Azért nem kell rögtön ejtenünk őt, még így is egy erős hősről beszélhetünk, hiszen az Untouchable szó szerint megüthetetlenné teszi, a Nature's Attendants pedig masszív életerő töltést jelent. Viszont nehezebb tartanunk a lépést az ellenféllel, akár üldözőként, akár üldözöttként gondolva magunkra. Talán most már még inkább igaz lesz, hogy négy lába van, Bambi mégis megbotlik időnként.

Spectre

Lassan nagy utálatnak örvend a Meta egyik terminátora. A pro meccsekben is egyre többször került elő a neve, a pubokban pedig sok esetben egyszerűen rémálom ellene játszani. Nem ő volt a legdominánsabb karakter a TI8-on, jó néhányan többször megjelentek a párharcokban és a győzelmi arányuk is jobb volt, de tény, ha képes összeszedni néhány szükséges tárgyat a meccs során (Radiance, Blade Mail, Heart stb.), akkor sok esetben a tökéletes play sem segít vele szemben. IceFrog is észrevette ezt és cselekedett is. Nagyon nála sem nyúlt bele a képességeibe...

  • A Spectral Dagger hatásának időtartama 2 másodpercről 1-re csökkent (miután letérünk a fekete foltról)
  • A Dispersion hatótávolsága 1000-ről 700-ra csökkent
  • A Desolate range vizsgálata 325-ről 375-re nőtt (ha ekkora távolságban nincs senki az ellenfél közelében, akkor aktív a bónusz sebzés)

...mégis a 60%+ győzelmi arány visszaesett 55% környékére. Azért ez még mindig piszok jó statisztika. Lehet, hogy további nerfre szorulna? Lehetséges, de lássuk azt is, hogy a public meccsekben sok játékos (ezáltal csapat) képtelen megfelelően nyomás alá helyezni a hőst, –így sok esetben lubickol a farmban. Kétség kívül Spectre egy elég erős hős jelenleg, de nem csak a patchben lehet bízni, ha balanszolni szeretnénk, hanem érdemes kitapasztalni a gyengéit (sokszor például az early game) és fejleszteni magunkat, hogy elbánjunk vele.

A 7.19b egyértelműen egy kis patch volt, nem lennék meglepve, ha ez csak egy kis ízelítő lett volna abból, hogy mire számíthatunk majd a következő nagy durranásnál. Míg a Buyback mechanika variálás az egyik legszembetűnőbb, addig a többi csak kevésbé érinti érdemben a játékot. Mire számíthatunk vajon a 7.20-ban?

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések