Egy csapat majdnem kiesett az egyik ESL admin hanyagsága miatt, végül azonban minden jóra fordult és megoldották a problémát.
Történt ugyanis, hogy a DreamLeague S10 Minor selejtezőit az ESL rendezte, egy csapat pedig Észak-Amerikában egy érdekes esetbe futott bele. Az ominózus második körös mérkőzésen ugyanis ellenfelük indokolatlanul és figyelmeztetés nélkül szüneteltette a játékot a fontos pillanatokban. A szabályzatban egyébként tisztán és világosan le volt írva, hogy ha valaki helytelenül használja a pause-t, akkor az akár diszkvalifikációt is érhet.
Ebben az esetben viszont nem ez történt, legalábbis elsőre. A sértett együttesből egy játékos egy Reddit posztban öntötte ki lelkét, innen tudni, hogy tényleg nagyon gyanúsan sok pause volt a mérkőzésen, csak egy néhány a leírás alapján:
- Az első szünet 14:15-nél: Jó néhányan meghaltak egy team fightban, majd egy pause-al szakították ezt meg, ráadásul pofátlanul és kérdés nélkül tovább is indították a játékot.
- Egy másik szünet 27:15-nél: Újfent egy teamfight közepén lett benyomva az F9 (nálam ez a Pause - a szerk.), majd elkezdték spammelni a "DOZE BEE HOE" sort és így "kommunikáltak" egymással all chatben. Ezek után hozzátették, hogy "sorry lag", majd rögtön unpauseoltak. Itt sem kérdezték meg a másik csapatot, hogy készen állnak-e a folytatásra.
ITT egyébként megannyi print screent meg lehet nézni az esetről.
Ez még többször megtörtént, végül az unfair ötös diadalmaskodott, persze a szenvedő fél már a mérkőzés közben lépéseket tett az ügy érdekében. A meccs vége felé ugyanis megnyitották a support ticketet és jelezték az adminoknak az esetet, azonban a következő 20 percben semmilyen választ nem kaptak, amikor pedig reagáltak, már túl késő volt, véget ért a game. Később meg lezárták a support ticketet, indokként megjelölve, hogy nem indították el az óvást időben. Jenkins állítása szerint viszont már a párharc közben felvették a kapcsolatot a szervezőkkel.
Mindenesetre kiderült, hogy csak az admin gárda egyik tagja hibázott, a többiek aztán felülvizsgálták az esetet és valóban szabálytalanságot találtak a sok pause-al kapcsolatban, így a korábban győztes csapatot kizárták. A Team VendettaGG végül a legjobb 8-ig jutott Jenkins (ő többek között az idei TI zárt selejtezőjébe is bejutott) vezetésével, és azzal, hogy felhívta egy ilyen hibára a figyelmet az ESL is talán egy kicsit átgondolja a jövőben a kvalifikációk figyelemmel követését.