Másként szeretnék felépíteni a közösséget, mint azt eddig megszokhattuk, –ettől függetlenül nem hangzik rosszul az előzetes tervük.
Az Akshon e-sportsnak volt szerencséje Linda Monica által meginterjúvolni Bruno Carlucci-t és az Artifact dizájnerét Skaff Elias-t, akik megosztottak egy-két dolgot a Valve közelgő kártyajátékáról.
Artifact egyedisége
Elias: "Az Action Phase eseményei és körökön alapuló játékmenet az egyértelműen kiemelkedik a többi közül."
Carlucci: "Minden egyes mérkőzés az elejétől a végéig egy történetet mesél el, szerintem ez az, ami megkülönbözteti a játékot a többitől."
Skill vs "net decking" (a nyertes paklik lemásolása)
"Elég sok tapasztalatot gyűjtöttünk az utóbbi időben, hiszen mi magunk is egy hosszabb béta időszakot futtatunk már. A legjobb játékosok sok versenyen vesznek részt és tényleg magas szinten játszanak, –szóval nem feltétlenül foglalkoznak azzal, hogy melyik a legerősebb pakli vagy megoldás, ez pedig minket is nagyon izgalomba tart, mert úgy látjuk a legtöbbször valóban a jobb játékos győzedelmeskedik."
E-sports
"Az Esports valóban fontos számunkra, de a közösség számára is sokat jelent. Nem csak egy nagy és remek rajongó tábort akarunk felépíteni a játék köré, hanem egy verseny szezont is szeretnénk életre kelteni az Artifactban is, akárcsak a Dota 2 vagy a CS:GO-nál látható. Bejelentettük ugyebár, hogy 2019 első negyedévében valahol megrendezzük az első nagy Artifact bajnokságot, melyen az első helyezett 1 millió dollárt nyer. Azonban a teljes nyereményalap sokkal nagyobb lesz ennél."
Nemzetközi versenyek és online tornák, azonban nem lesz Ladder System
"Nagyon fontosak a nagyobb versenyek, hiszen ezek alapján tudjuk alakítani a játékot is, és látjuk, hogy mi az amit módosítani kell. Az eddigi eredményekkel nagyon megvagyunk elégedve. A Ladder rendszer sokszor puszta grindingot jelent. A top playereknek és talán a skillben még mögöttük lévőknek remek lehetőséget jelent, azonban az összes többi játékosnak már nem biztos, hogy fun lenne. Tulajdonképpen sokaknál csak egy szám változik kisebb nagyobb arányban, mindegy, hogy fejlődtél-e vagy sem. Ezt szeretnénk kihagyni, és inkább sok más módját választottuk annak, hogy igazi sikerélményben lehessen része az embereknek, legyen szó pénzről vagy más nyereményről. Emiatt nem csak a profikra, de a casual játékosokra is oda szeretnénk figyelni."