Egy újabb posztapokaliptikus sztori lenyűgöző látványvilággal.
Még március végén regéltünk nektek arról, hogy hosszabb kihagyás után az Exodus című résszel fog visszatérni a Metro, amiről akkoriban még azt hihettük, hogy idén év végén végre meg is fog jelenni. Azóta történt egy kis változás, ugyanis a fejlesztőcsapat eltolta a megjelenést 2019. február 22-re, amikor is reményeink szerint egy minden szempontból egyedülálló élményt nyújtó, nyílt világú FPS-t fogunk kapni. Addig is összeszedtük nektek, hogy mi mindent érdemes tudni róla.
Azt már jóideje tudjuk, hogy az Exodus története közvetlenül az előző résznek számító Last Light eseményei után fog folytatódni és szépen követi a józanul is nehezen kimondható Dmitry Glukhovsky által írt regény fonalát. A sztori 2036-ban játszódik, ahol főhősünk úgy dönt, hogy hátrahagyja maga mögött a szörnyűségeket rejtő metrójáratokat és inkább elhúz társaival keletre egy új, szebb jövő reményében.
A rajongókat szeretnénk már most megnyugtatni azzal, hogy a játékmenet nem fog sokat változni, valamint a szériától megszokott, ijesztő szörnyetegekkel folytatott kőkemény harcok is visszatérnek, úgyhogy aki szerette a korábbi részeket, az az újat is csípni fogja. Ráadásul egy olyan világot fogunk kapni, ahol a kalandozások végre a felszínen fognak történni, ám itt is rengeteget fogunk küzdeni, lootolni és persze craftolni.
A fejlesztők egyúttal leszögezték, hogy nem egy klasszikus értelemben vett nyílt világú játék lesz a Metro Exodus, hiszen lesz egy mozgó bázisunk az Aurora névre hallgató vonat képében és innen mehetünk majd különböző, nagy területen terpeszkedő pályákra, amik között lesz hegyvidék, sivatagos rész és persze havas táj is. Külön érdekesség, hogy a hátrahagyott zónákba már nem térhetünk vissza, viszont bizonyos részeken csak rajtunk áll majd, hogy összespanolunk-e a helyiekkel, vagy megpróbáljuk túlvilágra küldeni őket.
Ugyanakkor azt is megtehetjük, hogy konkrét gyilkosság helyett nem halálos kimenetelű módszert alkalmazunk ellenfeleink leküzdésére, de ha nem bírunk velük, akkor egyszerűen ki is kerülhetjük őket. A korábbi részekben az összeszedett lőszert használhattuk különböző cuccok megvásárlására, viszont a legújabb epizódban csupán craftolnunk kell majd ahhoz, hogy mindent megszerezhessünk, ami a túléléshez szükséges.
Fegyverek terén se lesz majd okunk panaszra, ugyanis a megtalált példányokról bármilyen kiegészítőt leszedhetünk és rárakhatjuk egy olyan darabra, ami sokkal erősebb adottságokkal bír és lényegesen jobban illik a játékstílusunkhoz. Lényeges újítás, hogy a fegyverek tisztántartására is figyelnünk kell, valamint mindegyikük teljesen moduláris lesz, azaz úgy fejlesztjük őket, ahogyan csak szeretnénk.
Lesz egy rendkívül praktikus hátizsákunk is, amibe a bázison mindent belepakolhatunk, amit a legközelebbi bevetésre magunkkal kívánunk vinni. Érdekes játékmechanikai újítás lesz, hogy a napszakok és az időjárás változása is jelentős hatással lesz a játékmenetre, ami az NPC viselkedését, magatartását is befolyásolni fogja.
Mindezekből már látható, hogy jó eséllyel végre egy olyan Metro játékot fogunk kapni, ami nem csak a széria rajongóit kívánja megmozgatni, hanem az FPS játékok szerelmeseit is. Aztán, hogy ez valójában mennyire fog sikerülni, az jövő februárban biztosan kiderül.