"Jövőre fog csak igazán kibontakozni a Fortnite e-sport" - Ruben Interjú

A kompetitív Fortnite egyik legismertebb magyar képviselőjével beszélgettünk arról, hogy milyen is a Fortnite e-sport belülről!

Aki rendszeresen követi a magyar Fortnite életet, az Ruben nevével már jó eséllyel találkozott. Ő az a srác, aki Magyarországon elsőként –és mai napig egyedüliként–, Európában pedig tizedikként lett Epic Games partner. A legelső magyar Fortnite kupa megrendezése is az ő nevéhez fűződik, továbbá rendszeres résztvevője az Epic saját versenyeinek, ahol a tét rendszerint egy mérkőzésen is több tízezer dollár, rendszerszinten pedig milliókért megy a harc. Annak érdekében, hogy egy kicsit mélyebb betekintést kaphassunk a kompetitív Fortnite világába, készítettünk vele egy interjút, ahonnan természetesen a karrierjével kapcsolatos kérdések sem maradhattak ki!

Ruben a trollkodás egy következő szintjét mutatta be a tegnapi közvetítésén

Végy egy random duo társat, egy custom szervert és 42 magyart, akik partnerek a buliban!

Jó néhány nemzetközi kupán vagy már túl, te láttad belülről ennek a nagyipari működését. Hogy érzed, tényleg van akkora potenciál a Fortnite e-sportban, mint ahogyan az kívülről látszik?

A játék e-sportja még csak most fog beindulni. Epic partnerként sok mindenről nem beszélhetek még, de annyit mondhatok, hogy jövőre fog csak igazán kibontakozni ez az egész, amikorra végleges lesz a spectate rendszer. Ez egyébként a mai napig tesztelés alatt áll, de láthattuk már a béta verziókat az E3-on, a Twitch Rivals-en vagy a mostani Skirmish-eken. Jövőre lesznek végre bárki számára elérhető versenyek, invitációs kupák és még ligák is.

Teljesen más érzés lehet úgy bemenni egy mérkőzésbe, hogy tudod, hogy ennek most tétje van, és nem akárkik az ellenfeleid. Van valami, amit másképp csinálsz egy tétmeccs előtt, illetve alatt?

Mindent! A 2500. győzelmem felé haladva mondanom sem kell, elég monotonná vált már egy szimpla tét nélküli mérkőzés a számomra. Általában azonnal kiugrok a buszból, hogy minél több ellenféllel találkozzak. Nem farmolok annyi fémet és téglát, mivel itt nincs campelés, ahogy labirintusok sincsenek end game-ben. A fegyver választás kedvfüggő, és sokszor trollkodok inkább a nézők, valamint jómagam szórakoztatása végett. Egy tétmeccsen már a lobby-ban kiszemelek magamnak egy landolási helyet, és ahogy indul a busz, figyelem, hogy hányan ugranak az elején. Rengeteget farmolok, a kezdő helyemet kimaxolt fa nélkül el sem hagyom a legtöbb esetben. A fém és a tégla hihetetlenül fontosak itt, de ezeket csak a végjátékban szabad használni. Sokkal passzívabban játszok, és a fegyverarzenál is másképp néz ki a táskámban ilyenkor.

Az Epic Games folyamatosan tesztel különféle pontrendszereket a versenyein, hogy megtalálják az ideális megoldást. Volt már olyan, ami a campelést segítette elő, de olyan is, aminél kötelező volt ölni, hogy pontot szerezz. Szerinted melyik volt eddig a legideálisabb?

A legtöbb eddigi kupán a helyezés annyival több pontot ért a killeknél, hogy mindenki a campelésre ment. Ezek a pontrendszerek rendkívül unalmas early és mid játékszakaszokhoz vezettek, –azonban az Epic egyre jobban próbálkozik azzal, hogy már-már megérje szedni a killeket, és ne csak a helyezésre kelljen menni. Ez egy Battle Royale game, ennek a játékmódnak pedig az a célja, hogy te maradj életben utoljára. Ebből kiindulva a helyezés szinte mindig többet fog számítani a kupákon, mint a begyűjtött skalpok. Az biztos, hogy nem lesz sosem egy fix pontrendszer, mindig lesznek módosítások, hogy változatos és egyedi legyen minden verseny.

Beszéljünk kicsit a jelenlegi életviteledről. Napi 10-12 órákat streamelsz sokszor a hét minden napján. Hogy érinti ez a magánéletedet? Család, barátok, esetleg barátnő hogy férhet ebbe bele?

Nyáron átlagosan napi 11 óra 40 percet streameltem, de szeptember óta mondhatni lejjebb engedtem, és visszaestem napi 7-10 órára. Jelenleg még keresem a megfelelő menetrendet; én sem tudom, hogy a következő nap mikor kezdek. Nyáron fix menetrendem volt, ami annyit tesz ki, hogy minden nap reggel 9-től általában 14:30-ig, majd 18:00-tól kifulladásig ment a live ismét. A jó az egészben, hogy akkor vannak szabadnapok, amikor én akarom, így bármi fontosra tudok szánni időt. Bő 4 éve nem a családommal lakok, de nagyon örülnek a streamelésnek, mert így állandóan tudnak nézni. A legnagyobb nézőm édesanyám, aki jobban figyel a chatre, mint bármelyik moderátorom. Állandóan néz, vagy csak én megyek nála a háttérben, amíg intézi a dolgait. Azt mondta: „Így olyan, mintha itthon lennél.”. Természetesen csak akkor mondtam el a családnak a stream dolgot, mikor már teljesen meg tudtam élni ebből az egészből, mert tudtam, máskülönben nem fogadják el, hogy én ezzel akarok foglalkozni már. A barátok megmaradtak, többen néznek, –sőt van, akivel együtt csinálom az IRL streameket.

Egy youtuber megálmodta, hogy milyen lenne a Fortnite PS1-en

A több mint 20 éves konzol egy igazi kultusz platform, BlobVanDam pedig elkészített egy Fortnite animációt, ami zseniálisan mutatja meg, hogy milyen lenne a játék ezen a felületen!

Tavaly ősszel kezdtél el streamelni, és igen rövid idő alatt ismertté váltál a magyar közösségben, sőt Epic partner is lettél. Hogy sikerült ezt ilyen hamar elérned?

Szerencsés vagyok. Ezt a kérdést egyébként heti rendszerességgel felteszem magamnak. A hónap végén lesz egy éve, hogy streamelek, és már most elértem azt, amiről álmodni sem mertem. Az, hogy felkelek az ágyból, felöltözök, és elindítom a streamet, és már az intro zene alatt megjön 2-300 ember, egyszerűen olyan energiabomba, mintha 3 csésze kávéval kezdeném a reggeleket. A Fortnite nélkül természetesen sosem sikerült volna ilyen gyorsan ekkora táborra szert tennem, de már akkor is dögivel voltak magyar Fortnite streamerek, szóval a válasszal nem vagyok előrébb. Egy streamer csak akkor lehet sikeres, ha vagy jól játszik, vagy nagyon szórakoztató. Ennek a kettőnek az ötvözete a legjobb egyébként. Van még egy harmadik szempont, de arra ne térjünk ki, illetve az csak az egyik nemnek adatik meg. Na, de visszatérve, hogy én melyik vagyok? Nos, szigorú voltam mindig is magamhoz, így a mai napig azt mondom, csupán megfogtam az Isten lábát. Kevesebb, mint 4 hónap alatt elértem a partnerséget (tudod, amikor még 75 átlagnéző kellett), és onnan indult a szekér. Mint kiderült, az Epic tudta, hogy Blizzard partner voltam (HoTS és Overwatch), illetve hogy a Fortnite Hungary adminja is vagyok, így felkerestek, hogy engem szemeltek ki partnernek Magyarországról. Főként Fortnite van nálam, de a különböző story játékok és az IRL streamek sem maradhatnak el egyik héten sem.

Mit gondolsz, a streameléssel megtaláltad az álommunkádat?

Pontosan, ezzel a szóval illetném ezt az egészet. Mi másnak nevezném azt, amit imádok csinálni, és még meg is élek belőle? A közösségemre nagyon büszke vagyok, de ez nem is meglepő, hiszen a lehető legjobb moderátorok segítettek ennek elérésben. Mára pedig ott tartok, hogy az IRL streamek során odajönnek hozzám az utcán, és live-ban kérnek közös fotót vagy épp aláírást tőlem. Különböző versenyekre és eseményekre hívnak, és cégek keresnek fel szponzorációkkal.

Egyértelműen sok mindent tettél már le az asztalra, de van már esetleg újabb kitűzött célod?

Nagy álmom, hogy jövőre saját offline Fortnite kupát szervezhessek. Jelenleg több akadály is áll ennek az útjába. A cégek egyelőre még mindig félnek belevetni magukat a Fortnite-ba, és nem hiszik el, hogy ebben borzasztóan nagy potenciál van. A spectate rendszer a válasz mindenre. Ha az megérkezik, akkor végre lehet majd normálisan kommentálni és közvetíteni, és megjön majd az a közeg is, akiket eddig nem vonzott az, hogy egy embert kelljen végigbámulniuk a versenyek során. Szeretnék valami olyan emlékezetes dolgot összehozni, amit a VR-os srácok csináltak a Bálnában, –de ehhez nem kis támogatás kell.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

 

Kövess Minket!