"Bebizonyosodott, hogy igenis lehet e-sport a Fortnite!" - Interjú az FN Champs League magyarjaival

A négy játékos egy karnyújtásnyira van a Fortnite császáraitól, így hát készítettünk velük egy interjút, hogy kapjunk egy mélyebb betekintést ebbe a világba!

Nagyjából egy héttel ezelőtt beszámoltunk arról, hogy négy magyar játékos igen szép dolgot ért el a kompetitív Fortnite terén: bejutottak az FN Pro League európai másodligájába, a Champs League-be, –ami azt jelenti, hogy a kontinensen is a legjobb 200-300 játékos között szerepelnek! Ez természetesen egy nagyon nagy dolog; a ligáról, a rendszeréről és a lebonyolításáról az alábbi cikkünkben olvashattok részletesen.

Újabb magyar Fortnite siker, honfitársaink is bejutottak az FN Champs ligájába

Heldeus | 18/10/04 11:30 A Fortnite e-sport még nem indult be úgy istenigazán, mert az Epic Games még nagy erőkkel tesztel. A játék egyelőre nem alkalmas arra, hogy vérbeli e-sport játék legyen, leginkább azért, mert a spectate rendszer hiánya miatt nem lehet normálisan közvetíteni.

Viszont ennyinél nem álltunk meg természetesen, a négy játékossal; Sweettel, OG_SabyG-vel, Paradox-szal és Krith-tel készítettünk egy interjút, ami során kérdeztük őket korábbi FPS tapasztalataikról, a ligáról, no meg a Fortnite e-sport jövőjéről!

Mikor kezdtetek el játszani és mikor döntöttetek úgy, hogy komolyan szeretnétek ezt űzni? Van korábbi FPS tapasztalatotok?

Sweet: Talán október végén regisztráltam, de aktívan március óta játszom. Korábban 4600 órát CS:GO-ztam, de komolyabb eredményt nem értem el benne.

OG_SabyG: Úgy 2-3 hónapja kezdtem el komolyan foglalkozni a Fortnite-tal. Kisebb nevekkel játszottam előtte, pl. Combat Arms, amiben nagyon benne voltam.

Paradox és Krith: Több évvel ezelőtt játszottunk CoD-okkal, valamint közvetlen a Fortnite előtt PUBG-vel. Mivel mind a ketten szeretjük a kompetitív oldalát a játékoknak, viszonylag hamar elkezdtük komolyan venni ezt is, amit egyébként tavaly októberben kezdtünk, úgyhogy nagyjából 1 éve játszunk vele.

Milyen versenyeken vettetek eddig részt, hol találkozhattak veletek a nézők korábban?

Sweet: A legutóbbi magyar Fortnite duo cupon vettem részt először, ahol egy hét gyakorlás után 5. helyet szereztük meg egy rendkívül szerencsétlen döntővel.

OG_SabyG: Én minden eddigi magyar versenyen jelen voltam, igaz mindegyiken más néven.

Paradox és Krith számos versenyen megfordult már, ott voltak szinte az összes magyar kupán, de Skirmish-ek is íródtak már a nevükhöz!

Kérdés Sweetnek és OG_SabyG-nek: Milyennek érzitek eddig a ligát? Erősebb, mint a korábbi scrim mérkőzések?

Sweet: Persze, hogy erősebb. Érződik, hogy gondolkodnak az emberek és minél kevesebb hibát vétenek. Nagyon erős kezdésen vagyunk túl, az első napon 5 meccsből 2-t megnyertünk, és egy 2. helyet értünk el, így 8 ponttal a 3. helyen vagyunk. (Azóta lement még egy versenynap, ahol sajnos nem sikerült pontot szerezniük, így jelenleg a 17. helyen állnak. -a szerk.)

OG_SabyG: Egyértelműen erősebb, mint a sima scrimek, mivel többen játsszák, érezhető a különbség.

Kérdés Paradoxnak és Krith-nek: Ti több Skirmish mérkőzésen is részt vettetek már, ami a kompetitív Fornite csúcsa. Milyen ehhez képest a Champs League?

Vannak hasonlóságok és különbségek is. Mivel ezek nem custom szervereken mennek, hanem a snipe rendszer segítségével kerülünk egy meccsbe, a játékosok csak egy része kompetitív a lobby-ban. Az Open League-ben voltak lobby-k akár 40+ duo csapattal is, ami majdnem teljesen custom hangulatú, a Champs-ben már csak 6-15 közt vagyunk. Összességében emiatt egyszerűbb a helyzet a végjátékig eljutás miatt, azonban a meccsek végén, az utolsó pár zónában szinte ugyanaz a játékmenet - és pont ez az, ami számít, mivel minden meccsben a Top 3 duo kap pontot.

Mennyire nevezhető fairnek a snipe rendszerű lebonyolítás egy ligarendszerben? Akit több casual játékossal dob össze annak egyszerűbb dolga lehet, mint annak, aki több versenytársával kerül egy meccsbe.

Sweet: Teljesen fair sose lesz egy snipe lebonyolítású liga, de komolyabb gond nincs vele, hiszen megvan szabva, hogy hány teamnek kell a szerveren lenni, hogy számítson a mérkőzés.

OG_SabyG: Teljesen fairre sajnos nem kivitelezhető, mert nincs custom szerver amin játszhatnánk. A custom szervereket egyébként sem tartom igazán stabilnak, szóval talán még mindig ez a lehető legjobb módja a dolognak.

Paradox és Krith: Valóban nehezebb a végjáték, hamarabb kezdenek el besűrűsödni a dolgok egy 20+ duós lobby-ban, mint egy 8-asban, de igazából teljesen véletlenszerű hogy ki mikor melyikbe kerül be, ezért hosszútávon, egy szezon alatt nagyjából kiegyenlítődik ez, valamint jelenleg ez az egyetlen open kompetitív lehetőség a játékban, ezért ezt az alternatív rendszert el kell fogadnunk. Az Epic hihetetlen módon szeretné ezt is kivédeni, az egyszerre csatlakozó játékosokat sokszor 30-40 felé dobja szét a rendszer, ezért ha nem több száz játékos csatlakozna egyszerre, lehetetlen is lenne ez az egész.

"Jövőre fog csak igazán kibontakozni a Fortnite e-sport" - Ruben Interjú

Heldeus | 18/10/02 16:00 Aki rendszeresen követi a magyar Fortnite életet, az Ruben nevével már jó eséllyel találkozott. Ő az a srác, aki Magyarországon elsőként –és mai napig egyedüliként–, Európában pedig tizedikként lett Epic Games partner.

Mit vártok a kompetitív Fortnite jövőjétől? Lehet belőle igazi e-sport?

Sweet: Jövője biztos van, hiszen óriási mennyiségű pénzt ölnek az e-sport ready-ség kialakításába, de sok mindenen kell még javítaniuk. A custom szerverek folyamatosan haldokolnak, és a spectate rendszer majdnem teljesen kidolgozatlan. A BR-nek is biztos eljön az ideje, amikor készen áll majd.

OG_SabyG: Szerintem van jövője a Fortnite e-sportnak, sőt, a Skirmish-sel el is hozta nekünk az Epic, mielőbb szeretnénk mi is a részesei lenni.

Paradox és Krith: Nagyon nagy tervekkel álltak a játékosok elé az Epic-esek, a 2019-es évet mondják a Fortnite kompetitív kibontakozásának. Ennyi verseny után bebizonyosodott, hogy igenis lehet e-sport a Fortnite, a jó pontozási rendszer megtalálása után, egy még jobb spectate rendszer, és véleményem szerint, egy izgalmas, eseménydús, nézői szempontból is élvezetes Fortnite e-sportot kaphatunk, és a sokszor hangoztatott RNG mellett is lehetnek tisztán top-tier játékosok, ahogy ezt már tapasztaltuk is.

A srácok válaszaiból egyértelműen átjön, hogy a játék itt már nem babra megy, illetve, hogy az Epic masszívan rajta tartja a kezét ezen a rendszeren. A kompetitív Fortnite-nak még nem igazán nyitották meg az utat, ellenben az igény bőven megvan rá, viszont addig nem is fog nagyobbra nyílni az a kis rés, –amit most használnak a játékosok–, ameddig az Epic azt nem mondja, hogy mehet! Ezzel semmi gond nincsen, igazából ez az elvárt lépés is a fejlesztőktől, hiszen a játéknak még több tekintetben is fel kell nőnie az e-sporthoz. Ha pedig az Epic robbantani szeretne vele jövőre, akkor nem engedheti meg, hogy félkész állapotban komolyan meglódulhasson a játékkal a szekér, mert csak egy csúnya keréktörés lenne belőle.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!