R6S mítosz#1 - mikor tisztább és hogyan működik a hangzás a játékban?

R6S mítosz#1 - mikor tisztább és hogyan működik a hangzás a játékban?

Nem minden az, aminek halljuk... de az is lehet, hogy nem halljuk, –pedig az orrunk előtt történik.

Corecross ismert arról, hogy szereti bemutatni és elemezni a játékokat, –az egyik kedvence pedig vitathatatlanul a Rainbow Six: Siege. Az egyik legfontosabb ebben a címben az információszerzés, és ha ki kell emeleni egy területet, akkor a hangzás és az R6S-ben működő audió rendszer fontos részét képezi a játékmenetnek. Nem mindegy ugyanis, hogy egy-egy trappolásból vagy lövésből mit tudunk kiszűrni vagy esetleg továbbítani a csapattársainknak. Éppen ezért egy videóban bemutatta, hogy mit tapasztalhatunk a különböző szituációkban. A legjobb az egészben, hogy még füles sem feltétlenül kell hozzá, ugyanis a két felső sarokban hangot animációval is ábrázolja, szóval kiszúrhatóak a különbségek. A cikkben található összes videó egy és ugyanaz, csak meg vannak jelölve az adott részek kezdőpontjai!

Armor - Meg lehet-e hallani a különböző pajzs level közötti különbséget?

Mindhárom csoportból kiválasztott egy-egy operátort és először a karakter feletti szinten mozgott velük, majd aztán egyel alatt futkorászott.

  • Armor 1 - Ela: Alapból nem biztos, hogy megmondta volna hallás útján, hogy ő egyes pajzzsal rendelkezik. Egy szintel a karakter alatt viszont már sokkal halkabb volt, sőt volt amikor "eltűnt" a fülünkből.
  • Armor 2 - Smoke: Ha figyelmes hallgatózunk, akkor azt állapíthatjuk meg, hogy cseppet hangosabban közlekedik. Lentebb ő is teljesen elhalkul, viszont egy picivel később történik meg mindez. Viszont ez tenyleg csak egy hangyanyi különbség.
  • Armor 3 - Maestro: Fent szinte nem mérhető a különbség. Lent szintén nem igazán vehető ki pontosan, hogy más lenne mint a többiek, –talán minimálisan hangosabb, de alig érzékelhető módon.

Aztán (amikor egymás után játssza le a hangzást) végezetül arra a konklúzióra jut, hogy igazából ugyanaz az erősség mindhárom esetben, –ami azért egy cseppet fura, maradjunk annyiban. Egy fontos dolgot viszont mindenképp leszűrt: az ellenfelet könnyebb alulról flankelni, mint felülről, hiszen halkabbak vagyunk lentről.

Össze lehet-e zavarni az ellenfelet, ha lyukakat ütünk a padlón/plafonon?

Ha valaki felettünk mozong például, akkor a hangok iránya az elég jól kihallható a játékban, tehát ezért jár a pirospont az Ubinak. De mi van akkor, ha kirobbantunk egy részt a plafonból? Egy kevés visszhang még mindig átjön a lyuk keletkezése után is, de bizonyos helyekről már nagyjából úgy érzékelhetjük, mintha a mi szintünkön lenne az ellenfél. Több rést ütve egy mennyezeten bizony összezavarhatjuk a velünk szemben állónkat, hiszen másként érzékelik majd a fülükkel, hogy mi merre is lehetünk pontosan.

Drone hole

A drónoknak kialakitott nyílások teljesen lefogják a hangot: konkrétan meg kell lőni a lyukat ahhoz, bárminemű információt is ki tudjunk belőle hallani. Emellett Ela bombájának a reakciója is fura egy kicsit egy Drone hole közelében.

Golyó kölcsönhatása a barikádokkal és ablakokkal

Hallani a másik oldalon történő tüzelést, de elsőre olyan, mint ha nagyon távoli akciót fülelnénk le. Együtt a kettő tehát elég jól redukálja a lövések hangját, de amint betörjük az üveget, már más lesz a helyzet.

A különböző felszínek másféle hangzással rendelkeznek

Mi történt akkor, ha valaki felettünk egy elpusztítható vagy egy elpusztíthatatlan felületen mászkál? Az első az egy kirobbanthatatlan volt, a második pedig berobbantható. Nagyon komolyan ki kell nyitni a fülünket, de talán némi különbség hallható. Az előbbi egy kicsit keményebb hangzást biztosít, míg a másik valamivel lágyabbat.

Csapóajtók

Hiába töltött órákat azzal, hogy letesztelje futkározás közben: nem sikerült megállapítania, hogy van-e különbség ha egy csapóajtón fut át, vagy csak a sima padlón mászkál.

Felettünk vagy alattunk lőnek?

Maestro három lövését lehet hallani az ACS12 shotgunnal. A mítosz egyszerű: ha fölöttünk lő, akkor kevésbé hallhatjuk, mintha alattunk durrogtatna a mordállyal. Persze akció közben már lehet, hogy nem ilyen könnyen jövünk rá, hogy mi a helyzet körülöttünk.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!