Így látja egy veterán PUBG játékos a CoD: Black Ops 4 Blackout módját

Így látja egy veterán PUBG játékos a CoD: Black Ops 4 Blackout módját

A Blackout és a PUBG közti párhuzamok ugyan tagadhatatlanok, összességében mindkét játék tanulhatna a másiktól. 

Az előző héten érkezett Call of Duty: Black Ops 4 szó szerint letarolta a gamereket, és rendkívül népszerűnek számít most az egész világon. Ugyan a játékban nincs Single Player kampány, a fejlesztők egy izgalmas multiplayer, zombi, illetve a széria történetében először battle royale játékmódot is kínálnak kompenzációként. Nos, úgy tűnik, a trió elég a játékba, ugyanis az Activision nemrég bejelentette, hogy a Black Ops 4 hatalmas siker és az indulás utáni első három napban 500 millió dollárt hozott a konyhára. 

A Black Ops 4 több mint 500 millió dollárt hozott az első három napban

A Call of Duty széria legújabb darabja nem csak a digitális eladásokban teljesített jól.

A Blackout névre hallgató battle royale módot egyébként a rossz nyelvek előszeretettel nevezik PUBG gyilkosnak is, szerintünk azonban a helyzet ennyire azért nem egyszerű. A két játék alapvetően máshogyan közelíti meg a műfajt, természetesen azonban nem lehet kikerülni az összehasonlításukat. Éppen ezért nemrég egy veterán, majdnem 1300 órával rendelkező PUBG játékos úgy határozott, hogy elmondja, miként is látja a Blackout battle royale módot. A cseppet sem rövid, de annál alaposabb vélemény szerintünk igencsak jól mutatja be a két játék közti különbségeket, –szóval át is adnánk a szót Tensis-nek!

Játékmenet

TTK

A két játék közül sokkal jobban élvezem a Blackout TTK-ját (Time To Kill) mint a PUBG-ét. A fő indok az, hogy a fejlesztők így egy jó adag RNG-t kivettek a játékból és a harcokból, hogy inkább a mikro skillek dominálhassanak. Sokan azzal jönnek egyébként a Blackout esetében, hogy a harcrendszer egyszerű, –viszont hosszabb TTK-val inkább a képességeink, sem mint az RNG dönt, szerintem. 

Körök

A körök igaz be tudnak tenni, –főleg ha messzebb rakja tőlünk a rendszer–, viszont még így is sokkal könnyebb az utazás a pálya méretéből és a karakterek sebességéből adódóan. Plusz pont, hogy az Engineer perk segítségével könnyen találhatunk járművet. 

80, 88, 100 játékos

Személy szerint a 88 fős meccsek jöttek be leginkább, mivel 100 fő esetén benne van a pakliban, hogy csak 3-4 teljes csapat jut el a midgame-ig. Személy szerint örülnék neki, ha a PUBG is csökkentené a játékosok számát, bár nem feltétlenül lenne értelme, hiszen sokan így is a frekventált School/Hacienda/Resort helyekre ugranak. Lényeg a lényeg, hogy a 80-88 játékos sokkal inkább illeszkedik a műfaj kompetitív részéhez és ez a Blackout-ra is igaz. 

Csapatharc dinamikák

Csapatharcok szempontjából a Blackout zseniális, és a játék ezért is fogott meg igazán. A Squad harcok PUBG-ben értelmüket vesztik, ha az ellenfél jól bekempelte magát és házcsoporthoz, mivel ha ki is szedünk valakit közép vagy nagyobb távolságról, azt újra felszedik. Ha esetleg sikerülne is közel kerülnünk, de nincs gránátunk, akkor jó eséllyel bukjuk a harcot. Nos a Blackout számtalan más megoldást kínál az ilyen szituációkra, ráadásul itt nem feltétlenül annyira fontos a fedezékekhez való feltétlen ragaszkodás és a túlélés zálogát nem az jelenti, hogy ki talál el előbb. 

Mechanikák

Perkek

Első körben nem nagyon tudtam hova tenni őket és úgy gondoltam, túlságosan meg fogják majd határozni a harcokat, azonban most már megszoktam őket. Véleményem szerint a Perkek használata és azok időben történő használata megkülönbözteti a veterán és új játékosokat. A mechanika itt működik, a PUBG-be viszont nem gondolnám, hogy szükség lenne rá. 

Gyógyítás

Sokkal jobban szeretem, hogy mozgás közben is tudok gyógyítani, viszont hiányolom a PUBG-ben lévő boost rendszert. A gyógyítás gyorsaságán azonban még lenne mit alakítani, a Trauma Kit és a Mobility Perk pedig például járhatna ugyan azzal a hatással. A helyhez kötött gyógyítás igazából a fejlesztők nézőpontjától függ és akár csak a PUBG-ben, ez a rendszer a Blackout-ban is működhetne. 

Wingsuit

Minden jobb, mint a PUBG ejtőernyős rendszere. Oké, a fejlesztők azt ígérték átalakítják majd, szóval van remény. (A spéci technika elsajátításával Blackout-ban kb bárhová ugorhatunk még a pálya másik végéből is. - a szerk)  

Armor

Az Armor egy picit problémás pontja a játéknak, mivel már a bétában is látszott, hogy a LvL 3-as túl sokat véd. Véleményem szerint ezeket csak a droppokból kellene megszerezni. A PUBG-ben is volt hasonló probléma a hármas sisakkal, mivel az túl nagy előnyt jelentett a sniper csatákban, viszont azzal, hogy exkluzívabbá tették a tárgyat, lényegesebben jobban kiegyensúlyozták a játékot. Ha már témánál vagyunk szerintem nyugodtan újra alakíthatnák a hármas szintű páncélt és adhatnának neki nyugodtan egy kis zombi stílust. A PUBG rendszere jobb, de a Treyarch tud még hova fejlődni.

Dr Disrespect és Shroud nyerte meg az első CoD Blackout tournamentet

A verseny összdíjazása 20 ezer dollár volt, amiből a fent említett duo viheti haza a legnagyobb szeletet!

Felszerelés

A Blackout-ban nagyon tetszik, hogy rengeteg hasznos egyéb felszerelés van, míg a PUBG-ben igazából csak a Smoke és Frag gránátoknak van értelme. Na jó, a Stunt gránát elmegy, ha épp egy épületet rohanunk le, azonban itt lényegesen több szituáció van, ahol használhatjuk. A hosszabb TTK miatt a cuccok lényegesen felértékelődnek és itt hasít igazán a CoD, mivel kreatívabbnál kreatívabb módokon használhatjuk fel. Volt például egy meccs, ahol beszorítottam egy ellenfelet egy kis szobába és úgy tettem el láb alól, hogy beraktam az ajtóba egy Microwave Barricade-ot, ami nem csak bent tartotta, de szépen meg is sütötte reggelire. Ezen a téren a PUBG tanulhatna a CoD-tól, –viszont félek, a fejlesztők nem mernének kilépni a realizmus oltárán emelt ideológiájukból. 

Fegyverhasználat

Elsajátítani egy fegyvert sokkal kifizetődőbb PUBG-ben a nagyobb visszarúgás miatt és véleményem szerint sokan ezért is maradnak majd a játéknál, azonban a szerverekkel hatalmas problémák vannak. Példát hozva, egy szombat délelőtti meccseimen domináltam, a játék hasított rendesen, a killek tiszták voltak, ebéd után azonban mikor visszaültem a gép elé, mintha egy teljesen más játékba csöppentem volna. A képességeim ugyan nem csökkennek, egyszerűen csak nem regisztrálja a találataimat a rendszer, köszönhetően a desync-nek. Hiába tanultam meg így egy fegyvert mesterien, ha a szerverek kiveszik a kezemből az irányítást. Nem azt mondom, hogy elviselhetetlen a helyzet, de a PUBG fegyverhasználat szempontjából borzalmas jelenleg és még egy esetleges győzelem sem tudja feledtetni a frusztrációmat. A Blackout ezzel szemben sokkal kézzel foghatóbbnak érződik és nem éget ki sem rövid, sem hosszú távon. 

Kiegészítők

A kiegészítők elég kiegyensúlyozottak, viszont a PUBG rendszere sokkal mélyebb. Személy szerint az M4 sokkal jobban kézre áll az AK-nál, ha már legalább két kiegészítő van rajta, ami csökkenti a recoil-t. Ennek ellenére mondjuk nem használok half gripet az M4-en, mert nem érzem, hogy eléggé csökkentené a visszarúgást. Na de a témánál maradva, sokkal tovább tartott a Blackout-ban kitapasztalni, hogy mely kiegészítők vannak hatással a fegyverekre, jelen pillanatban pedig a Stock/foregrip-et és a laser-t érzem a legjobbnak minden AR-en. 

Élettartam és bugok

Inventory

Mindenféleképpen át kellene dolgozni, –mivel nehézkes és igencsak bele tud zavarodni az ember; ha például talál egy arany fegyvert, viszont csak a kiegészítők kellenek róla. Ritkább esetben előfordult már, hogy az Inventory megnyitott állapotában nem tudtam fegyvert váltani és ez rendkívül frusztráló. Összességében a PUBG egyszerűbb táska rendszere fényévekkel jobb mint a Blackout-é annak ellenére, hogy a tárgyak felvevése utóbbiban lényegesen gyorsabban és folyamatosabban megy. 

Lobby

A meccsek előtti Lobby-n nem kellene sokat átdolgozni, viszont problémák azért vannak. Ha emlékeztek még, a PUBG-ből azért is vették ki ezt a funkciót, mert előfordultak olyan esetek, hogy mondjuk a Lobby-ban eltalált egy nyílvessző és az a meccs első öt percében az a karakteren maradt, kitakarva a képernyőt. Nos itt is előfordulnak hasonló hibák, például a Trauma Kit-et időben használva 200 HP-val tudunk bemenni a meccsre. Összességében a hibák és a bosszantó dolgok ellenére is sokkal jobban élvezem jelenleg a Blackout-ot, mint valaha is a PUBG-t. Ha a PC játékosbázis összeáll, akkor van remény életben maradnia a játékmódnak. 

Ti egyébként egyetértetek Tensis véleményével? 

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!