Ashe jött, látott és jelenleg a legjobb győzelmi arányokkal rendelkezik a DPS karakterek közt!

Ashe jött, látott és jelenleg a legjobb győzelmi arányokkal rendelkezik a DPS karakterek közt!

Az OmnicMeta statisztikái szerint a karakter igencsak erősnek számít jelenleg a kompetitív meccseken. 

Az Overwatch legújabb karakterének számító Ashe és rendíthetetlen Omnic védelmezője B.O.B, előző hét kedden érkezett meg a kompetitív játékmódba, –és nem nagy merészség kijelenteni, hogy minden rankon találkozhatunk velük a meccseink során. A statisztikákkal foglalkozó OmnicMeta nemrég készített is egy elemzést, hogy a karakter valójában jó is, vagy csak az újdonság varázsa miatt szerepel a meccseken. Az alábbiakban 50 ezer meccs alapján láthattok statisztikákat Ashe-ről, –vágjunk is bele!

Sebzés

Az elemzés alapvetően a legnépszerűbb DPS karakterekkel vetette össze Ashe-t, és a már megszokott 10 perc alatti sebzéskiosztásban a hősnőnek nem is kell szégyenkeznie. Az első három helyen érthető okokból Junkrat, Pharah és Hanzo szerepel, Ashe viszont nincs nagyon lemaradva, mivel átlagosan 1250 sebzést oszt ki percenként. 

Elimination

Eliminationst vizsgálva már jóval szorosabb a helyzet, Ashe mégis jól állja a sarat és könnyen versenyre kel a többi hőssel is. Érdekesség, hogy csupán alig van lemaradva a szintén hitscan McCree-től és Widowmaker-től.

Final Blows

Final Blows tekintetében a karakter már picit lemaradásban van a többiektől, –annak ellenére, hogy van burst potenciálja és egy fejlövés boost nélkül 170-et sebez. A meglepő adatok hátterében valószínűleg az szerepel, hogy Ashe alapvetően nem képes egy lövéssel kiiktatni a 200 életpontos célpontokat mint Widowmaker vagy Hanzo. Tűzgyorsasága scope módban pedig lassabb mint mondjuk McCree-é annak ellenére, hogy a pisztolyhős fej lövése boost nélkül maximum 140-et sebez.  

Deaths

A 10 percenkénti elhalálozásoknál azonban fordul a kocka és a karakter átlagosan csak 7 alkalommal dobja fel a talpát, míg a többiek magasabb számokkal rendelkeznek. A Coach Gun által biztosított mobilitás ebben kulcsszerepet játszik, hiszen akár 25 méteres távolságba is tudunk kerülni egy visszalökött ellenféltől, továbbá vertikálisan is el tudunk kerülni zűrös helyzeteket, felugorva mondjuk egy magaslati pontra. Védekezésre egyébként tapasztalataim szerint érdemes betanulni azt a kombinációt, hogy eldobjuk a dinamitot a célpontra és fegyverünk helyett a sörétessel robbantjuk azt fel, amivel akár ki is végezhetjük az ellenfelet, plusz még menekülhetünk is a szituációból.

Képességek hatékonysága

Beszéljünk kicsit most mindenki kedvenc komornyikáról, vagyis B.O.B-ról és a Dynamite képesség hasznosságáról. Nos a statisztika alapján B.O.B átlagosan 4 ellenfelet tesz el láb alól 10 percenként, ami miatt leginkább a Junkrat kerékhez, a Dragonstrike-hoz, továbbá a Pharah Barrage-hoz lehetne hasonlítani. Érdemes azonban arra is kitérnünk, hogy az ultink a charge miatt levegőbe is röpíti a célpontokat, továbbá a pontokat is tartani, vagy foglalni tudja, –szóval tényleg tekinthetjük őt a csapatunk ideiglenes hetedik tagjának. A Dynamite rendeltetés szerű használatához azonban nagyobb skill kell, mint szimplán megnyomni a Q-t és ez látszik a grafikonon is. A képesség Bronze-ban csupán 4, míg Grandmasterben majdnem kétszer annyi killhez juttatja hozzá az Ashe játékosokat. 

Népszerűség

Az újdonság varázsa a játékosbázist is megbabonázta, –és nem meglepő módon Ashe kimagaslóan népszerű volt az elmúlt közel két hétben a ladderen. Természetesen ezek a számok az idő múlásával csökkenni fognak, akár csak mondjuk Doomfist esetében, aki szintén ilyen számokat produkált az első hetekben. Érdekesség, hogy Genji népszerűsége igencsak magas mostanában, ami leginkább Ana visszatérésének és a halálos Nanoblade kombináció hatékonyságának tudható be. 

Győzelmi arány

Végül térjünk rá a győzelmi arányra, ami nem meglepő módon összességében a legmagasabb a DPS karakterek közt. Grandmasterben például 56 százalékot produkál a karakter, továbbá érdemes kiemelni, hogy még Platinumban is 53 százalék körül teljesít átlagosan. Kis érdekesség, a hősnő kompetitív debütálása után a Goldban tanyázó DPS smurfömet (Még mielőtt a torkomnak ugranátok, szeretném leszögezni, hogy nagyon noob dps vagyok) átkonvertáltam Ashe OTP-vé és 2380-ról indulva 75 százalékos győzelmi aránnyal mentem fel 2900-ig. Azóta persze visszabuktam 60 százalékra és 2800-ra, (Némi hardstuck) Ennek ellenére a karaktert továbbra is erősnek érzem, amit az alábbi grafikon is bizonyít. 

Összességében a statisztika is bizonyítja, hogy Ashe egy rendkívül jó karakter lett és a fejlesztők remekül egyensúlyozták ki erősségeit és gyengeségeit. Azt egyelőre még nem tudni, hogy mekkora hatással lesz valójában a metára, de pár héten belül valószínűleg mindez kiderül. 

Nektek egyébként mi a tapasztalatotok a karakterrel kapcsolatban? Szeretitek, ha van a csapatban, vagy inkább jobban örültök más hősöknek? 

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

 

Kövess Minket!