A nem is oly rég bejelentett TTK/TTD-t érintő frissítés december 12-ével megérkezett a live szerverekre.
A Battlefield V kapott már nagyobb frissítést decemberben, és most tovább folytatta a Dice a finomhangolást. Legutóbb módosították a fegyverek sebzését és most is igyekeztek a TTK/TTD értékeket gatyába rázni, ezzel pedig lassabbá tenni a játékot. Ez utóbbi húzás sokaknak egyébként nem tetszett igazán. Röviden és tömören:
- TTK (Time to Kill) = Ha te lősz akkor az a lényeg, hogy milyen gyorsan küldi az adatot játék és ölöd meg az ellenfeled
- TTD (Time to Death) = Akit lőnek milyen gyorsan kapja meg az infót a szervertől, hogy őt éppen kilyuggatják
A kiadó elmondása szerint erre azért volt szükség, hogy kiegyenlítettebb legyen a játék a tapasztaltabb és az újonc bakák számára egyaránt. A közösségen belül az általánosan elfogadott álláspont szerint a jelenlegi TTK értékek egyébként úgy jók, ahogyan vannak. Az olyan elemeket kellene szerintük megváltoztatni - amik hatással vannak a TTD-re -, mint a netcode, az életerő töltés stb. Fontos megjegyezni, hogy a TTK és a TTD szorosan összekapcsolódik és közvetlenül befolyásolja egyik változása a másikat. Viszont ha így volt szép és jó minden, akkor vajon minek kellett hozzányúlni?
A Dice az adatok alapján úgy látta, túl gyorsan halnak meg az emberek, így nagyon pörgőssé vált a BFV, a játékosok pedig frusztráltak lettek emiatt. A TTK/TTD módosítással egy jobb játékélményt szerettek volna elérni:
TTK változások listája
A TTK finomításával megváltoztatták, hogy a fegyverek mennyi kárt okoznak az egyes testrészeken. A fejre kiosztott sebzés azonban változatlan marad és egyes fegyvereket nem is befolyásolják ezek a módosítások.
Az alábbi táblázat arról szól, hogy mely testrészekre milyen szorzóval rendelkeznek az egyes fegyvertípusok a sebzést illetően. A zárójeles érték a patch előtti állapotot jelenti.
Hány töltény kell, hogy megöljek valakit?
Gyakorlatban mostantól a legtöbb fegyvernek a maximum sebzése csökkent. Ennek értelmében átlagban eggyel több golyó kell, ha valakit likvidálni szeretnénk.
Íme a fegyvereket érintő változások (zárójelben a patch előtti értéket olvashatjátok):
Semi Auto Rifles:
- Gewehr 43, Selbstlader 1916: 4 golyó kell (BTK = Bullets to Kill) a kb. 39 méteres távolságból, hogy valakit megöljünk
- Turner SMLE: 4 golyó a kb. 28 (50) méteres távolságból, és 5 golyó kell a kb. 68 méteres távolságból, hogy valakit megöljünk
- Gewehr 1-5: 4 golyó a kb. 13 (30) méteres távolságból, 5 golyó a kb. 44 (50) méteres távolságból, és 6 golyó kell a kb. 63 méteres távolságból, hogy valakit megöljünk
- M1 Carbine: 5 golyó a kb. 39 (50) méteres távolságból, és 6 golyó kell a kb. 63 méteres távolságból, hogy valakit megöljünk
Assault Rifles:
- Csak body shot-tal (testet érő találat) nem lehet 4 lövéssel megölni valakit
- 6 golyó a kb. 21 (50) méteres távolságból, és 7 golyó kell a kb. 53 méteres távolságból, hogy valakit megöljünk
LMGs, MMGs:
- Csak body shot-tal (testet érő találat) nem lehet 4 lövéssel megölni valakit
- 6 golyó a kb. 21 (50) méteres távolságból, és 7 golyó kell a kb. 57 méteres távolságból, hogy valakit megöljünk
- Drop to 6 BTK around 21 m (50 m), 7 BTK around 57 m (never).
SMGs:
- Csak body shot-tal (testet érő találat) nem lehet 4 lövéssel megölni valakit Can no longer 4 hit kill with body shots only.
- 6 golyó a kb. 15 (25) méteres távolságból, 7 golyó a kb. 32 (50) méteres távolságból, 8 golyó a kb. 49 (75) méteres távolságból, és 9 golyó a kb. 70 méteres távolságból, hogy valakit megöljünk
- Az MP34-nek 8-nál több golyó sosem kell az öléshez, legyen szó bármilyen távolságról (fentebb látott lista alapján)
Self-Loading Rifles:
- Egy további golyó szükséges az öléshez, ha a karokat vagy deréktól lefelé találjuk el az ellenfelet
Buckshot Shotguns (M3 Drilling, Sjögren Inertial):
- Változatlan maradt: ugyanaz a sebzés, mint eddig
Slug Shotguns (12g Automatic):
- Kicsit módosult: Valamivel kevesebbet sebez, ha a karokat vagy deréktól lefelé találjuk el az ellenfelet