A fejlesztők meghozták első lépésüket a 3+3 kompozíciók ellen.
Ha néztetek mostanában profi Overwatch mérkőzéseket, akkor feltűnhetett, hogy a DPS karakterek szinte kivesztek és a legtöbb csapat a GOATS-ként elhíresült három Tank és három Support kompozíciót erőlteti. Sajnálatos módon a jelenség már hosszú hónapok óta a rankeden is megtalálható, –eleinte csak magasabb szinteken, az elmúlt pár hétben azonban már Gold-ban is találkoztam akkora aggyal rendelkezőkkel, akik foggal körömmel ragaszkodtak a GOATS-hoz.
Fareeha és Fitzyhere zseniális dalban parodizálta ki a GOATS kompozíciót
A Baby It's GOATS Outside tökéletesen prezentálja a DPS játékosok frusztrációját a kompozícióval kapcsolatban.
A kompozíciónak ellenszere nincs, és igazából sosem volt, –maximum egy jobb GOATS az ellenféltől, ami igencsak sajnálatos, mivel hosszú távon rendesen ki tudja égetni a játékosokat, továbbá nézni sem a legjobb, még ha profi csapatok is csinálják. Pár napja el is gondolkodtam; ha így megyünk majd neki a Valentin napkor induló Overwatch League-nek, akkor a liga, –de akár az egész játék– is lehúzhatja a rolót, ugyanis a versenysorozat egyhangú és unalmas lesz, amit senki sem fog nézni. Egy reményem volt csak, hogy a Jeff által beígért PTR frissítésben a fejlesztők végre észhez térnek majd és kinyírják valahogy a GOATS-ot és szerencsére nem is kellett csalódnom, mivel az első lépéseket megtették. Íme a tegnap este érkezett PTR frissítés leírása!
General
- Az armor által biztosított sebzéscsökkentés -5-ről -3-ra csökkent
Fejlesztői kommentár: "Eddig a változtatásig az armor 5 egységnyivel is csökkentette a beérkező sebzést, –azonban a változtatással 3-ra csökkentettük ezt az értéket. Mindez leginkább a magas tűzgyorsaságú vagy burst sebzésű karakterekre lesz pozitív hatással, mint például Soldier:76, aki az eddigi 14 helyett már 16-ot fog majd sebezni lövedékenként. Beláttuk, hogy az armor összességében túlságosan erős, –főleg ha hamar visszagyógyítják–, de ezzel az átalakítással könnyebb dolguk lesz a hősöknek. "
Brigitte
- A Rally képesség által biztosított armor nem permanens, csupán maximálisan 30 másodpercig marad fenn a társakon vagy a karakteren.
Fejlesztői kommentár: "Néha a Rally csúnya hógolyó effektust tud okozni, főleg ha nehezen tudunk elbánni a megnövekedett életerővel rendelkező célpontokkal az előtt, hogy Brigitte még egyet összehozott volna. Az átalakítás ezen próbál meg változtatni, ráadásul különösen oda kell már figyelnünk rá, mikor is használjuk el."
D.Va
- A Defense Matrix újratöltési ideje 1 másodpercről 2-re nőtt
Fejlesztői kommentár: "A változtatás lehetővé teszi, hogy az ellenfelek megpróbálják körbejátszani a Defense Matrix-ot a megnövekedett töltési idő miatt."
Reaper
- A karakter sebzése által biztosított öngyógyítás mértéke 30%-ról 50%-ra nőtt
Fejlesztői kommentár: "Reaper passzív képessége az elsődleges eszköze, hogy agresszív legyen az ellenfeleivel szemben. Az öngyógyítás növekedésével lehetősége lesz minél tovább az élvonalban maradni. A változtatás leginkább Tankok ellen lesz hatékony (némi GOATS counter?) mivel ők kevesebbet sebeznek mint a DPS karakterek, plusz nagyobb célpontot is jelentenek."
A kérdés már csak az, hogy ezek a változtatások elegek lesznek-e a GOATS kompozíciók gyengítéséhez? Egyelőre nehéz lenne bármit is mondani, viszont a Houston Outlaws-os Rawkus pár órája arról Tweetelt, hogy a gyakorlómeccseik végre érdekesek és fel van dobva, –szóval reméljük a legjobbakat!
Shane Flaherty on Twitter
scrims are interesting now, this is gonna be hype
Nektek egyébként hogy tetszenek a változtatások?