Tavaly csak Amerikában többet termeltek a játékok, mint világszerte az eladott mozijegyek

Tavaly csak Amerikában többet termeltek a játékok, mint világszerte az eladott mozijegyek

Az Entertainment Sofware Association adatai szerint közel 18%-ot nőtt a játékipar 2017-hez képest!

Lassan a végére érünk a januárnak, ami azt jelenti, hogy számos kutatás, összehasonlítás, mérés eredménye is napvilágot lát, ami a 2018-as év különféle érdekes statisztikáival foglalkozik! Az Entertainment Software Association adatai szerint a játékipar Amerikában 18%-os növekedést produkált 2018-ban, már 43,8 milliárd dollárra rúg a hardveres és szoftveres bevételek anyagi vonzata.

A Deadline Hollywood jelentése szerint ez a szám meghaladja a világszerte eladott mozijegyek bevételét is, ami 41,7 milliárd dollár volt a szóban forgó évben. Természetesen ebben a növekedésben jócskán szerepet vállal a Fortnite is, nemrég a Netflix maga ismerte el, hogy nem az HBO a legnagyobb vetélytársa, hanem a Fortnite.

A konzol, a PC és a mobiljátékok is egyértelmű növekedést mutattak az elemzők szerint. Ebben a 43,8 milliárdban benne vannak a hardveres és szoftveres eladások is, melyek nagyjából 20-80 százalékban osztoznak az összegen. (Természetesen a szoftveres vásárlásoké a nagyobb darab.) Ez nem véletlen, ugyanis nagyon sok fejlesztő dolgozik azzal az üzleti modellel, hogy az alapvetően is drága játékot, ami kiteszi 6-8-10 mozijegy árát, még megtöltik mikrotranzakciós lehetőségekkel, a játékos pedig egy idő után már lehet észre sem veszi, hogy még egyszer annyit elköltött, mint a játék alapára. További érdekesség egyébként, hogy az AAA címek esetében a vásárlók sokszor még mindig a dobozos verziót preferálják, a FIFA 19-ből például 2,5 millió példányt adtak el az Egyesült Királyságban, ebből pedig 1,89 millió fizikai verzió volt.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

  

Kövess Minket!