Történt ugyanis, hogy a harmadik szezon érkeztével másként működik a besoroló mérkőzések után járó MMR pont számítása a Dota Plust használók –és nem használók– esetében.
Az utóbbi napokban a játékosok zöme leginkább egy dologgal van elfoglalva: igyekeznek a lehető legjobb medált megszerezni a harmadik szezon kalibrációs meccsei alatt.
A medálok ugye azért lettek bevezetve, hogy felváltsák az addig mikroszkóppal részletesen vizsgált MMR pontszámot, hiszen az ókortól kezdve tudjuk, minél nagyobb ez az érték, annál nagyobb királyak vagyunk. A Valve az új rendszerből sem hagyta ki, csak kicsit eldugta, de az éles szeműek elől nem lehet semmit sem eltüntetni.
A profilunkon belül az egyéni és a csapatban nyújtott teljesítményünk után összegyűjtött MMR-t is le lehet olvasni. Arra lettek azonban figyelmesek a közösség egyes tagjai, hogy az, aki Dota Plus előfizetéssel a Ranked Roles alatt teljesíti a besorolást kevesebb plusz vagy mínusz pontot kap meccsenként - attól függ persze, hogy nyer vagy veszít. Ez ebben az esetben +-25-öt jelent, míg, aki nem fizetett elő erre a szolgáltatásra, az +-75 MMR-ben részesül a meccs végeredményétől függően.
Készült róla egy teszt is, mely a fentebbi teóriát igazolja:
Emberünk két fiókra is megvásárolta a Dota Plust és végigtolta a 10-10 meccset, majd ezt kapta eredményül:
- 7 győzelem 3 vereség = +100 MMR (+25+25+25+25+25+25+25-25-25-25=+100)
- 8 győzelem 2 vereség = +150 MMR (+25+25+25+25+25+25+25+25-25-25= +150)
Plus nélkül (harmadik fiók)
- 7 győzelem 3 vereség = +300 MMR (+75+75+75+75+75+75+75-75-75-75)
Egyelőre a Valve nem kommentálta a dolgot, viszont egyre több játékos figyel fel erre a jelenségre és azt szeretnék, ha fixálnák a rendszert, mert nem tartják fairnek az ekkora különbséget.