Az Ubisoft egy ábrán hasonlította össze a Casual és Pro játékosok legutóbbi szezonban látott bannolási szokásait.
Időről időre változik egy játékban a meta, ami nagyjából azt jelenti, hogy különböző taktikákat találnak ki a játékosok, és ilyenkor kialakul melyik operátorokat érdemes kiválasztani. Persze erre hatással vannak a patchek is, melyek után egyik vagy másik karakter gyengül vagy erősödik.
Az Ubisoft révén most azt is megnézhetjük mennyiben tért el a casual (átlagos) és a professzionális játékosok bannolási szokása a legutóbbi szezonban. Szerintem azt azért már az elején elmondhatom, hogy a két csoport között az egyik legnagyobb különbség az, hogy a casual-ek inkább az aktuálisan erős, valamint a számukra frusztráló és idegesítő operátorokat tiltják első sorban. A profik inkább törekednek arra, hogy az ellenfél stratégiájának egy fontos láncszemét vegyék ki, illetve a saját taktikájuk ellen jól működő operátort igyekeznek bannolni.
Elsőként nézzük meg, hogy a Road to SI event alatt hogyan nézett ki a top 5 ban a támadók és a védekezők oldalán a casual játékosokat tekintve:
Mindkét oldalt figyelembe véve két átfedés van, ha megnézzük a Pro League ban listát:
A támadóknál és a védőknél is két-két operátor bukkan fel, melyet mindkét közösség előszeretettel ültet kispadra.
Att
- Mira
- Echo
Def
- Maverick
- Montagne
Ami talán a leginkább szemet szúr, az Glaz helyzete. Egy igen erős operátorról beszélünk, mégis úgy néz ki, hogy ez csak a profiknál van így. A PL-ben és a legnagyobb versenyeken sokszor tiltják, viszont ha nem tesznek így, sokszor tuti kiválasztják a csapatok. A smoke és a Heat Vision miatt egy nagyon veszélyes entry fragger karakter vált belőle, ennek láttán pedig az Ubisoft is rögtön elgondolkozott. A Six Invitational kapcsán el is árulták, hogy átdolgozzák, mert azt szeretnék, ha nem ez lenne az elsődleges feladata a jövőben.
A másik feltűnő személy Blitz. Nem tartják őt annyira jól használhatónak mostanában, mégis az átlagos játékosok körében - ha nincs csapatösszhang, esetleg kevésbé céloz valaki jól - bizony egy rémálom ellene játszani. Ez a frusztráció repítette őt toronymagasan az első helyre. Hozzáteszem az ötödik helyen egy másik Shieldes operátor is helyet kapott, szóval casual meccsekben idegőrlő pajzsokkal szemben találni magadat. Az Ubisoft itt is közbelépett, mert mind a Shieldeken, mind pedig Blitzen változtatnak a következő hónapokban.
A profiknál még fontos megjegyezni, hogy Maestro, Valkyrie és Pulse fért fel a listára. Egyrészt ezek az operátorok remek fegyverekkel vannak ellátva, de ami még leszűrhető, hogy olyan eszközeik vannak, melyekkel nagyon sok hasznos információt lehet gyűjteni az ellenfélről. A legfontosabb, hogy mindig egy lépéssel igyekezzünk ellenségeink előtt járni, ezt viszont casual meccsekben sajnos sokszor nem tartják észben és egyedül szeretnék megoldani a helyzeteket vagy szimplán nincs kommunikáció, ezzel pedig nagyon megnehezítik a csapattársak helyzetét is.
A kérdés már csak az, hogy ezek alapján vajon miként lehet érdemes balancolni a jövőben? Kire hallgasson az Ubisoft?