Az Overwatch fejlesztői sok karaktert nerfeltek, vagy buffoltak, ráadásul egyes alap mechanikákon is változtattak.
Pár nappal ezelőtt a Blizzard leleplezte, hogy az Overwatch soron következő hőse Jean-Baptiste Augustin lesz, egy tragikus sorsú árva, aki felnőttként annak szenteli életét, hogy változtasson a világon és minél több életet megmentsen. Útja során ugyan egy ideig tagja volt a Talon Terrorista szervezetnek, később azonban összeállt számára a kép és felismerte, céljaival összeegyeztethetetlen, hogy ilyen alakokkal együtt dolgozzon, szóval úgy határozott meglép és kiiktatja az utána küldött ügynököket, hogy végleg eltűnhessen. Érdekes módon Baptiste eredettörténete sokban hasonlít Angela Ziegleréhez, de a legpontosabb megfogalmazás talán az, hogy az érem két oldalát képviselik. A Blizzard egyébként nem is húzta sokáig az agyunkat és a tegnap esti PTR frissítésben a karakter meg is érkezett a játékba, képességei alapján pedig egy rendkívül egyedi, magas skill cappel rendelkező, mégis talán kicsit túl OP hőst kaptunk.
Az Overwatch legújabb hőse megérkezett a PTR-re! - Mutatjuk Baptiste képességeit!
A tragikus sorsú karakter a Support kasztot erősíti, bár támadó potenciálja is bőven van.
Nem sokkal Baptiste megérkezése után Jeff Kaplan egy Developer Update videóval is jelentkezett, melyben jobban bemutatja a hőst, továbbá a háttértörténetéről is megosztott pár gondolatot. Már több éve nézem ezeket a fejlesztési naplókat, azonban a klasszikussá vált jelmondatával beköszönő Jeff most nagyon szomorúnak tűnik.
Az új karakter mellett egyébként egy igencsak tartalmas frissítés is érkezett a tesztszerverre, amiben több mechanikán, illetve 14 hősön is változtattak kisebb nagyobb mértékben. Nézzük is végig, kik kaptak nerfeket és buffokat!
Mechanikai átalakítások
Armor
- A Sugár alapú sebzések már csak 20%-kal (50% helyett) csökkennek, ha armort érnek.
- Az armor már nem csökkenti az Overtime effektek hatékonyságát.
Fejlesztői kommentár: Az armorra ható overtime és sugár alapú sebzések, mint Widowmaker Venom Mineja, vagy Symmetra Photon Projectora különböztek korábban, most viszont jóval kiszámíthatóbbak.
Damage Boost
- A sebzésnövelő képességek a becsapódás helyett már a lövedék elindításakor kifejtik hatásukat.
Fejlesztői kommentár: Korábban a mechanika csak akkor hatott a hősre, ha eltalálta a célpontot, most viszont a boost magára a hősre hat és a sebzésnövelés a kilövés pillanatában aktiválódik. Dióhéjban ez annyit jelent, hogy a hősnek nem feltétlenül kell boostolt állapotban lennie, amikor a lövedék eltalálja a célpontot.
Knockback
- A Knockback, azaz visszalökés távolsága már sokkal konzisztensebb.
- A repülő hősök is visszalökhetők és lassíthatóak már.
Fejlesztői kommentár: A visszalökéseket már kevésbé befolyásolja a célpont mozgása. Korábban random esélyeken múlt a knockback mértéke, most azonban egységesítettük a rendszert. A repülő hősök, mint például Mercy Valkyrie közben visszalökése is jóval simábban megy és realisztikusabb játékélményt biztosít.
Sound
- Egy teljesen új hanghatást kapunk, ha épp sebzésnöveléssel találjuk el a célpontot.
- Egy teljesen új hanghatást hallunk, ha eltaláljuk a célpontot de nem okozunk neki sebzést.
Fejlesztői kommentár: Baptiste érkezésével szerettük volna, ha a játékosok tisztábban kivehetik, az ellenfél eltalálásakor okoztak-e sebzést.
Hős átalakítások
Ana
- A Nano Boost által biztosított gyógyítás mértéke 300-ról 250 életpontra csökken.
Fejlesztői kommentár: A képesség instant gyógyítási effektje lehetővé teszi a játékosok számára a hosszabb túlélést és Ana ultijának is nagyobb értéket biztosít, viszont így kevésbé hatékony a nagyobb életerővel rendelkező társakon, mint korábban.
Doomfist
- A Rising Uppercut újratöltési ideje 7-ről 6 másodpercre csökken.
- A Seismic Slam újratöltési ideje 7-ről 6 másodpercre csökken.
Fejlesztői kommentár: A töltési idők csökkentésével a Doomfisttel való játék rugalmasabbnak érződhet.
Hanzo
- A Sonic Arrow által biztosított wallhack átmérője 7-ről 9 méterre nő.
Fejlesztői kommentár: A pályák felépítése miatt a Sonic Arrow sok helyen hatékonynak tűnhet, így viszont lényegesen nagyobb területet lehet vele megfigyelni.
Lúcio
- A Soundwave által okozott gyilkosság már Offensive Assistnak számít a statoknál.
Fejlesztői kommentár: A képesség remekül alkalmazható az ellenfelek olyan szituációba történő belökésébe, amiben meghalhatnak, szóval úgy gondoltuk, jutalmaznunk kell mindezt.
McCree
- A Fan the Hammer sebzése 55-ről 50-re csökken.
- A Deadeye másodpercenkénti sebzése 275-ről 550-re nő, miután több mint 2,5 másodpercig fogta be a célpontokat .
Fejlesztői kommentár: Miután csökkentettük az Armor által biztosított védelmet, nincs már szükség rá, hogy a Fan the Hammer ennyit sebezzen. Az ulti sebzésének növelésével szeretnénk, ha a karakter nagyobb életerővel rendelkező ellenfeleket is hatékonyan tudna leteríteni.
Mei
- Az elsődleges tüzelés sebzése 2,25-ről 2,75-re nőtt, ami 45 helyett 55 sebzést jelent másodpercenként.
- Az Ice Wall életereje 500-ról 400-ra csökkent.
Fejlesztői kommentár: Az elsődleges tüzelés sebzésének növelésével Mei fagyasztása és a másodlagos tüzelés kombinációja sokkal hatékonyabb a célpontok elpusztításában, a fal gyengítése pedig több teret ad az ellenfelek számára a válaszlépésekre.
Moira
- A Biotic Gasp overtime gyógyítása 3-ról 4 másodpercre nő.
- A teljes heal mennyisége pedig így 50-ról 65-re nő.
Fejlesztői kommentár: Ezekkel az "apróbb" (ismétlem APRÓBB!!!444!!!! - a szerk) változtatásokkal a Biotic Grasp passzív képessége hatékonyabban működhet magasan tartani egy csapattárs életét.
Orisa
- A Fusion Driver által okozott mozgási sebesség veszteség 50%-ról 30%-ra csökken.
Fejlesztői kommentár: Egy védekező stílusú tankként Orisának nehezére esik a csapattal együtt támadnia. Így a karakter könnyebben helyezhet nyomást az ellenfél alá, míg a védelmi mezeje fent van.
Pharah
- A maximális robbanási sebzés 16,25-ről 20-ra növekedett.
Fejlesztői kommentár: Az átalakítás visszarakja a Rocket Launcher minimum sebzését az előtti időpontra, mielőtt még újragondoltuk volna a közvetlen becsapódási és robbanási sebzését néhány frissítéssel ezelőtt.
Soldier:76
- A Pulse Rifle alap sebzése lövedékenként 19-ről 20-ra nő.
- A késleltetés, miután Sprintből kijőve újra tudjuk használni a fegyverünket 0,5 másodpercről 0,3-ra csökken.
- A Tactical Visor már célba tudja venni a RIP-Tiret és az Immortality Fieldet.
Fejlesztői kommentár: A változtatások alapvetően arra irányulnak, hogy Soldier minél hamarabb ki tudja végezni a célpontját. A Sprint utáni késleltetés csökkentésével flexibilisebbek lehetünk, a RIP-Tire és az Immortality Field nem célozhatósága pedig egy használhatósági buff a két értékes képesség számára.
Sombra
- A Hack újratöltési ideje feleződik, ha HP pakkokon használjuk.
Fejlesztői kommentár: A képesség töltési ideje miatt eddig nem feltétlenül érte meg a HP pakkokat hackelni az ellenfelek helyett, így viszont mindkét célpontra nyugodtan használható.
Torbjörn
- Az alap 200 életerő mellé 50 armort is kap, viszont az Overload már csak plusz 100-at biztosít számára a korábbi 150 helyett.
Fejlesztői kommentár: A karakter túlélése jelenleg nem a legjobb, szóval átirányítottunk némi védelmet az Overload képességből, az alap életerejéhez.
Widowmaker
- Az Infra Sight eltűnik, ha Widowmaker meghal, viszont láthatóvá teszi az ellenfelek életerőcsíkját.
Fejlesztői kommentár: Az Infra Sightnak nincs létező ellenszere a játékban, szóval úgy határoztunk, abbamarad ha a karakter meghal. A kockázatos használat miatt megtoldottuk viszont azzal, hogy láthatóvá teszi az ellenfelek életpontjainak mértékét is.
Wrecking Ball
- Az Adaptive Shield már nem szakítja meg a gurulást.
Fejlesztői kommentár: Ez a változtatás lényegesen hatékonyabb túlélő eszközzé teszi az Adaptive Shieldet, mivel így a karakter már nem kényszerül kijönni a számára veszélyesebb gurulás módból.
Összességében igencsak vegyes érzéseim vannak a frissítéssel kapcsolatban és hajnalok hajnalán egyelőre nem tudok hova tenni néhány változtatást. Az Ana nerf és McCree Deadeye buff például ésszerű GOATS counter, amit ki is emelnek a fejlesztők, azonban Moira overtime gyógyításának növelését egyszerűen feleslegesnek tartom, továbbá a Soldier sebzés növelés sem fogja használhatóbbá tenni a karaktert.
Ti mit gondoltok egyébként a változtatásokról?