Időnként felbukkan, majd eltűnik a publik meccsekből, az utóbbi hetekben viszont tényleg meglehetősen jól működik ez a hős.
Viper helyzete mindig is érdekes volt a Dota 2 világában. Csak bizonyos metában és bizonyos hősök ellen volt igazán használható, időnként pedig úgy tűnt, mintha kitörölték volna a játékból. Most viszont az elmúlt patchek és az átdolgozás hatására felfedezték a benne rejlő erőt.
Először is nagyjából egy hónap alatt majdnem plusz 7 százalékos győzelmi arányt szedett össze, így 51.92-ről 58.74-re nőtt ez a mutatója. Ehhez szorosan hozzájárul az is, hogy a többi hőst nagyon durván maga mögé utasítva majdnem 15 százalékkal választják őt többször a mostani meccsekben.
Nem most találjuk fel a spanyol viaszt és az is elképzelhető, hogy több összetevő együttes alkalmazása révén értékelődött fel ennyire a Viper, de egy két dolgot mindenképp megemlítenénk minek is köszönhető ez.
Kezdjük a képességeivel, pontosabban az egyetlen átdolgozott képességével, a Nethertoxinnal. A 7.07 óta ez spell egy területre ható és sebző varázslattá vált. Aztán a .20 és .21-ben növelték az AoE-t és a damage-t is. Azt mindig is tudtuk, hogy egy erős laner hősről van szó, viszont ennek az újításnak köszönhetően még hatékonyabbá vált és jóval könnyebben tud farmolni, így az erdő is potenciálisan egy terülj-terülj asztalkámat jelent számára. Több lóvé, több sárm, mármint item.
Ezen túlmenően az item build is jelentős szerepet játszik a megerősödésében. Olyan tárgyakat igyekeznek beszerezni rá, melytől elképesztően tankossá válik, de aktívan is lehet őket használni. A Rod of Atos pont emiatt egy nyerő választás. Mindhárom statból kap belőle, mivel alapvetően Agilitys hősről van szó, jól jön neki a +12, a spellek spammeléséhez elengedhetetlen a +20 int, és a tankosságot elősegítő +12 strengthnek szintén örülünk. Ezt fokozza a Cripple, mely 2 másodpercig egy helyben tartja az ellenfelet - ekkor köphetünk alá egy adag zöld szennyet, vagyis Nethertoxint, és egy újabb ujjmozdulattal a Viper Strike-al is megkínálhatjuk a célpontot. Ez a kombó pedig szinte bárkivel végez, értem ezt úgy, hogy a Viper egyedül is kicsinálhatja ezáltal a vele szembenállókat.
Folytatva a vásárolgatást - a RoA előtt még 2 Wraith Branddel számoljunk - elfér nálunk egy Arcane Boots, aztán dönthetünk a Blade Mail és a Mekansm mellett, a sorrend közöttük mindegy, bár átgondolhatjuk, hogy melyik jön előbb jobban, hiszen ha sokat team fightolunk a Mekával többet nyerhetünk. A későbbiekben egy Hurriace Pike, Aghanim vagy a Guardian Greaves is félelmetes harcossá tehet minket, de egy jó Veil of Discorddal az early game nagyobb előnyéből a snowballozás hatására akár a mérkőzést is eldönthetjük agresszívabb játékkal, és mivel ez a játékstílus nem feltétlenül volt jellemző rá, mostanában nem tudnak vele mit kezdeni pub meccseken.
A végén pedig ejtsünk néhány szót a Talentjeiről. Általában adja magát, hogy melyiket válasszuk és elég egyértelmű plusz győzelmi arányt jelentenek az alábbi képen látottak, de egy esetben mégis érdemes átgondolni mire bökünk:
Huszadik szinten sokkal többen választják a +100 Attack Ranget mégis a "Poison Attack sebzi az épületeket" képesség jelent többet a mérkőzések megnyerésének esetében. Ha már Talentek, akkor az alap képességei mellett se menjünk el szó nélkül, hiszen a legnépszerűbb elosztásból az is látszik, hogy a Nethertoxin abszolút viszi a prímet:
A Nethertoxin átalakítása és meta alakulása, melyben sok olyan hős van, akiknek ki lehet kapcsolni a passzívját (Ursa, Lifestealer, Phatnom Assassin, Wraith King, Tidehunter stb) és meg lehet szívatni a Viper Strike-al, a zöld fenevad félelmetesebb, mint valaha.