Ha sikerül felvenniük egy embert erre a pozícióra, akkor izgatottan várjuk mi sül ki belőle. Ha összejön, akkor azt hiszem sok-sok évig az egyik első számú játéka lesz a kiadónak a Rainbow Six: Siege.
Az Ubisoft Rainbow Six: Siege címe lehet a következő nagy durranás az e-sportban, a szó legjobb értelmében, ugyanis a kiadó egyik hirdetése szerint franchise szintű versenysorozaton törik a fejüket. A játék az utóbbi években folyamatosan növekvő népszerűségnek örvendhet, ráadásul az e-sport vonal sokat segített ebben, tízezrek követik a legjobb játékosok mérkőzéseit, a profi tornákat, valamint a helyi arénákat is megtöltik, hogy nehogy lemaradjanak a kedvenceik legjobb pillanatairól.
Ha felkeressük a Twitch oldalát és mondjuk a top játékokat nézzük át, akkor akár szomorúan vehetnénk észre: "de hát nem is követik az R6S-t olyan sokan". Valóban, nem az egyéni streamerek keltik fel igazán a közösség figyelmét, hanem a nagyobb versenyek és a Pro League bitang jó küzdelmei. Korábban a 35 milliós játékosbázist is átlépte az R6, valamint a Steamen is beverekedte magát a legtöbbet játszott címek közé, egy ideje már hétről-hétre a top 5-ben tanyázik a számokat illetően.
A hitmarkerjobs oldalán most feltűnt egy álláshirdetés, amely arról árulkodik, a kiadó sokkal nagyobb tervekben gondolkozik, mint az korábban hittük. Gyors áttekintést adnék arról, hogy mit jelenthet a franchise alapú bajnokság. Tulajdonképpen a bajnokság a kiadó kezében összpontosul és saját szabályozás alapján működteti, a regisztrálni kívánt együttesekkel pedig együttműködési szerződést köt, melyben a pályázóknak a bevásárlási ár ellenében "használhatják" a ligát és abból részesednek teljesítményük alapján.
A Blizzard volt az első, aki hatalmasat robbantott ilyen téren, miután az Overwatchban elindította a saját versenysorozatát - Overwatch League néven -, ahová az induló együtteseknek szigorú feltételek mellett volt lehetőségük bevásárolni magukat, elképesztő 20 millió dolláros áron. Emellett a League of Legends-et fejlesztő RIOT Games is most vágott bele, Észak-Amerikában az LCS, míg Európában a LEC néven futó bajnokságot indították útjára, itt a résztvevőknek "csak" 10 milliót kellett leperkálniuk. Mindkét esetben arról számolhatunk be, hogy már az első szezon jobban teljesített az elvártaknál, nagyobb nézőszámot és bevételt produkált, mint azt megálmodták. A sort a Call of Duty-val folytathatjuk, ugyanis ennél a játéknál is bejelentették a franchise liga rendszert.
Visszatérve a meghirdetett pozícióra, a leírás egész részletes, kifejtik, hogy fontos számukra az e-sportban való részvétel, de hiányzik egy olyan vezető a csapatukon belül, aki képes átlátni, megszervezni és a következő szintre emelni az elképzeléseiket.
"Development of strategic business plans for franchise esports programs"
Az első sor, hogy pontosan mit is kellene csinálnia a kiválasztott úriembernek viszont spekulációkra adott okot: "Stratégiai üzleti tervek kidolgozása franchise esports programokra". Azt ugyan nem tudni, hogy az OWL-hez vagy fentebb említett másik két ligához hasonló megvalósításban gondolkoznak-e. Miután a Pro League évek óta zakatol és több régióban zajlik, nagyon valószínű, hogy ezeket a bajnokságokat reformálnák meg. Amellett, hogy az Ubisoft jól járna, a franchise-rendszer lehetővé tenné számukra, hogy segítsenek a csapatoknak nyereséget szerezni a kereskedési üzleteken keresztül, és valódi egyesületeket alakíthatnának ki, mint például a különböző sportágakban.