Több másik kiadó is felfigyelt erre az újításra, és most a Rainbow Six: Siege fejlesztése kapcsán is beszámoltak arról, hogy nagyon érdekli őket egy hasonló mechanika megalkotása.
Az Apex Legends tulajdonképpen az új ping rendszerével rögtön elnyerte a játékosok szívét. Aprólékos és jól kidolgozott mechanikát ültetett a Respawn Entertainment az EA ingyenes Battle Royale játékába, amivel egyszerűen és villámgyorsan tudunk kommunikálni társainkkal és, ami a legfontosabb nem nehéz beletanulni a használatába. Pingelhetjük az ellenfelet, a nyitott ajtókat, a fegyver ládákat, a töltényeket és még egy csomó mindent, amivel rögtön tájékoztatást nyújthatunk a többieknek. Annyira népszerűvé vált, hogy a Fortniteban már alkalmazták is ezt a fejlettebb ping rendszert.
Nem csoda tehát, ha más fejlesztőcsapatok szintén meglátták benne a lehetőséget, többek között már az Overwatchból ismert Jeff Kaplan is elismerte, hogy az Apexben ez a funkció remekül működik, illetve ők is valami hasonlóban gondolkoznak. Most a Rainbow Six: Siege kapcsán derült ki, hogy az Ubisoftot is érdekli a dolog. Leroy Athanassoff, a játék egyik fejlesztője mesélt erről:
"Már egy ideje társalgunk erről bent. A MOBA-kban már korábban láthattunk fejlettebb ping rendszereket, de egy FPS-ben nehezebb ezt megvalósítani. Azonban az Apexnél úgy tűnik rájöttek a megoldásra, hiszen egy elképesztően szuper dolgot alkottak meg. Mi is megvizsgáljuk a helyzetet, és azt is, hogy mit tanulhatunk belőle. A Rainbow Six esetében különösen érdekes lenne egy ilyen mechanika kifejlesztése, hiszen nem kevés speciális taktikai elem van a játékban. Lehet pingelni a mi játékunkban is, de milyen jó lenne ha sokkal részletesebb információt tudnánk ezáltal átadni a társainknak. Megjelölni a megerősített falakat, esetleg Breaching Charge-ot kérni egy gombnyomással a többiektől stb. Mondjuk a falra kattintva előhozhatnánk egy ablakot, ahol egy csomó válasz ugrana fele, hogy mit is szeretnénk elmondani a többieknek. A különleges eszközöket is jelölni tudnánk ezáltal, mint például egy Mute jammer."
Nem az Ubisoft koncepciója a kép, ez egy rajongói ötlet
"Egyelőre azonban csak beszélgetünk a dologról. Egy koncepció szintjén van nálunk ez a funkció. Nem ez az elsődleges feladatunk, de nem söpörjük a szőnyeg alá. Tényleg csodáljuk az Apex megoldását. Egy nap valószínűleg mi is valami hasonlóval állunk elő, mert ezzel lehet még magasabb szintre emelni a csapatjátékot és, mint tudjuk az R6 abszolút erre épít."