"A Rise of Shadows-ban olyan PvE tartalmat adunk, ami megéri az árát" - Ben Thompson

A Hearthstone fejlesztői nemrég érdekes információkat árultak el a Charge mechanikáról, az Arénáról, illetve a Rise of Shadows PvE tartalmáról. 

A Hearthstone két fejlesztője, Ben Thompson és Dean "Iskar" Ayala előző héten Kínában járt és egy igen velős interjúban érdekes információkat árultak el a játékosbázist leginkább foglalkoztató kérdésekkel kapcsolatban. A beszélgetés fontosabb részeit, ahol a Charge mechanikáról, a Hall of Fame-ról és az Arénáról, illetve a Rise of Shadows PvE tartalmáról és a Wild formátumról volt szó, most kiemeltük nektek. Jó olvasgatást!

Régen nem adtatok már ki Charge kártyát, ehelyett inkább Rush lapok érkeztek. Mi az általános véleményetek a Charge mechanikáról, illetve elképzelhető, hogy a Stonetusk Boar vagy a Leeroy valaha a Hall of Fame-be kerülnek? 

Iskar: "Hogy lehetséges-e? Hát persze! A Stonetusk Boar esetében mindenki csak húzza a száját egyébként, de jelenleg nem tehetjük meg, hogy nyugdíjba küldjük. A Leeroy-nál más tényezők játszanak szerepet, mivel a kártya fontos része a Warcraft világának, szóval csak nagy szívfájdalommal tudnánk megválni tőle, a malacot viszont könnyebben el tudnánk engedni.

Benne van a pakliban, hogy rávesszük magunkat, de nem sürget semmi. Mostanában csak az AMP Priest-ben használták a Stonetusk Boart. Annak ellenére, hogy ez egy OTK pakli, megfelelő skill kell hozzá, hogy magas szinten lehessen játszani, egyébként pedig nem egy túlságosan népszerű vagy metát befolyásoló listáról van szó. Érdemes hozzátenni, hogy szerintem a malac szórakoztatóvá tud tenni bizonyos meccseket. Összességében a listánkon előkelő helyen szerepelnek a Charge lények, viszont nem akarunk belőle sokat gyártani a jövőben, mivel korábban rengeteg negatív visszajelzést kaptunk róluk." 

A HoF kapcsán sokaknál felmerült, hogy Malygos is igazán nyugdíjba mehetne már. A Rise of Shadows megjelenése alatt rengeteg mém bukkant fel a kínai közösségben, amik ellenezték, vagy támogatták az ötletet. Mi a véleményetek erről az archetípusról? 

Iskar: "Alapvetően az a gondolat húzódik meg egy kártya Wildba küldésénél, hogy ettől a Standard játékmód szórakoztatóbb lesz-e? Korábban már sokszor beszélgettünk az Aukciósról és Malygosról is mint lehetséges célpontokról, mivel limitálhatják a lehetőségeinket az új kártyák megalkotásánál. Ezen gondolatmenet alapján a Standard szórakoztatóbb lenne, ha Malygos kikerülne belőle? Véleményem szerint a válasz egyértelműen nem, mivel a köré épülő OTK paklik sosem jelentettek nagy problémát és sosem éreztük azt, hogy vissza kellene fognunk magunkat, mert a végén még kiadunk egy lapot, ami miatt túlságosan erősek lennének a sárkány köré épülő összeállítások." 

Végre valahára érkezett egy hatalmas reform az Arénába. Emlékezetem szerint az egyik célotok ezzel, hogy még több főt vonzzatok be a játékmódba. Az első hét alapján meg vagytok elégedve az átalakításokkal és a visszajelzésekkel? 

Iskar: "Személy szerint folyamatosan úton vagyok a kiegészítő megjelenése óta és nem volt időm elmélyülni még a témában, de mindenféleképpen ránézek majd, amint hazaértem. Az első visszajelzések egyébként pozitívak voltak, de számíthattok némi finomhangolásra a közeljövőben. Sok időbe telik egy teljes formátumváltás és nem mindent tudunk elsőre megoldani. A folyamaton egyébként az egész közösséggel karöltve akarunk végigmenni."

Mivel a Constructed és az Aréna kiegyensúlyozásában is részt vesztek, mennyiben más a két munkafolyamat? 

Iskar: "Nagyon sok különbség van. Constructednél első sorban a kártyákon dolgozunk és rengeteg kihívás elé nézünk. Ezzel szemben az Arénában ugye már meglévő lapkészletünk van, a neheze ott kezdődik, hogy miként tudjuk a kasztokat azonos erőviszonyokra terelni. Mindemellett külön oda kell figyelnünk rá, hogy mi alapján menjen a draft és a szinergiák hatékonyak és szórakoztatóak is legyenek. Az egész inkább a rendszerről szól jelen esetben. A Constructed egyébként szerintem szintén egy nagyon szórakoztató dolog, csak a megfelelő kártyákat kell megalkotnunk, Arénában viszont több mindenen variálnunk kell, hogy minél jobb élményben részesüljenek a játékosok." 

Van valamilyen specifikus tervetek arra, hogy támogassátok a Wild formátumot?

Iskar: "A Wilddal kapcsolatban leginkább azt kapjuk vissza az emberektől, hogy nincsenek is kiegyensúlyozó frissítések, szóval biztosan nem érdekel minket az egész. Személy szerint a formátum nekem azt a helyet jelenti, ahol minden kártyát tudok használni a korábbi kiegészítőkből. Lényegében ez a kulcsszava az egész Wild-nak és így őrültebbnél őrültebb OP paklikat lehet egymásnak ereszteni. Pontosan ezért nem változtatunk rajta sokat, mivel szeretnénk megőrizni az eredetiségét és identitását. Vannak persze olyan tényezők, mint például a Naga Sea Witch, amik túl messzire mennek és rontják a játékélményt. Ilyen esetekben természetesen beavatkozunk, de amúgy nem szívesen nyúlunk hozzá a formátumhoz." 

Az PvE tartalmak az elmúlt pár kiegészítő során ingyenesek voltak, a Rise of Shadows-ban azonban ismét goldot vagy valódi pénzt kell rájuk költeni. Mindez csak egy visszatekintés a régi modellre, vagy a leendő tartalmak is ilyen formában kerülnek majd ki? 

Thompson: "Úgy éreztük, a Rise of Shadows-ban olyan tartalmat adunk a játékosbázis számára, ami ismét megéri az árát. Ha az ingyenes részt nézzük, a jutalomban benne lesz egy Hős portré, három új hősképesség, továbbá négy új pakli is, ami rengeteg szórakozást tartogat, még többszöri újrajátszás után is. Ha a játékos élvezte az első szárnyat és további tartalomra vágyik, megadjuk neki a lehetőséget, hogy goldért vagy pénzért megvegye magának mindezt. Ez egy olyan döntés, amit mindenki saját magának kell, hogy eldöntsön, de nem sértődünk meg, ha valaki nem érdeklődik és inkább vissza megy ladderezni." 

Gondolkodtatok már rajta, hogy több jutalmat raktok a PvE játékmódba, vagy akár achievementeket? Attól függetlenül, hogy szórakoztató ezeket a kalandokat végigjátszani, sokaknak mégsem elég motiváló újra és újra ugyan azokon a játékmódokon végigmenni. Véleményem szerint a Hearthstone PvE tartalma nagyobb hangsúlyt is kaphatna, akár csak az Aréna vagy a Ranked. Felmerült már bennetek a lehetőség, hogy kibővítsétek ezt a játékmódot? 

Thompson: "A PvE tartalom kedvelői nagyban különböznek a Ranked vagy Aréna játékosoktól. Sokan a régi motoros és kezdő játékosok közül is csak azt élvezik a Hearthstone-ban, hogy leülnek és új hősképességeket és mechanikákat próbálgatnak. Az új játékmódban rengeteg lehetőséget és paklit kívánunk ezen játékmód rajongóinak számára és végtelen lehetőség lesz végig vinni a kalandot. Azokra is gondoltunk egyébként, akik minden lehetséges módon ki szeretnék majd ütni a PvE részt, ők sem fognak majd unatkozni." 

Úgy tűnhet, hogy a Priest paklik jelenleg csupán a Resurrect mechanikát alkalmazva életképesek. Elképzelhető, hogy új stílust adtok majd a kasztnak a közeljövőben?  

Iskar: "Persze, a múltban is rengeteg fajta módon lehetett Priesttel játszani, ott volt például a Dragon változat, ami egyike volt a kaszt legnépszerűbb archetípusának. Véleményem szerint a Resurrect egyike a Priest legfontosabb kellékének a Warcraft világában és ez egy olyan pont, amihez időről időre visszatérünk, de nem feltétlenül akarunk minden egyes kiegészítőben ebbe az irányba elmenni. Biztos vagyok benne, hogy látunk majd még Dragon Priestet, ha másolós vagy ellopós kártyákat adunk majd ki." 

Ezek lettek volna tehát a legfontosabb és legérdekesebb részek Ben Thompson és Dean Ayala fejlesztők legutóbbi interjújából. Ti elégedettek vagytok a válaszokkal? 

OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!