A Rainbow Six: Siege-ben a másodlagos eszközöket a legtöbben már kisujjból ismerik és automatikusan tudják mit kell választani, de érdemes azért átnézni, hogy melyik operátornak melyik ajánlott.
Egy remek táblázatban szedte össze a közösség egyik tagja a támadó operátorok másodlagos eszközeit, és rendszerezte melyik kiegészítőt ajánlott elsődlegesen választani a meccsekben.
Ez a kép több szempontból érdekes. Az egyik, hogy nem szabad készpénznek venni, mert az R6S az első pillanattól kezdve már a taktikáról szól. Beleugrani egy körbe egy operátorral az ajánlott eszközzel nem biztos, hogy győzelemre vezet minket. Minden karakternél 2 extra tárgy közül választhatunk egyet és sok olyan helyzet van, amikor az egyik hasznosabb a másiknál, mégis meglepetést okozhatunk bizonyos szituációkban, ha nem a megszokottat hozzuk.
Ötféle kiegészítőt kínál a játék az offenzív csapatnak. Az alábbi kimutatás alapján a Claymore, Smoke, Stun, Frag és Breach Charge-ot az alábbi kommandósokkal ajánlott megjátszani:
A Breach Charge helyzete abszolút érdekes, mert sokkal inkább pályafüggő, mintsem operátor. Fuze egyébként jól működik vele, bár őt inkább rankedben pickelik és nem a versenyeken láthatjuk akciózni. A Cluster Charge után remek lehetőséget kínál a Breach Charge, de emiatt nem lesz népszerűbb a profibbak körében. Yingnél is előkerülhet, mint opció, mert a robbantás után a Candela jó szolgálatot tehet, de nem feltétlenül erre lett kitalálva az operátor. Hibana esetében ugyanaz a helyzet, a flashbang helyett választják bizonyos játékosok, de összességében nem emellett tennénk le a voksunkat. Érdekes, hogy a válaszok között a legtöbben a Breach Charge-al foglalkoztak, talán azért mert ott csak Fuze lett megjelölve ajánlottként.
Claymore-nál Maverick azért még lehet opció, hiszen bevédhetjük magunkat egy esetleges flanktől ezzel a robbanóanyaggal és akkor sokkal biztonságosabban hegeszthetünk. Thermite-nak sem lenne szégyenkeznivalója, ha ezt választja a küldetés előtt. Lehetőleg ne így alkalmazzuk:
A másik szempont, hogy egyedül vagy csapatban játszunk-e. Nem mindegy, persze elsődlegesen arra kellene gondolnunk, hogy mi kell ahhoz, hogy az ötös sikeres legyen, és a kommunikáció is elengedhetetlen. Viszont néha-néha vagy inkább többször azt láthatjuk, hogy magánakcióba lendül egy-egy játékos. Rambo esetében is van értelme filózni, hogy melyik eszközt választjuk, mert ha már egyedül törünk előre, akkor lehetőleg okozzunk minél nagyobb zavart és több kárt az ellenfelünknek.
Emellett felállítottak egy olyan listát is, ami a - lehetőségekhez mérten - de sorrendbe állítja ezeket tárgyakat:
- Frag/Smoke
- Claymore
- Flash
- Breach Charge -> ha robbantani szeretnénk, akkor inkább operátor képességekben gondolkozzunk. Glaz különc, nála bevethető, de csak a hatchek miatt.
Alapvetően a taktika átgondolása után hozunk döntést a felszerelésről, más eszköz kell a rushoz, a flank ellen való védelemhez vagy a hard falak lebontásához. Ha viszont olyan operátorral van dolgunk, melyet még nem játszottunk olyan sokat, akkor remek kiindulást jelent egy ilyen kimutatás. Egy biztos nem nagyon hibázunk, ha követjük a képen látottakat.