A Valve a TI9 előtt még leszállított egy hatalmas frissítést, amely leginkább az Aghanim's Scepter miatt lesz emlékezetes.
A 7.22-ben rengeteg hőst módosítottak, kisebb vagy nagyobb mértékben. Ne szaladjunk ennyire előre azonban, hiszen a 24, még Scepter nélküli hős is kapott egy ilyen itemet, ráadásul néhány meglévő upgradet át is dolgoztak. Ezen felül maga Roshan - amellett, hogy erősödött - is dobhat egy Scepter buff tárgyat, de akár extra 2000 aranyért elhasználhatjuk az Aghanimot , hogy megkapjuk belőle az elsődleges statokat (a többit elveszítjük ilyenkor) és az effektet. Mars és Io visszakerült a Captain's módba és átdolgozták az XP és Gold rendszert.
- A Deny XP mostantól 35% helyett 40%-ot ad az ellenfélnek
- A halál költségének számítása megváltozott: 50 + Net Worth/40 helyett NW/40
- A Killstreak XP mostantól 200->1250 helyett 400->1800
- A level 5 és 6 eléréséhez szükséges XP: 600/620 helyett 580/600
- A level 19 és afeletti szintekhez szükséges XP 100-al nőtt (minden szinten)
- A Ranged creepek XP-je nyolccal nőt az upgrade ciklusok alatt (minden 7.5 percben)
Ezek után pedig lássuk, hogy mely karakterek jártak a legjobban, illetve legrosszabban, és vajon mi a helyzet a 7.21 slágerhősével, a Drow Rangerrel.
Győztesek
(1) Alchemist
Scepter upgrade: Hatására plusz 30 sebzést és 6% Spell Amp (erősíti a magic sebzést) kap minden egyes a társaknak odaadott Scepter után.
Valószínűleg hosszabbak lesznek a meccsek, így late gamere akár a teljes csapatot is felruházhatjuk ezzel a tárggyal. Ha mindenkinek ad, akkor plusz 150 sebzést és 30% Spell Amp-ot gyűjtünk.
(2) Anti-Mage
Scepter upgrade: A Mana Voiddal végrehajtott killek - a likvidált - ellenfélnek ad egy plusz 70 másodperces újratöltődési időt a legnagyobb CD-vel rendelkező képességére. Ez a cd az újraéledésének időpontjában indul el. A Mana Void stun időtartama 1 másodperccel nő, és, ha ez idő alatt öljük meg ellenfelünket ugyanúgy megadja a cd növelést.
(3) Chaos Knight
- Chaos Bolt minimum sebzése 60/90/120/150 helyett 90/110/130/150
- Chaos Bolt maximum sebzése 180/210/240/270 helyett 180/220/260/300
- Chaos Bolt minimum stun időtartama 1/1/1/2 helyett 1.25/1.5/1.75/2.0
- Chaos Bolt maximum stun időtartama 2/3/4/4 helyett 2.2/2.8/3.4/4
- Chaos Bolt CD-je 10 helyett 13/12/11/10
Sokkal kiszámíthatóbb lesz a stunja, valamint a sebzés növekedésével egy erősebb spellt kapunk és ezzel az early gameben is hasznosabb lesz.
(4) Dark Willow
Scepter upgrade: A támadás nem szakítja meg a Shadow Realm effektjét. Ráadásul minden egyes ütés bónusz sebzéssel rendelkezik.
- Level 15 Talent: +90 Gold/Min helyett +120
- Level 20 Talent: +300 Shadow Realm Max Damage helyett -12mp Bramble Maze Cooldown
Akár egy Scepter után carry is válhat belőle. Mivel már alapból az egyik legjobb attack speeddel rendelkezik, és a Realm alatt sebezhetetlen gondoljunk bele mire lehet képes a 4200-as tárgy után.
(6) Invoker
- Az alap sebzése 3-mal nőtt
- Az Exort plusz sebzése 3/7/11/15/19/23/27 helyett 2/6/10/14/18/22/26
- Level 10 Talent: +30 Chaos Meteor Contact Damage helyett +40
- Level 20 Talent: +35 Alacrity Damage/Speed helyett +45
Az extra sebzések révén újra forgalomba állíthatják a mágusok mesterét.
(7) Io
- Visszakerült CM-be
Mindig is voltak csapatok, melyek szerették ezt a hőst, és mivel jó néhány carry erősödött, őt újra többet lehet majd látni.
(8) Keeper of the Light
Scepter: Az Illuminate-hez nem kell egy helyben állni a channelinghez
- Chakra Magic az ellenfélen is használható, és aki a debuff hatására 4/4.5/5/5.5% manát veszít. 5 másodpercig tart.
Az Agha elég használhatatlan lett a 7.20 után nála, viszont most, hogy Roshan is dob, meg össze is lehet szedni rá a pénzt, így ez a hasznos bónusz jól jöhet a meccsek során. A Chakra Magic pedig az egyik legjobb spell lett a nagy mana poollal rendelkező hősök ellen.
(9) Phoenix
- Az alap Strength 2-vel nő
- A Supernova kapcsán ahelyett, hogy a robbanás után refreshelődne minden képességünk, már az elején újra használható mindegyik.
- Scepter után Supernova alatt is aktiválhatjuk a Sun Ray-t és foroghatunk vele.
Azon hősök közé tartozik, akiknek nagyon fontos a szint. Kevésbé függ a tárgyaktól, és megvan a lehetőségünk egy Agha összekaparására is. Dupla Sun Ray mellett egy forró nap közelében kevés esélye lesz az ellenfélnek. Ráadásul az Agha miatt több ütés kell, hogy leüsse az ellenfél a Supernova alakját, így mindenképp jó hatással lesz ez a hős jövőjére.
(10) Spiritbreaker
- Az alap életerő regenerációja 0.75-ről 1.25-re nőtt
- Bulldoze status resistance 30/40/50/60 helyett 34/46/58/70%
- Bulldoze movement speed 12/18/24/30% helyett 14/20/26/32%
- Greater Bash sebzése 8/16/24/32% helyett 14/20/26/32%
- Charge of Darkness manaigénye 100-ról 70/80/90/100-ra módosult
Minden jel arra mutat, hogy az early gameben szerették volna erősíteni az agresszív játékstílusát. Ezekkel a pluszokkal még több killben vehetünk részt vele.
(11) Timbersaw
- Strength szintenként 2.8 helyett 3.2-vel nő
- Intelligence szintenként 2.4 helyett 2.7-el nő
- Az alap armor-ja 1-el nő
- Level 10 Talent: +6% Spell Amplification helyett +2.5 Mana Regen
- Level 10 Talent: +25% XP Gain helyett +225 Health
- Level 15 Talent: +5 Reactive Armor Stacks helyett +8
- Level 15 Talent: +100 Damage helyett +10% Spell Amplification
- Level 20 Talent: +15 Strength helyett +20
Minden téren megerősítették a hőst. Talán IceFrognak volt egy Timber küldetése a Jungle-ben, ami nem sikerült még. Az Int és Mana extra sokat segít a farmolást illetően, az armor pedig jóval tankosabbá teszi őt. A 100 plusz sebzés elvesztése érzékeny lehet, de ez a karakter nem a jobb klikkelésre lett kitalálva.
(12) Visage
- Az alap magic resistance 10%-ról 25%-ra nőtt
- A Familiarok életereje 400/550/700 helyett 500/600/700
Visage volt az egyetlen olyan hős, amelyik nem a standard 25%-os magic resistance-al rendelkezik, hiszen a Cloack miatt bónuszt kap. Mostantól viszont nehezebb lesz kiszedni spellekkel és a madárkáinak is több esélye lesz az életben maradásra első és második szinten.
Vesztesek
(1) Abaddon
- Mist Coil cast range 800-ról 500-ra csökkent
- Level 15 Talent: +75 Mist Coil Heal/Damage helyett +60
Nem feltétlen emiatt erős a hős, de kétségtelen az elején a spammelés nagyon sokat jelentett. Az utóbbi időben sokat erősítettek a Coilon, szóval várható volt, hogy gyengíteni fogják. A Talent még hagyján, a Range nerf komolyan beleszól majd az early gameben, de egy Aether Lens javíthat a dolgon. Szerencséjére a Shield változatlan maradt.
(2) Dark Seer
- Az alap Strength 24-ről 21-re csökkent
- Level 20 Talent: 400 AoE Surge helyett +100 Ion Shell Damage
- Level 20 Talent: +15% Cooldown Reduction helyett +10 Armor
- Level 25 Talent: +150 Ion Shell Damage helyett 400 AoE Surge
A tornyok alá az elején már nem futhat be csak úgy, hiszen vesztett némi HP-t. A nagyobb baj az, hogy az AoE Surge átkerült a 25. szintre, amelyet nehezebb lesz elérni. Ráadásul ez a spell csatákat és akár meccseket is eldönhetett, így minél később jutunk hozzá annál kevesebb előnyünk származhat belőle. Szépen lassan elkezdték újra pickelni, erre IceFrog megálljt parancsolt a térhódításának.
(3) Pangolier
- Lucky Shot no longer has a chance to silence, now always disarms.
- Lucky Shot now reduces armor by 3/4/5/6
Bár a Scepter vicces újdonságoat hozott számára (Shield Crush közben 4 irányba Swashbuckle-t nyom), mégis rájár a rúd. Legutóbb elvették, hogy egyszerre Silenceljen és Disarmoljon, most viszont csak az utóbbira van esélyünk. Olyan hősök ellen, mint Puck vagy Ember Spirit nagyon hasznos volt, de ezen túl őket sansztalan lesz elkapnunk vele.
(4) Windranger
Átdolgozák a Scepter upgrade-t. Két charge-ot ad a Windrun képességhez és 45% bónusz mozgási sebességet kapunk még.
- Focus Fire cd-je 70 másodpercről 70/50/30 lett
- Level 10 Talent: +30% Windrun Slow helyett -2mp Shackleshot Cooldown
- Level 25 Talent: +35% Ministun Focus Fire helyett -20% Focus Fire Damage Reduction
Már első ránézésre lehet látni, hogy van baj, hiszen egy gyors Scepter-t követően elképesztő sebzésre tettünk szert, de ez már nem elérhető. Habár sokáig tart így a Windrun és nagyon gyorsak leszünk, de 4200 aranyat ezért feláldozni, inkább tűnik ablakon kidobott pénznek. Talán a 3. pozíció helyett inkább supportként láthatjuk majd őt?
Drow Ranger
- Marksmanship: nem öli meg azonnal az Ancient creepeket
- Marksmanship: már csak az alap armort hagyja figyelmen kívül - nem a totált
Amilyen gyorsan feltűnt solo carryként, olyan gyorsan le is áldoztak napjai. Néhány item és egy right click elég volt, hogy leírtsuk az ellenfelet, viszont mostantól kezdve nehezebb dolgunk lesz és inkább a korábbi feladata kerül előtérbe, miszerint buffolja a csapattársait attack speeddel. Az alapból nagy armorral rendelkező hősök pedig most már bőven felveszik a versenyt és szembeszállhatnak vele. Mindkét változtatás jogos és szerencsére nem tették tönkre a hőst, csak odaszúrtak neki, amivel végre megszűnhet a játékosok álmatlansága a Drow Ranger láttán.