A hősök köztünk élnek, állítja a mondás. A Ubisoft most a játékban is arra törekedne, hogy igazi egyéniségekké váljanak a régi operátorok.
Az Operation Phantom Sight már itt van a kertek alatt - június 11-én érkezik -, és bár már a Year 4-et tapossa a játék a kiadó még mindig ugyanolyan elszántsággal foltozgatja és frissíti játékot. Ugyanakkor az elsődleges ötletük és elképzelésük az utóbbi időben megváltozott, ráadásul nem is akárhogyan. A katonai FPS-ből mostanára lassan egy hősöket ábrázoló lövölde válik.
Nézzük csak meg a Y4S2 újoncait, Warden egy öltönyös kém igazából, míg Nökk egy misztikus, szinte horrorfilmből kilépő karakter. Simán lehetne róluk egész estés filmet forgatni. Azonban a legrégebbi operátorok közül sokan még a hagyományos kommandós uniformisban indulnak küldetésre. Kapkan és Tachanka első ránézésre megmondható, hogy Oroszországból érkezett, de Castle és Pulse is néhány pillanat alatt azonosítható. A SAS maszkos figuráiról pedig nem is beszélve, ráadásul megmaradt náluk valamennyire az anonimitás a kinézetükből fakadóan.
Viszont érkezett jó néhány skin, pláne az elitek között, ami nagyban elütött az eddigi jól megszokott környezettől. Azt is mondhatnánk, hogy megtöltötte egy kicsit élettel a játékot és színt vitt bele, bár ez egyesek szerint teljesen felesleges, ugyanis egy komoly taktikai FPS játék nem erről kéne, hogy szóljon. Persze az elite jelmezeket csak pénzért vásárolhatjuk meg, és nyilván valamiből a Ubisoftnak is keresnie kell, de ettől még nem feltétlenül kellene merőben eltérő témákkal előrukkolniuk. Az egyik beszélgetés során azonban kiderült, hogy mi ennek az oka, Alexandre Remy a fejlesztőcsapat feje ugyanis az alábbiakat árulta el a jövőre nézve:
"Számíthattunk rá, hogy előbb utóbb ez megtörténik. Tulajdonképpen a régi karakterek örökségéről is beszélünk ilyenkor. Amikor megterveztük a játékot, akkor ezeket az operátorokat egy egység részeként illusztráltuk: Spetsnaz, SAS, the GIGN stb. Mára azonban azt akarnánk, ha mindenkinek egyedülálló személyisége lenne. És bár továbbra is azt szeretnénk, ha úgy éreznék az emberek, hogy ezek a karakterek egy különleges részleg tagjai, a fejlesztőcsapattal mégis kissé eltávolodtunk ettől a filozófiától. Nem lennék meglepődve, ha a jövőben újra átgondolnánk az alap operátorokat és egy kicsit megváltoztatnánk a külsejüket, amivel kapnának egy kicsit több személyiséget."
Hozzátette még azt is, hogy Hibana elite skinje számára az abszolút kedvenc, mert így tudták ábrázolni a valódi énjét és egy kicsit ez megkülönbözteti őt a katonai szerelésben akciózó többiektől.
Ezek szerint a jövőben nem félnek majd elrugaszkodni a kommandós skinektől és inkább modernizált köntösbe tüntetnék fel a játékban szereplő operátorokat. Sajnos arról nem hangzott el pontos információ, hogy mikor végeznének ráncfelvarrást a régieken, de a legtöbben az 5. szezon érkezésével számítanak az újragondolt dizájnokra.