Mától már nem lövöldözhetjük halomra a társainkat a játékban, ugyanis a Ubisoft minden platformon élesíti május 8-án a Reverse Friendly Fire rendszert.
A Rainbow Six: Siege-ben a Team Kill vagyis a csapattárs sebzése, esetleg a pofátlan módon való lelövése már zavaró mértéket öltött. Erre megoldásként kidolgozott a Ubisoftnak támadt egy ötlete és ez a hosszabb teszt után végre az éles szervereken is elérhető lesz. A RFF mechanika akkor aktiválódik, ha meglőjjük a társunkat, legyen szó fegyveres vagy gadgetes sebzésről. A Y4S1 nem a végleges verziója lesz, hiszen a visszajelzések és a tapasztalatok alapján igyekeznek majd finomhangolni a rendszert. Az eddig begyűjtött adatok alapján már módosítottak rajta, a teljes csapatnak okozott sebzés mértékét számolja és ez alapján aktiválódik - nem csak TK esetén. Ilyenkor nem feltétlenül jelenik meg semmilyen értesítés az elkövető képernyőjén. Emellett tisztázták, hogy a gadgetek által okozott sérülés miként működik az RFF-ben.
Mikor kapcsol be az RFF?
Fegyverek esetében
- Elsődleges/másodlagos
- Direkt találat az eldobható egyedi gadgettel
- Exothermic-S Torch (Maverick)
- SK 4-12 (Buck)
- Mounted LMG (Tachanka; mindegy ki használja a gépágyút)
- M120 CREM (Ash) - ha a breaching töltény direktbe eltalál valakit
- KS79 Lifeline (Zofia)
- Airjab Launcher (Nomad)
- Pest Launcher (Mozzie)
Az RFF aktiválódása előtt:
- A csapattársaink sebződnek
- A játék számolja az okozott sérülést
Az RFF aktiválódása után:
- A csapattársaink nem sebződnek
- Az elkövető visszakapja a sebzést (amennyit okozott)
Robbanóanyagok esetén
- Általános eszközök (frag, C4, breach charge) - azok a felrobbanó tárgyak, melyek nem okoznak sebzést (stun gránát, Ying Candelája), nem számítanak az RFF-ben
- Gas Grenade (Smoke)
- TAC MKO asphyxiating nyílvessző (Capitão)
- M120 CREM (Ash)
- Cluster Charge (Fuze)
Az RFF aktiválódása előtt:
- A csapattársaink sebződnek
- A játék számolja az okozott sérülést
Az RFF aktiválódása után:
- A csapattársaink sebződnek
- Az elkövető nem kapja vissza a sebzést: az RFF bekapcsolása után is sebződnek a csapattársak, de ennek nem így kellene működnie, tudnak a fejlesztők a dologról és a 2. szezonban javítják ezt.
Kivételek:
- Claymore
- Entry Denial Device (Kapkan)
- X-Kairos pellets (Hibana)
- Exothermic Charge (Thermite)
Drón/Operátor kamerák
- Evil Eye (Maestro)
- Shock Drone (Twitch and Mozzie)
Az RFF aktiválódása előtt:
- A csapattársaink sebződnek
- A játék számolja az okozott sérülést
Az RFF aktiválódása után:
- A csapattársaink nem sebződnek
- Az elkövető sebzését a drónja vagy a kamerája kapja meg