A májusi bevételek alapján a World of Tanks ismét igencsak előkelő helyen végzett a PC játékok rangsorában.
A World of Tanks kapcsán rendszerint felröppennek hírek a játék hanyatlásáról és a bevételek csökkenéséről, de úgy tűnik a Wargaming jelenlegi üzletpolitikája hozza a kötelezőt, így a WoT májusban ismét beférhetett a tíz legtöbb bevételt generáló PC játék közé.
A League of Legends természetesen még mindig csúcsragadozónak számít, és a Fortnite mind PC-n, mind konzolon magasan veri a WoT-ot bevétel szempontjából, de a hetedik helyen megbújva mégis képes volt olyan játékokat megelőzni, mint az Overwatch vagy a Dota 2.
Nem rossz, de nem is tragikus
A WORLD OF TANKS BEVÉTELEI |
||
Év | Bevétel (millió $) | Helyezés |
2013 | 457 | 4 |
2014 | 505 | 5 |
2015 | 446 | 5 |
2016 | - | 4 |
2017 | 471 | 4 |
2018 | - | - |
Legutóbb a 2018 decemberi bevételekkel foglalkoztunk, és akkor a kilencedik helyet csípte meg a Wargaming üdvöskéje. Akkor olyan játékok előzték meg, mint a Battle for Azeroth kiegészítővel újra szárnyra kapott World of Warcraft, illetve Battle Royale programok úttörője, a Playerunkown's Battleground.
A feketepiacnak köszönhető az előretörés?
A World of Tanks történetében először 2019 májusában találkozhattunk a feketepiaccal, ami bravúros üzletpolitikai lépésnek bizonyult. A jelentősen túlárazott, ugyanakkor ritka harckocsikkal kecsegtető feketepiac vélhetően ismételten vásárlásra sarkallta a közösséget, -legalábbis a májusi adatok alapján erre következtethetünk.
Ha csak önmagában a Type 59 Gold eladásokat nézzük, akkor kijelenthetjük, hogy legalább 25.000.000 aranyat költöttünk pár perc leforgása alatt erre az arany festésű prémium harckocsira, ami forintba átszámítva 26 milliót tesz ki. Nehéz megbecsülni a pontos összeget, hiszen biztosan tartalékolt a játékosok egy része aranyat, ugyanakkor nem elképzelhetetlen, hogy ezután többen is nagyobb mennyiségű aranyat vásároltak, hogy a következő ilyen jellegű ajánlatot azonnal ki tudják váltani.
Mellesleg a Wargaming épp az elmúlt hetekben tett közzé egy sajtóközleményt, amiben a NewZoo-val közösen együttműködve a játékosok költekezési szokásait vizsgálta országokra lebontva. Ebből többek között az is kiderült, hogy 2018-ban a magyar játékosok összesen 34 milliárd forintot költöttek videojátékokra, sőt még azt is elárulták, hogy több, mint 600.000 regisztrált magyar World of Tanks fiókot jegyez a cég.
Szerinted a World of Tanks bevételei igazolják, hogy jó irányba halad a játék, vagy megítélésed szerint ez független a játékosok fizetési hajlandóságától?
Aktuális nyereményjátékaink:
OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!