Kifakadtak a Naughty Dog alkalmazottjai: 14 órás munkanapok, akár 6 hónapon keresztül!

Kifakadtak a Naughty Dog alkalmazottjai: 14 órás munkanapok, akár 6 hónapon keresztül!

Zseniális játékokat fejleszt a Naughty Dog, de ezért hatalmas árat fizettetnek meg az alkalmazottakkal.

A Naughty Dog fejlesztőcsapatot bizonyára nem kell bemutatni senkinek, aki kicsit is érdeklődik a videojátékok iránt. A Last of Us, az Uncharted és a Crash Bandicoot a világ legjobb videojátékai közé tartozik, ezt a kritikák és a besöpört díjak is alátámasztják. A napokban felkerült az internetre több beszámoló is, amiben a fejlesztőcég alkalmazottjai leírták, hogy pontosan miket is tapasztaltak, miközben ezeken a nagyszerű játékokon dolgoztak. Sajnos nincs új a Nap alatt...

Crunch Culture

Az angol kifejezésre egyelőre még nincs valódi magyar fordítás, de a "crunch culture" nagyjából annyit jelent, hogy olyan munkahelyi kultúrát dolgoztak ki a vezetők, amik az alkalmazottakat maximális fordulatszámon pörgeti még akkor is, ha már rég túllépték az egészséges határokat. Olyan környezetet hoztak létre a Naughty Dognál, amiben kizárólag a munka, munka és munka volt a szereplő. Nem törekedtek arra, hogy az egészséges életmódhoz szükséges minimum sztenderdeket beépítsék a mindennapokba, helyette inkább tovább pörgették a munkaerőt, még akkor is, amikor már tényleg az összeroppanás szélén álltak.

70 órás munkahét

A beszámolók alapján napi 14 órát, hetente összesen 70-et töltöttek el a videojátékok fejlesztésével, amihez még hozzácsaptak rengeteg túlórát is. Ezeket kötelezően elvárták az alkalmazottaktól, majd erősen céloztak rá, hogy aki ezeket nem teljesíti, azt először lehordják a sárga földig, majd ha továbbra sem teljesíti a vezetőség elvárásait, akkor szedheti a sátorfáját. Nem mondták ki direktben, hogy ennyi és ennyi órát kell dolgozniuk a beosztottaknak, csak kiadtak mindenkinek egy adott feladatot, amiről tudták, hogy nem lehet teljesíteni emberi időben úgy, hogy közben még magára is odafigyeljen az ember. Egy másik beszámolóban azt is olvashatjuk, hogy kimondta a vezetőség, hogy aki nem úgy dolgozik, ahogy azt ők elvárják, arra nem számítanak a jövőbeli projektekben.

Egészség, vagy munka? Egészség és munka! 

Említik a források, hogy voltak olyan szakaszai a Last of Us fejlesztésének, amikor nem volt ritka, hogy több, mint 100 órát dolgoztak a Naughty Dogs alkalmazottjai. Ez már olyan mértékű túlterhelést jelent az emberi szervezet számára, ami akár hosszútávú egészségkárosodáshoz is vezethet. Egy vállalat sem engedhetné meg magának, hogy robotoknak nézze a munkaerőt.

Többen is a védelmére keltek a Naughty Dognak a fejlesztők közül és kiemelték, hogy kaptak extra pihenőórákat, miközben teljesen elviselhető volt a teher az Uncharted 4 fejlesztése során. Valószínű ezek a hangok sem véletlen keringenek a levegőben, de ez még önmagában kevés ahhoz, hogy a Naughty Dog vezetőségének hírnevét tisztára mossa.

OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



E-sport életmód - Ismét megrendezik a HUNESZ e-sport konferenciáját - Jön az ESTB!

A második önálló konferencia célja többek között az e-sportban lévő karrier lehetőségek bemutatása, a hazai és nemzetközi e-sport közösségben folyó tudományos jellegű diskurzus élénkítése, nagy hangsúlyt fektetve az e-sport gazdasági-társadalmi hatásaira, azok előnyeire.

Közvetítések